var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58490;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58490","0","ה"הוכחות" של ר"ת לסדר הפרשיות בתפילין","13/09/18 22:23","ד תשרי","תשע"ט","22:23","אליצפן","בתוספות ד"ה "והקורא" מביא ר"ת הוכוחות כי הסדר של הפרשיות הן: קדש, והיה כי, והיה אם, שמע.

ואלה ההוכחות:

וקשה לר"ת דאמאי פלגינהו שקורא שתיהן הראשונות מימין וכל האחרונות משמאל היה לו לומר ראשונה מימין וכל אחרות משמאל או איפכא דג' ראשונות מימין ורביעית משמאל כמו גבי נר מערבי דפרק שתי הלחם (לקמן דף צח:) דיליף דנרות של מנורה מזרח ומערב מונחים מדכתיב בנר מערבי לפני ה' מכלל דכולהו לאו לפני ה' ולא אמרינן חצי הנרות לפני ה' וחצי האחר לאו לפני ה' - באותו דף יש הרבה דוגמאות הפוכות. למה ר"ת נתפס לדוגמא היחידנית הזו?

ומפרש ר"ת קדש והיה כי יביאך מימין של קורא ומשמאל של קורא הוי שמע מבחוץ ואחריה והיה אם שמוע מבפנים וניחא השתא מה שחלקו

וכן פירש רבינו חננאל בסנהדרין (דף פט.) כל בית החיצון שאינו רואה את האויר פסול כגון קדש ושמע - איפה זה מופיע בר"ח?

וכן רב האי גאון והיה מניח סימן הויות להדדי פי' והיה כי יביאך והיה אם שמוע פנימיות זו אצל זו - בהלכות תפילין לרב האיי גאון, תרגום (ז.408.3) נאמר ההפך: "ויכניס פרשיות על הסדר. קדש-לי והיה-כי-יביאך מימין הקורא שהוא שמאלו של מניח. שמע והיה-אם-שמוע משמאלו של קורא שהוא ימינו של מניח....
ומכניס את הפרשיות על הסדר. קדש-לי. והיה-כי. שמע. והיה-אם.

ספר העיטור שער א - הלכות תפילין דף נח עמוד ב
ומניח הפרשיות כסדר קדש לי והיה כי יביאך שמע והיה אם שמוע... נמצאת למד מדברי רבינו ז"ל (רב האי גאון) שסדר הויות אינן באמצע וכן עיקר.

למי פתרונים להוכחות של ר"ת שאין להם בסיס מהמקורות שהוא עצמו מביא?","502","","2060","True","True","False","","905","77.126.120.143","0","0","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58494","58490","הארות לדבריך","14/09/18 10:25","ה תשרי","תשע"ט","10:25","אבי גרינבלט","ראשית יש"כ על החדות שבדברים והמקורות.

א. המקור לדברי רבנו חננאל מסנהדרין אכן אינו כולל את התוספת "כגון קדש ושמע" , אולי מילים אלו , הן תוספת של ר"ת כהבנה וכהדגמה לדברי ר"ח.
ב. המקור מדברי רב האי הובא גם בראב"ד "כיצד סדור הפרשיות כו' עד אם החליף סדור זה פסולות. כתב הראב"ד ז"ל /א"א/ רבינו האי ז"ל אינו אומר כן אלא הויות באמצע קדש מימין המניח והיה כי יבאך סמוך לה שמע משמאלו והיה אם שמע סמוך לה באמצע והוא בהיפך לקורא שכנגדו והקורא קורא כסדרן על שמע והיה אם שמע נאמר שהוא כסדר הקורא בתורה מימין לשמאל" כך ששאלתך לפי המקור שהבאת קשה גם על הראב"ד.
ג. אולי ניתן לומר כי דברי העיטור (וכדבריו גם השימושא רבא(תק' הגאונים)) הם אכן כהבנתו ולא כהבנת ר"ת.","539","","2059","True","True","False","","146","95.86.72.42","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58512","58490","יש"כ","16/09/18 12:02","ז תשרי","תשע"ט","12:02","אור חדש","כמפורסם, יש שתי שיטות בלימוד

נקרא להן 'סיני ועוקר הרים'
כלומר האם מחפשים לכל דין את המקור שלו בדברים מפורשים או אף רק רמוזים בקדמונים או שמא מנסים לרדת לעומק הדין ולברר האמת עצמה בעצמך (בחינת אין לדיין אלא מה שעיניו רואות והלכה כב"ד שבימיך)
וראה כאן האומנם נכון שהלכה תמיד כסיני...

