var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59376;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59376","0","אילו היה יודע שכך וכו","22/11/18 09:40","יד כסלו","תשע"ט","09:40","אבי גרינבלט","אליבא דר"י מדוע במנחות יסברו ב"ה שהמנחה כשרה ובנזיר לא אמרו כך ?","539","","1985","True","True","False","","597","37.26.147.164","0","0","מנחות|קג ע"א",""),new Message("59378","59376","הסבר","22/11/18 12:35","יד כסלו","תשע"ט","12:35","אור חדש","אין הבדל בינהם
אלא שלשיטתו משנתנו מדברת באוקימתא של "שאמר מפורש ש'אילו היתי יודע היתי נודר כראוי' " ואילו בנזיר לא העמידו כך המשנה אלא הבנתה בפשטות שכך אמר ולא פירש אח"כ כלום ובזה באמת הדין לב"ה שנדרו בטל","458","","1985","True","True","False","","95","213.151.55.26","0","59376","מנחות|קג ע"א",""),new Message("59380","59378","האם כך עולה מדברי הרמב"ם ?","22/11/18 18:48","יד כסלו","תשע"ט","18:48","אבי גרינבלט","מעשה הקרבנות יז,ט
"...אמר הרי עלי מנחה מן השעורים או מן העדשים ... שואלין אותו אם אמר לא נדרתי אלא על דעת שמותר להקריב כזה ואילו ידעתי שאין מקריבין אלא עשרון שלם סלת בשמן ולבונה לא הייתי נודר הרי זה פטור ואם אמר אילו הייתי יודע הייתי נודר כדרך שמקריבין הרי זה חייב להקריב כדרך שמקריבין".
כאן אכן מביא הרמב"ם את דברי רבי יוחנן.

נזירות א,י
"אבל האומר הריני נזיר מן הגרוגרות או מן הדבילה וכיוצא בהן הרי זה אסור בהן ואינו נזיר"
מדוע הרמב"ם אינו מוסיף את מה שהובא לעיל וכדברי ר"י גבי מנחות ?
לכאורה אינו כבמנחות ועדיין השאלה עומדת.","539","","1985","True","True","False","","79","95.86.72.42","0","59376","מנחות|קג ע"א",""),new Message("59393","59380","כדרכו","22/11/18 22:34","יד כסלו","תשע"ט","22:34","אור חדש","פוסק כפי שנמצא בגמ', האוקימתא נאמרה על מנחות ולא על נזיר במפורש

ייתכן שגם למד מזה חילוק שבסתמא שואלים במנחות ואילו בנזיר לא שואלים אותו ואק אם מפרש מעצמו נאמן","458","","1985","True","True","False","","67","89.138.235.144","0","59376","מנחות|קג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);