var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59959;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59959","0","הערה","23/12/18 08:31","טו טבת","תשע"ט","08:31","שמואל דוד","כ.

רש״י ד״ה שן וצפורן בהדיא תנא להו - בא״ד - ולההוא לישנא פרכינן שן וצפורן בהדיא קתני להו בתורת כהנים כדפרישית והא נמי ליתא דלא פרכינן בהדיא קתני לה אלא א"כ שנויה במשנה דרוב ברייתות שבתורת כהנים ושבתוספתא שנאום חכמים במשנתינו ולא פרכינן הכי אלא היכא דסתם במתניתין תרי זמני או בחד מסכתא או בתרתי

צ״ע מדוע צריך שיהא ״תרי זמני או בחד מסכתא או בתרתי״ הרי אם קתני לה במתניתין שפיר יש לפרוך ומדוע פעם א׳ לא מספיק.","595","","1958","True","True","False","","691","174.200.59.12","0","0","חולין|כ ע"א",""),new Message("59960","59959","מרמז שבענין אחר שאני - במחלוקת וסתם","23/12/18 08:49","טו טבת","תשע"ט","08:49","דוד כוכב","שאז קיימת אפשרות שאין הלכה כסתם משנה. הכלל שהלכה כסתם - רק כשהסתם מאוחר ורק באותה מסכת.","125","","1958","True","True","False","","159","212.76.124.202","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("60019","59959","זה לא הפשט ברש"י.","24/12/18 19:04","טז טבת","תשע"ט","19:04","כדי","כוונת רש"י היא שמקשה "הא בהדיא קתני לה" כאשר רוצה לדייק משהו ממשנה (כמו אצלינו, לגבי פסול שן וציפורן), ובמשנה אחרת, באותה מסכת או במסכת אחרת, כבר שנוי אותו הדבר.
ו'תרי זימני' שכתב רש"י היינו הדיוק מהמשנה והמשנה האחרת. ופשוט.","249","","1957","True","True","False","","165","109.64.31.76","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("59961","59960","לא הבנתי.","23/12/18 09:13","טו טבת","תשע"ט","09:13","שמואל דוד","רש״י לא מדבר בענין סתם ומחלוקת.","595","","1958","True","True","False","","139","174.200.59.12","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("59971","59961","רש"י אומר שתמיד הלכה כסתם וסתם","23/12/18 12:02","טו טבת","תשע"ט","12:02","דוד כוכב","ומרמז שמדבריו נדייק: מה שאין כן במחלוקת וסתם.","125","","1958","True","True","False","","155","212.76.124.202","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("59974","59971","איפה כתב רש״י שהלכה כסתם ??","23/12/18 17:55","טו טבת","תשע"ט","17:55","שמואל דוד","כוונתי לרש״י חולין כ.","595","","1958","True","True","False","","138","174.200.29.63","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("59975","59974",""בהדיא קתני לה"","23/12/18 19:31","טו טבת","תשע"ט","19:31","דוד כוכב","פירש רש"י: "דלא פרכינן בהדיא קתני לה אלא א"כ שנויה במשנה" - כי אז זו הלכה פשוטה וידועה.","125","","1958","True","True","False","","142","212.76.124.202","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("59976","59975","ומה השייכות לסתם ומחלוקת","23/12/18 19:49","טו טבת","תשע"ט","19:49","שמואל דוד","","595","","1958","False","True","False","","110","174.200.29.63","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("59977","59976","הגמרא לא היתה מקשה: "בהדיא קתני לה"","23/12/18 20:12","טו טבת","תשע"ט","20:12","דוד כוכב","אילו הדבר היה כתוב במשנה בסתם ומחלוקת. כי זה לא נקרא "בהדיא". מה שאין כן בסתם וסתם.","125","","1958","True","True","False","","153","212.76.124.202","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("59979","59977","ומה הבעיה אם נשנית רק פעם א׳ ??","23/12/18 21:00","טו טבת","תשע"ט","21:00","שמואל דוד","","595","","1958","False","True","False","","130","174.200.29.63","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("60016","59979","לא בעיה רק מרמז שבענין אחר שאני...כדלעיל","24/12/18 16:12","טז טבת","תשע"ט","16:12","דוד כוכב","","125","","1957","False","True","False","","167","212.76.124.202","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("60027","60019","יישר כח !!","24/12/18 20:45","טז טבת","תשע"ט","20:45","שמואל דוד","","595","","1957","False","True","False","","156","174.200.50.208","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("60119","60027","תגובה שקבלתי","27/12/18 22:47","יט טבת","תשע"ט","22:47","שמואל דוד","הרי רש"י כתב ולא פרכינן הכי אלא היכא דסתם במתניתין תרי זמני, וקשה לומר שמ"ש רש"י דסתם במתניתין פי' שרק מדוייק במתניתין אבל לא מפורש, כי תמיד "סתם במתניתין" פי' שכתב דבר מפורש במשנה אלא לא כתב איזה תנא אמר את זה.","595","","1954","True","True","False","","160","174.200.42.212","0","59959","חולין|כ ע"א",""),new Message("60149","60119","לא מדוייק.","29/12/18 21:23","כא טבת","תשע"ט","21:23","כדי","סתם במתני' הוא גם כאשר ישנו דיוק ישיר מהמשנה.
ראה למשל להלן (לא:): ומי אמר רבי יוחנן הכי, והאמר רבי יוחנן: הלכה כסתם משנה , ותנן: נפלה סכין ושחטה אע''פ ששחטה כדרכה פסולה. והוינן בה, טעמא דנפלה, הא הפילה הוא כשרה, ואע''ג דלא מיכוין. ואמרינן: מאן תנא דלא בעי כוונה לשחיטה, ואמר רבא: ר' נתן היא.","249","","1952","True","True","False","","347","109.64.31.76","0","59959","חולין|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);