ר"ת היה אחד היותר בולטים בגישת 'עוקר הרים' ושיטתו היתה לחלוק על קדמוניו במקום שהיה נראה לו שקריאתו היא הנכונה גם אם בכך חלק על רבותיו הגדולים והגאונים בכלל

כמובן שהעדיף לרווחא דמלתא גם לבסס דבריו ככל הניתן על קודמיו אך זה היה רק ל'הנחת דעת העם' כאשר עיקר מקורו היה סברתו שסמך עליה לבדה לבטל דברי רש"י ושאר קודמיו כאמור

לכן מסתבר שעיקר המקור הינו מצד השינוי המיוחד בחלוקה לימין ושמאל ובזה תלה יהבו וכל היתר רשם רק בדרך אגב ללא דקדוק וממילא ייתכן שנפל שיבוש במקורות שהביא (שהרי ממילא היה חולק על ר"ה כמו שחלק על רש"י)","458","","2057","True","True","False","","138","213.151.55.26","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58535","58490","דעת הגר"א בכתר ראש הלכות תפילין סעיף יד","17/09/18 14:29","ח תשרי","תשע"ט","14:29","דוד כוכב","","125","png","2056","False","True","False","","214","212.76.105.6","0","58490","מנחות|לד ע"ב","0-png"),new Message("58509","58494","אני המום מהתשובות שלך!!!!","16/09/18 08:18","ז תשרי","תשע"ט","08:18","אליצפן","א. אתה מיייחס לר"ת שהוא מכניס מילים לפרוש ר"ח בכדי להצדיק את טענתו? הייתכן שר"ת יזייף דברי חכמים.

ב. אתה טוען שר"ת סובל מבעיות בהבנת הנקרא? רב האי גאון מציין סדר פרשיות אחד ור"ת מבין שזה אחרת?

ג. בעל העיטור בן דורו של ר"ת. הוא חכם מפרובנס ר"ת בצרפת. בעל העיטור אומר כמו רש"י ואף מציין שדברי הגאון הם לא כדברי ר"ת שאין הווי"ות באמצע.
שמושא רבה או שימושי תפילין חיבור בפני עצמו על סת"ם. שימושא דכתיב בהלכות הרב (הכוונה לספר האשכול) ושם מביא שימושא רבה בהן כתוב הוויות באמצע.

ד. ומה לגבי הטענה "מנורה"? במסכת מגילה כתוב הפוך. יש עשרות מקומות מכל מיני מקומות בתלמוד שהנוסח כמו פה בתפילין ור"ת מביא חריג ועליו הוא בונה קושיא?","502","","2057","True","True","False","","241","77.126.120.143","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58510","58509",">>>","16/09/18 05:43","ז תשרי","תשע"ט","05:43","אבי גרינבלט","א. המילים לא נכתבו ברבנו חננאל במקומן ולכן נלענ"ד כי זוהי הבנתו.
ב. לא הבנתי דבריך, הוספתי את הראב"ד , איך קשורה "הבנת הנקרא" לדברים ?
ג. שיטת שימושא רבא , ראה בתוס.
ד. הקושיא נבנית מלשון הגמרא שקשה להבנה עפ"י רש"י.


