var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59547;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59547","0","הבנה בסיכום 6 ההבנות בדברי המשנה","30/11/18 11:10","כב כסלו","תשע"ט","11:10","אבי גרינבלט","לאחר מהלך לוגי מדוע בחר כל אחד מהאמוראים בדעתו ולא סבר כדעות האחרות מסיימת הגמרא בשאלה :
"אלא רבא מאי טעמא לא אמר כשמעתיה" ?
עפ"י הסברו של רש"י , השאלה שנותרה פתוחה , מדוע רבא לא סבר כעת רב אשי ?
התשובה "לדבריו דאביי קאמר וליה לא סבירא ליה"
מבאר רש"י "ואמר ליה (לאביי) רבא וכו'".
אשמח להבנה מדוע רבא לא סבר כשיטת רב אשי שהרי מהדברים נראה ששיטתו כן תואמת את שיטת רב אשי (ואולי בעצם שיטת רב אשי כן (שהיה מאוחר יותר) תואמת את שיטת רבא ושתי השיטות נותרו בקשיא) ?","539","","1980","True","True","False","","663","95.86.72.42","0","0","חולין|ג ע"ב",""),new Message("59568","59547","יש הבדל מה כלול ב"הכל שוחטין"","02/12/18 15:31","כד כסלו","תשע"ט","15:31","אברויה","לרבא (פירוש שלישי)
הכל שוחטין לכתחילה - אפילו כותי

לרב אשי (פירוש רביעי)
הכל שוחטין לכתחילה - אפילו ישראל מומר (לאכול נבלות לתאבון)","737","","1978","True","True","False","","77","147.236.28.31","0","59547","חולין|ג ע"ב",""),new Message("59569","59568","ומדוע רבא לא פירש כרב אשי ?","02/12/18 15:34","כד כסלו","תשע"ט","15:34","אבי גרינבלט","","539","","1978","False","True","False","","90","81.218.144.99","0","59547","חולין|ג ע"ב",""),new Message("59575","59569","בעניותי אביא לך מהגמרא המבוארת","02/12/18 16:32","כד כסלו","תשע"ט","16:32","אברויה","לדבריו דאביי קאמר וליה לא סבירא ליה :
- אכן רבא יכול להעמיד את המשנה במומר, כרב אשי, ומה שאמר את דבריו, הוא רק לפי אביי שאינו מתיר במומר, ומעמיד המשנה בכותי שלכתחילה בעומד על גביו ובדיעבד ביוצא ונכנס, לשיטתו אמר רבא שאף בכותי יש להכשיר לכתחילה גם בישראל יוצא ונכנס, ורק ב'בא ומצאו' כשר בדיעבד על ידי בדיקה.

חשוב גם לזכור למה רב אשי לא סבר כרבא :
רב אשי לא אמר כתרוייהו - כאביי ורבא שפירשו את ההיתר בשחיטת כותי, כסבר כותים גרי אריות הן וגירותם לא חלה, ושחיטתם כשחיטת גוי שהיא פסולה.

מכאן שרבא סבר דווקא ששחיטתם כשרה.","737","","1978","True","True","False","","85","147.236.28.31","0","59547","חולין|ג ע"ב",""),new Message("59576","59575",""וליה לא סבירא ליה"","02/12/18 18:38","כד כסלו","תשע"ט","18:38","אבי גרינבלט","היינו לרבא לא מסתבר להעמיד כאביי במומר אלא כרב אשי בכותי ובחר להעמיד במומר ולא לפי דברי אביי.
הנובע מזה שאין.דיון מדוע רבא לא העמיד כרב אשי.","539","","1978","True","True","False","","116","95.86.72.42","0","59547","חולין|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);