var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58395;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58395","0",""ז' הזיות שעל בין הבדים שעל הפרכת"","06/09/18 19:05","כו אלול","תשע"ח","19:05","אבי גרינבלט","היו 8 ומדוע המשנה מציינת 7 ?
האם מפני שזה לשון הכתוב "על הכפורת ולפני הכפורת יזה ז' פעמים",
אלא שאם כן , הרי גם הלימוד על ההזאה הנוספת הינו מפסוק "והזה באצבעו" אלא היות וזה נלמד בצורה מדרשית לעומת 7 ההזאות המפורשות בפסוק לכן ציינה המשנה רק את 7 ההזאות.","539","","2069","True","True","False","","675","95.86.72.42","0","0","מנחות|כז ע"א",""),new Message("58401","58395","נכון שהיו שמונה הזאות אבל הראשונה שונה","07/09/18 05:12","כז אלול","תשע"ח","05:12","יהודי_קדום","משבע ההזאות הראשונות גם בזה שניתנה למעלה כמאמר המשנה ביומא ה, ג-ד: "..... וְהִזָּה מִמֶּנּוּ אַחַת לְמַעְלָה ‏וְשֶׁבַע לְמַטָּה, .. ", וגם בזה שהיא מעכבת את כל שבע ההזאות שאם לא יעשה הזאה זו בראשונה למעלה כל שבע ההזאות הן כאילו לא עשה ולא כלום.
ר"ל: יש שני דיני עיכוב:
האחד: ההזאה הראשונה על דיניה שבפני עצמה עומדת - בה לא עוסקת המשנה במנחות,
והדין השני הוא בשבע ההזאות שהן מעכבות זו את זו - ורק בהן מדברת המשנה במנחות (בלי לפרט את ההזאה הראשונה כמובא לעיל).

אני מנחש שהשאלה הבאה תהיה איך מגיעים לשמונה הזאות? הרי בתורה כתוב רק שבע?, אז הנה התשובה:

נאמר וְלָקַח֙ מִדַּ֣ם הַפָּ֔ר וְהִזָּ֧ה בְאֶצְבָּע֛וֹ עַל-פְּנֵ֥י הַכַּפֹּ֖רֶת קֵ֑דְמָה וְלִפְנֵ֣י הַכַּפֹּ֗רֶת יַזֶּ֧ה שֶֽׁבַע-פְּעָמִ֛ים מִן-הַדָּ֖ם בְּאֶצְבָּעֽוֹ' (ויקרא פרק טז פסוק יד).
הפסוק מלמד: ' וְלָקַח֙ מִדַּ֣ם הַפָּ֔ר וְהִזָּ֧ה בְאֶצְבָּע֛וֹ עַל-פְּנֵ֥י הַכַּפֹּ֖רֶת קֵ֑דְמָה..." זו הזאה אחת,
ועוד שבע הזאות בהמשך הפסוק: 'וְלִפְנֵ֣י הַכַּפֹּ֗רֶת יַזֶּ֧ה שֶֽׁבַע-פְּעָמִ֛ים מִן-הַדָּ֖ם בְּאֶצְבָּעֽוֹ'.
ראה מסכת יומא פרק אָמַר לָהֶם הַמְמֻנֶּה ובפרט דף נג עמוד ב).

לשון הרמב"ם על כך: "...מפי השמועה למדו שזה שנאמר שבע פעמים יזה יתר על הזייה ראשונה..." (הלכות עבודת יום הכיפורים פרק ג הלכה ה).","233","","2068","True","True","False","","148","79.182.30.14","0","58395","מנחות|כז ע"א",""),new Message("58403","58401","ראה גם פיה"מ","07/09/18 05:51","כז אלול","תשע"ח","05:51","אבי גרינבלט","ציינתי בדבריי גם את המקור להזאה היתרה","539","","2068","True","True","False","","89","37.26.147.154","0","58395","מנחות|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);