var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58328;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","44"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58328","0","האיסור לתקוע בשופר ביום שבת","02/09/18 22:20","כב אלול","תשע"ח","22:20","שלמה השואל","נאמר בגמ ' שהאיסור לתקוע בשבת הינו גזירת חכמים שמא יטלטלנו 4 אמות ברשות הרבים
שאלתי : למה לא אמרו שמא יוציאנו מרשות לרשות?","323","","2067","True","True","False","","719","141.226.74.206","0","0","ראש השנה|כט ע"ב",""),new Message("58329","58328","אה"נ "...או מוציאו מרשות לרשות..."","03/09/18 02:11","כג אלול","תשע"ח","02:11","יהודי_קדום","[לשון הגמרא בראש השנה דף כט עמוד ב היא "...הכל חייבין בתקיעת שופר, ואין הכל בקיאין בתקיעת שופר, גזירה שמא יטלנו בידו וילך אצל הבקי ללמוד, ויעבירנו ארבע אמות ברשות הרבים. והיינו טעמא דלולב, והיינו טעמא דמגילה"].
ועל דברי רש"י אלה אומרים התוספות שם:
".... וטעם זה לא יתכן דגבי העברה נמי אם מתחילה נטלו על מנת שלא להעבירו ארבע אמות אף על פי שהעבירו אחרי כן לא מיחייב אם לא עמד לפוש בינתים וטעם ראשון נראה אי נמי מרה"י לרה"ר אית להו היכירא וליכא למיגזר אבל ברה"ר זימנין דלאו אדעתיה ומעביר ארבע אמות".

מובא ברש"י מסכת סוכה דף מג עמוד א:
ויעבירנו ארבע אמות ברשות הרבים - הוא הדין דמצי למימר: ויוציא מרשות היחיד לרשות הרבים, אלא שברוב מקומות וענינים אמרינן יש לחוש להעברת ארבע אמות, ואין לחוש להוצאה, כגון אם היה מונח בכרמלית או בקרפף או בגינה, דאין כאן איסור הוצאה דאורייתא, ויש כאן איסור העברה ברשות הרבים, או הגביהו על מנת ליטלו ולא להוציאו, ונמלך להוציאו - פטור משום הוצאה אם לא עמד לפוש בינתים, כדאמרינן במסכת שבת (ה, ב).


וכן מובא ברמב"ם הלכות שופר וסוכה ולולב פרק ב הלכה ו:
ולמה אין תוקעין גזירה שמא יטלנו בידו ויוליכנו למי שיתקע לו ויעבירנו ארבע אמות ברשות הרבים, או מוציאו מרשות לרשות ויבא לידי איסור סקילה, שהכל חייבים בתקיעה ואין הכל בקיאין לתקוע.

וכן מובא בתוספות מסכת ראש השנה דף כט עמוד ב:
שמא יטלנו ויעבירנו ארבע אמות - הא דלא נקט שמא יוציאנו מרשות היחיד לרשות הרבים פי' בקונט' בסוכה (דף מג.) משום דלא פסיקא דאם הגביהו על מנת להצניעו ונמלך והוציאו פטור וקשיא דגבי העברת ד' אמות נמי לא מיחייב אלא א"כ הגביהו על מנת להעבירו ד' אמות ונראה דמרשות היחיד לר"ה אית ליה הכירא וליכא למיגזר אבל ברשות הרבים זימנין דלאו אדעתיה ומעביר ארבע אמות","233","","2066","True","True","False","","161","79.182.120.209","0","58328","ראש השנה|כט ע"ב",""),new Message("58335","58328","כשתעיין","03/09/18 07:28","כג אלול","תשע"ח","07:28","אור חדש","תראה שגזרתו של רבה מאד קשה מצדדים רבים עד שנראה שלא עלתה על דעת התנאים של א"י (ואף לא האמוראים) כלל, שאלתך היא הקטנה מכל הקושיות החמורות על הסבר זה

היותר מסתבר בעניינים הללו הינו כעין גישת הירוש':
חז"ל ידעו שיש מצוות שעניינה של השבת מייתר אותן וכמו שהדבר פשוט לך לגבי תפילין כך יש להבין גם בשופר ולולב.
לגבי מגילה זה פשוט גזרה קדמונית לא לעסוק בכתובים בשבת.","458","","2066","True","True","False","","112","213.151.55.26","0","58328","ראש השנה|כט ע"ב",""),new Message("58357","58329","[ללא נושא]","03/09/18 15:43","כג אלול","תשע"ח","15:43","שלמה השואל","חזק וברוך על ההסבר","323","","2066","True","True","False","","83","95.86.84.32","0","58328","ראש השנה|כט ע"ב",""),new Message("58359","58335","`איפוא הירושלמי","03/09/18 21:38","כג אלול","תשע"ח","21:38","אמלתראות","וכן הדבר הזה ידוע בכל דברי חז"ל, ומעטים היורדים או עכ"פ מגלים סודתה

האיסור של קנייה ומכירה של בע"ח פשוט היא בירו' ובתוספתא משום לא לתת חרב לנכרי
ולמעשה התהפך לאיסור שבת, ומקילין באיסור לתת מגן לאויבינו, ולא נתרחב בזה להלכה, ויש בזה הרבה להאריך,","267","","2066","True","True","False","","189","74.113.190.218","0","58328","ראש השנה|כט ע"ב",""),new Message("58362","58359","הדרשה הובאה בר' פ'ד בר"ה","04/09/18 07:31","כד אלול","תשע"ח","07:31","אור חדש","בגמרתנו אלא שרבא חלק על דרשה ארצישראלית זו אומנם בירושלמי כך למדו ג למסקנה שהחילוק הינו דאו'.
ושמעתי הסבר לירושלמי כפי שכתבתי לעיל (אומנם אין הסבר פשוט להבדל בין מקדש לגבולין לפ"ז...)","458","","2065","True","True","False","","198","213.151.55.26","0","58328","ראש השנה|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);