var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59435;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59435","0",""כיום מרובה"","25/11/18 22:13","יז כסלו","תשע"ט","22:13","אבי גרינבלט","מה הקשר בין מספר הלוגין המקסימלי שהובא למקדש לנדבן שלא זוכר את מספר הלוגין שנדב (גם אם זה המקסימום שהציבור הביא , הוא לא ציבור ואם הוא פילנטרופ , מדוע לעצור דווקא ב 140) ?","539","","1986","True","True","False","","663","95.86.72.42","0","0","מנחות|קז ע"א",""),new Message("59455","59435","ההלכה בסתם אדם","26/11/18 11:12","יח כסלו","תשע"ט","11:12","אור חדש","אם זה פלנטרופ מיוחד שיעשה כרצונו המפורש או כפי שיפרשוהו חכמי דורו
בסתם אדם אמרינן "דיו ליחיד להיות פחות מהציבור בא' "","458","","1985","True","True","False","","140","213.151.55.26","0","59435","מנחות|קז ע"א",""),new Message("59457","59455","139 ?","26/11/18 12:04","יח כסלו","תשע"ט","12:04","אבי גרינבלט","","539","","1985","False","True","False","","77","81.218.144.99","0","59435","מנחות|קז ע"א",""),new Message("59458","59457","אתה צודק","26/11/18 12:15","יח כסלו","תשע"ט","12:15","אור חדש","ואכן טעם זה של 'דיו' לא עמד שם (קג) למסקנה אלא שזה תלוי בנבלל ולא נבלל אך בכ"ז עקרון הסברא שדיו של יחיד להיות כמרובה של ציבור וודאי נכון ורק עניין הפיחות לא נלמד בדרך של 'דיו'","458","","1985","True","True","False","","116","213.151.55.26","0","59435","מנחות|קז ע"א",""),new Message("59469","59458","יש"כ","26/11/18 14:22","יח כסלו","תשע"ט","14:22","אבי גרינבלט","אלא שאינני מבין עדיין מדוע היה צורך להגיע לשילוב המקסימלי ואז היחיד יהיה כציבור במצב המקסימלי שלו.
מה הסבירות שהיחיד יתנדב בדיוק כמקסימום אשר מוקרב ביום מסויים בשנה ?","539","","1985","True","True","False","","87","81.218.144.99","0","59435","מנחות|קז ע"א",""),new Message("59470","59469","נראה שבשיטת חכמים נאמ'","26/11/18 14:43","יח כסלו","תשע"ט","14:43","אור חדש","ולכן מחפשים הכמות הגדולה ביותר שיכולה לעלות על דעת אדם בשעת נדרו (ומניחים שמסתמא התכוון לפחות אלא שיש בכלל 200 מנה...) וזה הגבול העליון שמצאנו שגם די פשוט שלא עבר אותו","458","","1985","True","True","False","","98","213.151.55.26","0","59435","מנחות|קז ע"א",""),new Message("59472","59470","הסתברות","26/11/18 15:24","יח כסלו","תשע"ט","15:24","אבי גרינבלט","לענ"ד ההסתברות שהתנדב 140 קטנה מכל מספר אחר עד אליו. מדובר על שילוב מצבים.","539","","1985","True","True","False","","112","37.26.148.233","0","59435","מנחות|קז ע"א",""),new Message("59473","59472","ברור","26/11/18 15:35","יח כסלו","תשע"ט","15:35","אור חדש","אלא ששאלת למה נקבע דוקא גבול זה ולא למשל 142 שהסתברותו הכוללת אף גדולה יותר
ולזאת התשובה הינה שמסתמא אין דעת יחיד להביא יותר ממה שמביאים הציבור במירב ודי בכך","458","","1985","True","True","False","","95","213.151.55.26","0","59435","מנחות|קז ע"א",""),new Message("59477","59473","אכן לזה כיוונתי בשאלה","26/11/18 17:34","יח כסלו","תשע"ט","17:34","אבי גרינבלט","ברור מה היום המשופע בנסכים ומדובר בקרבנות ציבור ולא ביחיד.
איך התחברו היחיד והרבים יחד ?
כל המהלך התקיים אצלנו בשיעור אתמול ונראה שהשאלה אינה נעלמת אלא שהגמרא ובעקבותיה כמובן הרמב"ם נקטו דעה וקבעוה להלכה.

שוב יש"כ על הדברים הנכוחים.","539","","1985","True","True","False","","106","95.86.72.42","0","59435","מנחות|קז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);