var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=60079;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("60079","0","מנין בערב פסח","25/12/18 14:22","יז טבת","תשע"ט","14:22","עלי","כאשר ח"ו רבים מעמ"י טמאים, צריך למנות ולבחון, אם רוב טמאים - עושים פסח בטומאה, ואם רוב טהורים - רק הם עושים בטהרה והטמאים נדחים לפסח שני.
ברם אם הציבור מתכנס רק לקראת צהרי ערב פסח בי-ם, כיצד מספיקים לבצע את המפקד המדויק הזה של עשרות ומאות אלפי בנ"י ( צריך לזכור שהדבר קריטי מאד, כי אם יימצא שהרוב טמאים יהיה עליהם להביא עוד אלפי בני צאן לקרבן פסח עבורם ! )?","209","","1954","True","True","False","","664","194.114.146.227","0","0","חולין|כח ע"א",""),new Message("60081","60079","טמאי מתים לא מחכים לערב פסח","25/12/18 18:55","יז טבת","תשע"ט","18:55","אבי גרינבלט","מן הסתם המנין התבצע לפני ערב פסח (לא זכור לי שיש התייחסות לביצוע המנין בפועל כיצד התבצע)","539","","1954","True","True","False","","90","95.86.72.42","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60092","60081","הלכות קרבן פסח - פ"ז הלכ' ו:","26/12/18 10:33","יח טבת","תשע"ט","10:33","אור חדש",""כֵּיצַד מְשַׁעֲרִים הַפֶּסַח לֵידַע אִם רֹב הַקָּהָל טְמֵאִים אוֹ טְהוֹרִים. אֵין מְשַׁעֲרִין בְּכָל הָאוֹכְלִין שֶׁאֶפְשָׁר שֶׁיִּהְיוּ עֶשְׂרִים נִמְנִין עַל פֶּסַח אֶחָד וּמְשַׁלְּחִין אוֹתוֹ בְּיַד אֶחָד לִשְׁחֹט עֲלֵיהֶן אֶלָּא מְשַׁעֲרִין בְּכָל הַנִּכְנָסִים לָעֲזָרָה וְעַד שֶׁהֵן מִבַּחוּץ קֹדֶם שֶׁתִּכָּנֵס כַּת הָרִאשׁוֹנָה מְשַׁעֲרִין אוֹתָן:"

כסף משנה: היו שליש הקהל טהורים וכו'. שם בדף הנזכר: כיצד משערים הפסח וכו'. פרק מי שהיה (דף צ"ד:) בטמאים הלך אחר רוב העומדים בעזרה. ובירושלמי פ' כיצד צולין (הלכה ו') לטומאה הלכו אחר רוב נכנסים לעזרה מה בכל כת וכת משערים או אין משערין אלא כת הראשונה בלבד א''ר יוסי ב''ר בון עד שהם מבחוץ הן משערין את עצמן:

