var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59105;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59105","0","מה הראיה ממנה ובה ?","04/11/18 12:56","כו חשון","תשע"ט","12:56","עלי","מנר מערבי עדות וראיה ששכינה שורה בישראל.
ותימה : מה ראיה מכך שממנה היה ( מתחיל /) מדליק ובה היה מסיים, הרי יכול היה הכהן המדשן לעשות לנר המערבי פתילה דקה יותר משאר הנרות, כזו המושכת פחות שמן ליחידת זמן ולכן היה דולק זמן ממושך יותר ?
ועוד, הרי תחילה היה מטיב חמישה נרות ואח"כ שני נרות ( שאחד מהם הוא המערבי ), אם כן ממילא כך עשה הכהן לכתחילה, שחמשת הנרות ידלקו פחות זמן משני הנרות ?
ועוד, הרי לכאורה עיקר הנס והראיה היו מכך שלעתים הנר המערבי דלק מתחילת השנה ועד סופה ללא שכבה אף פעם בינתיים, ומה זה שייך לכך שממנו היה מתחיל בהדלקה ובו מסיים ?
אשמח לקרא תשובות !
( והערה : בשטיינזלץ כתוב שזה נס קבוע במקדש, אבל בגמרא וכמדומני גם ברש"י כאן לא נזכרה כלל המילה נס וגם הרמב"ם בפירוש המשנה לא אמר בהתיחסו לכך שמדובר בנס,
ובכלל : הרי לשיטת רש"י את שאר הנרות כיבה הכהן המדשן בבקר ורק את הנר המערבי אם עדיין דלק בבקר בלא שיפחת השמן היה משאיר דולק כדי שידלוק עד הערב, אם כן הנס היה שהשמן לא פחת בו כדי כך שיכבה בבקר אלא שידלוק עד הערב עד עת העריכה וההדלקה בערב, א"כ גם אם הנר המערבי כבה במהלך היום עדיין ממנו היה מתחיל ובו היה מסיים בערב ומה עדות יש בזה ? הרי העדות והראיה והנס היו שהשמן לא פחת ולא שממנו הדליק ובו סיים ?!
אכמ"ל לעת עתה)","209","","2006","True","True","False","","614","194.114.146.227","0","0","מנחות|פו ע"א",""),new Message("59157","59105","אם תבין הגמרא","07/11/18 20:52","כט חשון","תשע"ט","20:52","אמלתראות","שמברר כל ניסי ביהמ"ק איך היו עושים אותה בדרך הטבע, גם תבין בזה.
ובימי שמעון הצדיק נתקיימה הנס וטבע ביחד, וזה כל יופי של בית המקדש שמאחד שמים וארץ, דהיינו נס וטבע, דהיינו שהיהודים מרגישים נוכחות השכינה בתפארתה, דהיינו שהיהודים מתעלים לדרגות מעולות בין שכבי העם. שהם כ"כ חזקים ובריאים וקדושים שמאפשרים לצמוח בתוכם צדיק וחכם שיהיה הנציג שלהם בבית המקדש, כמו בהר סיני.","267","","2003","True","True","False","","147","74.113.190.218","0","59105","מנחות|פו ע"א",""),new Message("59578","59105","ראה מה שקרה כאן לפני מאה שנה...","02/12/18 22:27","כד כסלו","תשע"ט","22:27","אמלתראות","ראה בהצפירה ומה שקרה אחכ בעולם...
ובאידיש","267","","1978","True","True","False","","188","24.45.118.248","0","59105","מנחות|פו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);