גמר חתימה טובה","539","","2057","True","True","False","","142","37.26.146.152","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58517","58509","לא הבנתי מדוע שמת את המילה הוכחות","16/09/18 15:48","ז תשרי","תשע"ט","15:48","יהודי_קדום","במרכאות? בגלל המרכאות ולמיעוט תפיסתי הבנתי שלדבריך אין אלה הוכחות לר"ת.","233","","2057","True","True","False","","133","37.26.149.151","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58522","58512","ככה חושבים באקדמיה - אבל לא בבית המדרש.","16/09/18 22:12","ז תשרי","תשע"ט","22:12","אליצפן","ר"ת הוא הלוחם הגדול נגד חידושים. הוא הלוחם הגדול בעד שמירת מסורות. ולכן כל מה שהאקדמיה מייחסת לר"ת הם דברי הבל.

ראה הקדמתו לספר הישר.

ובכלל האם הוא יכול לחלוק על מאמר חז"ל מפורש: (תלמוד ירושלמי מסכת פסחים פרק ו דף לג טור א /ה"א) : "רבי זעירה בשם רבי אלעזר כל תורה שאין לה בית אב אינה תורה " אז ר"ת יחלוק על קודמיו מכח סברות?

כל תורתו של ר"ת היא נגד החידושים של סבו "רש"י. אז הוא ישנה הלכות מסברות?!

לכן הקושיא במקרה של התפילין גדולה עליו, שהוא חולק על רש"י וכל הגאונים, וההוכחות שלו לא "מחזיקות מים"? - כולם נופלות. במקור כתוב ההפך או לא כתוב כלום.","502","","2057","True","True","False","","225","77.126.120.143","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58518","58517","כל ההוכחות הם לא קיימות.","16/09/18 16:53","ז תשרי","תשע"ט","16:53","אליצפן","א. הדיוק מהמנורה לא עומד במבחן ההוכחה ראה למעלה למה?
ב. ר"ח לא אומר את מה שר"ת מייחס לו.
ג. רב האי גאון בתשובה מסדר את הפרשיות כמו רש"י.

כך שכל ההוכחות של ר"ת לא קיימות.","502","","2057","True","True","False","","199","77.126.120.143","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58520","58518","בינתיים: יישר כוח גדול על ב. !!","16/09/18 21:14","ז תשרי","תשע"ט","21:14","יהודי_קדום","אני מציע לראות במילים של התוס' שכתבו " כגון קדש ושמע" דוגמא לתוספת כלשהי בצד התפילה ולאו דוקא את שתי פרשות אלה שהובאו כדוגמא בגלל העסוק בהן ואולי גם להראות שאפילו הן יפסלו את התפילין.
שהרי, אכן כפי שהארת את עינינו, בר"ח בסנהדרין פט. המילים " כגון קדש ושמע" - לא מוזכרות (וראה להלן).
ז"ל התוס' אצלנו: " ...וכן פירש רבינו חננאל בסנהדרין (דף פט.) כל בית החיצון שאינו רואה את האויר פסול כגון קדש ושמע..." - (ופירוש הדבר, שהתפילין פסולות משום שפרשות קדש ושמע אינן חיצוניות ואינן צמודות לכל אחת מה'ש' של הבית)
וז"ל רבנו חננאל בסנהדרין פט.:
"....בית החיצון שאינו רואה את האויר פסול והאי כיון דאייתי בית מאבראי ואוקמיה קמי החיצון נעשה החיצון פנימי ואינו רואה אויר לפיכך הוא פסול ואתינן להשוויי לולב וציצית לתפילין ונדחו דלא דמו".

אבל מצאתי שכלשון התוס' מובא גם בספר התרומה הלכות תפילין סימן רו:
"...וכן פי' רבינו חננאל בית החצון שאינו רואה את האויר פסול כגון קדש ושמע...".
לפי הביוגרפיה בפרוייקט השו"ת, מחבר ספר התרומה הוא ר' ברוך ב"ר יצחק מגרמייזא היה מגדולי הפוסקים בראשית תקופת בעלי התוספות,נולד בצרפת בערך בשנת ד"א תת"ק (1140), והיה תלמיד מובהק של ר' יצחק ב"ר שמואל (ר"י הזקן בעל התוספות, נינו של רש"י).

