var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58395;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58395","0",""ז' הזיות שעל בין הבדים שעל הפרכת"","06/09/18 19:05","כו אלול","תשע"ח","19:05","אבי גרינבלט","היו 8 ומדוע המשנה מציינת 7 ?
האם מפני שזה לשון הכתוב "על הכפורת ולפני הכפורת יזה ז' פעמים",
אלא שאם כן , הרי גם הלימוד על ההזאה הנוספת הינו מפסוק "והזה באצבעו" אלא היות וזה נלמד בצורה מדרשית לעומת 7 ההזאות המפורשות בפסוק לכן ציינה המשנה רק את 7 ההזאות.","539","","2069","True","True","False","","675","95.86.72.42","0","0","מנחות|כז ע"א",""),new Message("58401","58395","נכון שהיו שמונה הזאות אבל הראשונה שונה","07/09/18 05:12","כז אלול","תשע"ח","05:12","יהודי_קדום","משבע ההזאות הראשונות גם בזה שניתנה למעלה כמאמר המשנה ביומא ה, ג-ד: "..... וְהִזָּה מִמֶּנּוּ אַחַת לְמַעְלָה וְשֶׁבַע לְמַטָּה, .. ", וגם בזה שהיא מעכבת את כל שבע ההזאות שאם לא יעשה הזאה זו בראשונה למעלה כל שבע ההזאות הן כאילו לא עשה ולא כלום.
ר"ל: יש שני דיני עיכוב:
האחד: ההזאה הראשונה על דיניה שבפני עצמה עומדת - בה לא עוסקת המשנה במנחות,
והדין השני הוא בשבע ההזאות שהן מעכבות זו את זו - ורק בהן מדברת המשנה במנחות (בלי לפרט את ההזאה הראשונה כמובא לעיל).
אני מנחש שהשאלה הבאה תהיה איך מגיעים לשמונה הזאות? הרי בתורה כתוב רק שבע?, אז הנה התשובה:
נאמר וְלָקַח֙ מִדַּ֣ם הַפָּ֔ר וְהִזָּ֧ה בְאֶצְבָּע֛וֹ עַל-פְּנֵ֥י הַכַּפֹּ֖רֶת קֵ֑דְמָה וְלִפְנֵ֣י הַכַּפֹּ֗רֶת יַזֶּ֧ה שֶֽׁבַע-פְּעָמִ֛ים מִן-הַדָּ֖ם בְּאֶצְבָּעֽוֹ' (ויקרא פרק טז פסוק יד).
הפסוק מלמד: ' וְלָקַח֙ מִדַּ֣ם הַפָּ֔ר וְהִזָּ֧ה בְאֶצְבָּע֛וֹ עַל-פְּנֵ֥י הַכַּפֹּ֖רֶת קֵ֑דְמָה..." זו הזאה אחת,
ועוד שבע הזאות בהמשך הפסוק: 'וְלִפְנֵ֣י הַכַּפֹּ֗רֶת יַזֶּ֧ה שֶֽׁבַע-פְּעָמִ֛ים מִן-הַדָּ֖ם בְּאֶצְבָּעֽוֹ'.
ראה מסכת יומא פרק אָמַר לָהֶם הַמְמֻנֶּה ובפרט דף נג עמוד ב).
לשון הרמב"ם על כך: "...מפי השמועה למדו שזה שנאמר שבע פעמים יזה יתר על הזייה ראשונה..." (הלכות עבודת יום הכיפורים פרק ג הלכה ה).","233","","2068","True","True","False","","148","79.182.30.14","0","58395","מנחות|כז ע"א",""),new Message("58403","58401","ראה גם פיה"מ","07/09/18 05:51","כז אלול","תשע"ח","05:51","אבי גרינבלט","ציינתי בדבריי גם את המקור להזאה היתרה","539","","2068","True","True","False","","89","37.26.147.154","0","58395","מנחות|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);