שאלתו של עלי נכונה מצד הדין
אומנם בפועל התשובה פשוטה למדי
הטמאים הגרים בריחוק מירושלים מראש לא היו עולים לירושלים וממילא לא מגיעים לעזרה לעמוד במניין
אומנם אותם שגרים בסמיכות היו יכולים לבוא ולבדוק אם אכן היו רוב באותה שנה, אם כן יכולים לעשות עם הטהורים את הראשון ואף אחד לא מפסיד ואם לא אז יבואו שוב עוד חודש הרי ממילא קרובים הם","458","","1953","True","True","False","","140","213.151.55.26","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60093","60092","לכאורה יש דרך נוספת","26/12/18 10:54","יח טבת","תשע"ט","10:54","אבי גרינבלט","מנין ישראל ידוע מאיסוף מחצית השקל.
מכריזים כי תחילה מגיעים הטהורים ובודקים כמה נמנים בחבורה ובזה ניתן לבחון האם הגיעו למחצית העם.
אם הגיעו למחצית , ממילא ממשיכים לקבל גם את הטמאים , במדה ולא , יידחו הטמאים לפסח שני.
לכאורה , האם ניתן לפעול בצורה כזו ?","539","","1953","True","True","False","","81","81.218.144.99","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60098","60092","יישר כוח!","26/12/18 11:26","יח טבת","תשע"ט","11:26","יהודי_קדום","","233","","1953","False","True","False","","152","79.177.59.82","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60103","60092","הבנה בדברים","26/12/18 15:37","יח טבת","תשע"ט","15:37","אבי גרינבלט","כיצד בדיקה זו "מבטיחה" את אחוז הטהורים/טמאים בישראל אם הרחוקים ממילא לא מגיעים ?
האם הרחוקים לא נמצאים בכלל החשבון לענין זה טמאי המתים בענין ? גם באלו הרחוקים מן הסתם יש טמאי מתים (מתחיל להישמע כעין עיר הנדחת או בן סו"מ שלא היה ולא נברא...)","539","","1953","True","True","False","","102","81.218.144.99","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60094","60093","לא הבנתי ההגיון בדבריך","26/12/18 11:00","יח טבת","תשע"ט","11:00","אור חדש","מה שייך 'מניין ישראל' הכולל כל מי ששקל שקלו ל'רוב ישראל' התלוי ברוב בהנמצאים ליד העזרה קצת אחר חצות יד' ניסן(כפי שהובא ביר' ונפסק ברמב"ם)?
כוונתך להציע ספירה אלטרנטיבית לדעת הירושלמי?
הצעתך לא מובנת לי כלל
אתה סופר תחילה את מי שהגיעו בפועל להשתתף באכילת הקרבן (שהם טהורים לדבריך) ואז אם הטהורים שבאו בפועל מרובים ממחצית השוקלים אז מצרפים להם טמאים?!? הכיצד?
איזו בעיה הצעתך באה לפתור?","458","","1953","True","True","False","","112","213.151.55.26","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60095","60094","במילים אחרות","26/12/18 11:11","יח טבת","תשע"ט","11:11","אבי גרינבלט","מניין ישראל רלבנטי לדעת מתי מגיעים למחצית.

כל אחד מישראל מחוייב בקרבן פסח ולכן כל ישראל מגיעים.

אם הגענו למחצית ישראל שהביאו בטהרה , הטמאים ידחו לפסח שני היות והם מיעוט בישראל , אם לאו , ימשיכו כל השאר בעשיית הפסח בראשון מתוך טומאתם.","539","","1953","True","True","False","","103","81.218.144.99","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60096","60095","[ללא נושא]","26/12/18 11:22","יח טבת","תשע"ט","11:22","אור חדש","מחצית של 'כלל ישראל' לא רלונטית לדין של 'רוב ציבור טמאים/טהורים', כך נפסק ברמב"ם עפ"י הירושלמי

רק ה'קרובים' לי'ם ביד' ניסן חייבים בקרבן ואילו הרחוקים פטורים לכן אין כל ראיה ממס' המגיעים ביד' לעשות בטהרה לשאלה כמה הם מתוך כלל ישראל (הגם שהיו תק' מסויימות שרבים אכן עלו לרגל אך זה וודאי לא 'כל ישראל מגיעים')(ראה רמב"ם פ"ה)

כעת הפס' השלישית הגיונית כשלעצמה (מה שכתבת בהוגעה לעיל היה הפך הדין*)
אומנם כיוון שלא נכון לטעון שכל מי שהיה טהור בהכרח בא ביד' ממילא מסקנתך לא נכונה

*כתבת"אם הגיעו למחצית , ממילא ממשיכים לקבל גם את הטמאים , במדה ולא , יידחו הטמאים לפסח שני."","458","","1953","True","True","False","","111","213.151.55.26","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60097","60096","אכן הרחוקים נדחים אוטומטית לפסח שני","26/12/18 11:26","יח טבת","תשע"ט","11:26","אבי גרינבלט","לא קיבלתי שכר על הדרישה וממילא הפרישה מתבקשת....
יש"כ","539","","1953","True","True","False","","90","81.218.144.99","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60104","60103","הנספרים הם רק המגיעים","26/12/18 15:40","יח טבת","תשע"ט","15:40","אור חדש","והם הקובעים לעניין הרוב, אכן זה לא רוב 'כלל ישראל' דליתא קמן, אלא רובא דאיתא קמן
וזה וודאי המסתבר בכוונת התורה שהרי לא ייתכן לצוות עלינו לדעת מה הרוב בליתא קמן","458","","1953","True","True","False","","103","37.26.148.192","0","60079","חולין|כח ע"א",""),new Message("60105","60104","אכן חידשת לי , יש"כ !","26/12/18 15:44","יח טבת","תשע"ט","15:44","אבי גרינבלט","שימחתני","539","","1953","True","True","False","","88","81.218.144.99","0","60079","חולין|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);