וכן מובא בהלכות קטנות לרא"ש (מנחות) הלכות תפילין:
"...וכן פר"ח ז"ל בסנהדרין (דף פט ב) כל בית החיצון שאינו רואה את האויר פסול כגון קדש ושמע.... "

וכן מובא בספר אור זרוע חלק א - הלכות תפילין סימן תקנח
"...כל בית חצון שאינו רואה את האויר פסול כגון קדש ושמע וכן פי' רב היי גאון זצ"ל והיה מניח סימן הויות להדדי... ".


לוּ היה לי כוח הייתי מסביר ואומר שיש כאן מסורת של אמירה וציטוט של " כגון קדש ושמע" שעברה מבית מדרש לחברו ומדור לדור.","233","","2057","True","True","False","","176","79.177.108.168","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58521","58520","האם בשרשרת הזו הם לא מעתיקים אחד מהשני?","16/09/18 21:55","ז תשרי","תשע"ט","21:55","אליצפן","","502","","2057","False","True","False","","174","77.126.120.143","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58523","58521","בדיוק את זה העליתי בדעתי וציינתי זאת","16/09/18 22:12","ז תשרי","תשע"ט","22:12","יהודי_קדום","בסוף דבריי!","233","","2057","True","True","False","","142","37.26.148.218","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58524","58522","איני יכול למצוא את המילים הנכונות להביע","16/09/18 22:18","ז תשרי","תשע"ט","22:18","יהודי_קדום","את תחושתי, לאחר עיון ממושך במקורות, שאתה רואה נכוחה את הנידון ומבטא את המסקנה ההכרחית.","233","","2057","True","True","False","","155","37.26.148.218","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58525","58524","לא יודע על איזו אקדמיה מדובר","16/09/18 22:26","ז תשרי","תשע"ט","22:26","אור חדש","למדתי ב"ה אלפי דפי גמרא ובהם מאות רבות של תוס' שהביאו מדברי ר"ת
מה שכתבתי על שיטת לימודו (שוודאי קדמוהו בכך תנאים אמוראים וגאונים וכן למדו כך גם מגדולי האחרונים) בא רק מכח אותם מאות תוספותים מפורשים

כמובן שתוכל לטעון שר"ת לחם נגד חידושים
תוכל גם לטעון שהשמש זורחת במערב
שתי הטענות יהיו סתורות באותה המידה ע"י הראיה הגדולה מכולן: המציאות","458","","2057","True","True","False","","141","109.186.53.87","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58530","58524","או"ח סימן לד,ב","17/09/18 08:48","ח תשרי","תשע"ט","08:48","אבי גרינבלט","מעניין לאור כל "התימות" מדוע בכלל להניח תפילין של ר"ת (כמובן קדמו למחבר הרא"ש ועוד)
מעניין שהמקור וגם הפסיקה - לד","539","","2056","True","True","False","","103","81.218.144.99","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58526","58525","אל תרחיק למזרח ומערב: כיצד תיישב את התוס","16/09/18 22:34","ז תשרי","תשע"ט","22:34","יהודי_קדום","שמביאים הוכחה מהר"ח כשאין מוצאים את דברי הר"ח המצוטטים בהם?","233","","2057","True","True","False","","178","37.26.148.218","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58527","58526","לא התיימרתי ליישב כלום","16/09/18 23:36","ז תשרי","תשע"ט","23:36","אור חדש","אם תקרא שוב מה שכתבתי בעיון תוכל להבין מה היה מקור השיבוש לדעתי","458","","2057","True","True","False","","110","109.186.53.87","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58529","58527","אומר זאת כך: לא נראה לי שמדובר","17/09/18 05:36","ח תשרי","תשע"ט","05:36","יהודי_קדום","בשיטת לימוד זו או אחרת וכל דיון שאינו עוסק בדברי התוס' ובכל המסתעף ממנו, על תוכן דבריו, על השוואה למקורות (אגב מצאתי שתפיליו של רב האי גאון היו כסדרן בתורה...) וכו' הוא תוספת מסביב לעיקר.","233","","2056","True","True","False","","174","79.177.108.168","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58531","58530","כי יש פחד גדול להיות 'קרקפתא'","17/09/18 10:03","ח תשרי","תשע"ט","10:03","אור חדש","ובד"כ כשיש פחד ההתנהגות הופכת ללא רציונאלית

וזה בגדול המקור לשיבושים הרבים של ה'נוהגים לפי הנסתר' שמלא בהפחדות על דברים שחייבים עליהם מיתה וממילא הפחד גובר והשכל הישר נעלם","458","","2056","True","True","False","","101","213.151.55.26","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58532","58531","קצת חריף","17/09/18 10:08","ח תשרי","תשע"ט","10:08","אבי גרינבלט","מדובר על הגדולים שבפוסקים ונראה קצת קיצוני להגדיר את פסיקתם כלא רציונאלית ופסיקה מתוך פחד.
"שכל ישר נעלם" על הרא"ש ? הטור ? המחבר ?
היה חשוב לפוסקים להדגיש מדוע אין בזה "בל תוסיף" , היה חשוב לפוסקים להדגיש שרק מי שחסיד , יניח את של ר"ת.
נראה בעליל שרק רציונאל היווה שיקול כאן.
כך לענ"ד","539","","2056","True","True","False","","137","81.218.144.99","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58533","58532","זה פסקאות שונות","17/09/18 10:36","ח תשרי","תשע"ט","10:36","אור חדש","השכל הנעלם התייחס למחמירים ע"פ מה שחושבים שראו בספרי הנסתר

פשוט שחומרת העברה גורמת לזהירות גדולה יותר ולהחמרה בדין, ראה למשל ב"י על דיני נדה ומקוואות שמזכיר פעמים רבות שמחמיר כדעת יחיד נגד כולם ונגד פשט הסוגיה רק מחמת העובדה שמדובר בעוון כרת
כלומר פוסק נגד כללי הפסיקה והמסתבר בסוגיה רק מחמת הפחד מחומרת העונש

אני כיניתי זאת 'פסיקה לא רצינאלית' אבל אולי זה באמת לא מדוייק כי בהחלט ניתן לקבל שגם השכל מורה להזהר יותר במקום יותר מסוכן אז זה עדיין רציונאלי במידה מסויימת

אולם זה רק מסביר שאין מה לחפש כאן התנהלות לפי כללי הלימוד והפסיקה הרגילים ומ.ש.ל.

פשוט שהפוסקים לא בררו את מקורותיו של ר"ת וסמכו עליו ששיטתו מבוססת דיה כדי לחוש לה לפחות","458","","2056","True","True","False","","103","213.151.55.26","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58534","58533","יש"כ על ההבהרות","17/09/18 10:59","ח תשרי","תשע"ט","10:59","אבי גרינבלט","אכן מדובר כאן בחומרה שיש לה סיבה.
היו שקדמו לר"ת בשיטת סידור זו (הראב"ד ועוד)
שאלת ר"ת מלשון הגמרא על שיטת הקונטרס , הובילה לסידור זה.
אמנם הרשב"א בתשובותיו המיוחסות לרמב"ן מתרץ את קושית התוס' וגם את שאלותיו של הראב"ד ואצלו מופעל ההיגיון המוביל לפסיקה כשיטת רש"י.

עסקינן כאן אכן באחת הסוגיות המורכבות ביותר שעוררו גדולי עולם לדון בנושא.","539","","2056","True","True","False","","103","81.218.144.99","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58536","58535","כל התשבחות לאליצפן!","17/09/18 16:31","ח תשרי","תשע"ט","16:31","יהודי_קדום","","233","","2056","False","True","False","","126","79.177.108.168","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58541","58535","מפיו של מי ?","17/09/18 22:02","ח תשרי","תשע"ט","22:02","אבי גרינבלט","כעין שו"ת מן השמים רק בכיוון הפוך","539","","2056","True","True","False","","135","95.86.72.42","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58543","58541","על שו''ת מן השמים נגיד לא בשמים היא...","17/09/18 23:26","ח תשרי","תשע"ט","23:26","יהודי_קדום","עושה את ההבדל.","233","","2056","True","True","False","","133","79.177.108.168","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58545","58543","מה מקור הדברים ?","17/09/18 23:51","ח תשרי","תשע"ט","23:51","אבי גרינבלט","מי אמר למי ומפיו של מי ולמי יקשה בעולם הבא ?","539","","2056","True","True","False","","130","95.86.72.42","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58546","58545","שו''ת מן השמים הוא שו''ת שמחברו שאל","18/09/18 00:06","ט תשרי","תשע"ט","00:06","יהודי_קדום","וקיבל תשובות לשאלותיו '' מן השמים '', במילים פשוטות בדרך תורנית לא מקובלת.","233","","2055","True","True","False","","161","79.177.108.168","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58547","58546","הכוונה היתה לדברים בשם הגרא","18/09/18 07:04","ט תשרי","תשע"ט","07:04","אבי גרינבלט","","539","","2055","False","True","False","","90","37.26.148.243","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58550","58547","מחילה. ובאמת חיפשתי ולא מצאתי...","18/09/18 10:29","ט תשרי","תשע"ט","10:29","יהודי_קדום","הציטוט.
נמתין לרב כוכב....","233","","2055","True","True","False","","147","79.177.108.168","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58556","58550","ראו בכותרת של הודעתו","18/09/18 12:25","ט תשרי","תשע"ט","12:25","אור חדש","","458","","2055","False","True","False","","92","109.186.53.87","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58558","58550","העיקר שתהיה לכלל ישראל גמר חתימה טובה","18/09/18 13:39","ט תשרי","תשע"ט","13:39","אבי גרינבלט","שנחתם לחיים טובים ובריאים בנפש ובגוף ונמשיך לעסוק התוה"ק בעז"ה לאוי"ט
כמובן , בקשת מחילה לכל מי מחברי הפורום שפגעתי בו חלילה אם במלל ואם במחשבה.","539","","2055","True","True","False","","124","95.86.72.42","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58557","58556","הודעתו של מי?","18/09/18 13:37","ט תשרי","תשע"ט","13:37","יהודי_קדום","","233","","2055","False","True","False","","151","79.177.108.168","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58560","58557","הרב כוכב","18/09/18 13:56","ט תשרי","תשע"ט","13:56","אור חדש","","458","","2055","False","True","False","","88","109.186.53.87","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58576","58558","גמר חתימה טובה!","20/09/18 12:02","יא תשרי","תשע"ט","12:02","דוד כוכב","בספר כתר ראש (ראה בקישור זה) כתב תלמידו של ר' חיים וולוז'ין דברים ששמע ממנו, ששמע הוא מרבו הגר"א.","125","","2053","True","True","False","","276","212.76.105.6","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58561","58560","אשרינו מה טוב חלקנו שאנו זוכים","18/09/18 14:12","ט תשרי","תשע"ט","14:12","יהודי_קדום","להתחדד באהבה בד''ת גם ברגעים מרתיתים אלה. אור חדש על ציון תאיר ונזכה במהרה כולנו לאורו. גמר חתימה טובה!","233","","2055","True","True","False","","213","79.177.108.168","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58562","58561","גמח"ט גם לכבודו","18/09/18 14:18","ט תשרי","תשע"ט","14:18","אור חדש","","458","","2055","False","True","False","","116","94.230.84.242","0","58490","מנחות|לד ע"ב",""),new Message("58578","58576","יישר כוח, לנוחות מצורף העמוד הרלוונטי","20/09/18 14:45","יא תשרי","תשע"ט","14:45","יהודי_קדום","למי שאינו מנוי באתר.","233","pdf","2053","True","True","False","","167","79.177.108.168","0","58490","מנחות|לד ע"ב","0-pdf"),new Message("58579","58578","ייש"כ","20/09/18 15:44","יא תשרי","תשע"ט","15:44","אור חדש","התייחסות לעניין הנסתר אפשר למצוא במגדל עוז על ההלכה ברמב"ם","458","","2053","True","True","False","","696","109.186.53.87","0","58490","מנחות|לד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);