var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58238;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58238","0","הקטרת בזיכין או לבונה","24/08/18 15:08","יג אלול","תשע"ח","15:08","גיל ושמחה","לא אחת משתמשת הגמרא בלשון "הקטרת הבזיכין". האם אין הכוונה להקטרת הלבונה שעל גבי הבזיכין? אם כן, מדוע לא מציינת הגמרא את הקטרת הלבונה?","363","","2078","True","True","False","","825","185.3.147.67","0","0","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58239","58238","הבזיך הוא כלי קיבול כעין ספלון, המכיל","25/08/18 18:22","יד אלול","תשע"ח","18:22","יהודי_קדום","בתוכו את הלבונה (מובא בחידושי הרשב"א מסכת מנחות (מיוחס לו) דף ז עמוד ב: "...מפני שהשולחן מקדש כל מה שבתוכו ומצרפו לעשותו כגוף אחד ונוכל לתת טעם לדברלפי שלא באו אז הבזיכין כדי לחלק קטורת שבזה מזה אלא כדי להעמיד על כל סדר וסדר הלבונה שהרי לא תוכל לעמוד בלי מחזיק אותה אבל מ"מ לאחר שסלקן מעל השולחן נשאר כל לבונה שבבזיך ובזיך בפני עצמה והרי מסתלקים מעל השולחן ונשארים בכלים חלוקים הוי כאלו חלקו בשני כלים. ".
הלשון "הקטרת הבזיכין" אכן כוונתה לציין שרק הלבונה שבתוך הבזיכין מוקטרת ללא הכלי שמכיל אותה ( לא מצינו שכלי יהא מוקטר...).

(בלשון ימינו נתקבלה המילה בָּזִיךְ ולא בָּזָךְ).
","233","","2077","True","True","False","","160","79.182.120.209","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58248","58238","השימוש בזה הוא","26/08/18 08:47","טו אלול","תשע"ח","08:47","אור חדש","דווקא כשמדובר בלבונה הבאה עם לחם הפנים, בלבונה של מנחות אחרות הביטוי הוא אכן 'קורט לבונה'
מכיוון שיש כמה חילוקי דינים בין המנחות עושים הבחנה בינהן בלשון","458","","2076","True","True","False","","139","213.151.55.26","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58245","58239","לבונה = בזיך","26/08/18 05:35","טו אלול","תשע"ח","05:35","גיל ושמחה","אולי רצונך לומר שהלשון הקטרת הבזיכין באה לומר שכל בזיך עם לבונה מוקטר בפני עצמו, ואז ניתן לפרש ש"הקטרת הבזיכין" משמעה הקטרת תכולת הבזיכין, ושלא נטעה לחשוב שהקטרת הלבונה נעשית משני הבזיכין גם יחד. לפי זה ניתן גם להבין ש"סידור השולחן" היינו סידור הדברים הבאים על השולחן ולא השולחן עצמו.","363","","2076","True","True","False","","207","141.226.217.236","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58246","58245","הבזיך מכיל את הלבונה והלבונה היא","26/08/18 05:46","טו אלול","תשע"ח","05:46","יהודי_קדום","בלבד המוקטרת.","233","","2076","True","True","False","","169","79.182.120.209","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58253","58246","זה היה ברור לי","26/08/18 17:20","טו אלול","תשע"ח","17:20","גיל ושמחה","שאלתי הייתה במובן הלשוני, והתשובה הייתה בלשון שממנה השתמע שיש להקטיר את הלבונה של בזיך בנפרד. אי אפשר היה לכתוב "להקטיר את הלבונות" משום ש"לבונה" היא שם עצם כולל כמו "ציוד" (ולא "ציודים"), "נשק" (ולא "נשקים"), "רכב" (ולא "רכבים"). לכן אילו הייתה הגמרא כותבת ש"מקטירין את הלבונה", הייתי מסיק מכאן, שאת שני הבזיכים היו מרוקנים אל מקום אחד וכך הייתה מוקטרת הלבונה. מהביטוי "מקטירין את הבזיכין" משמע שכל בזיך (עם לבונה) היה מוקטר בנפרד. האם אני טועה?","363","","2076","True","True","False","","180","141.226.217.236","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58254","58248","נראה בעיניי","26/08/18 17:26","טו אלול","תשע"ח","17:26","גיל ושמחה","אולם כיוון שטרם הגענו אל המנחות האחרות וזכרוני איננו כה משוכלל ממה שלמדתי לפני שבע שנים וחצי בעת היותי מאושפז במרכז הרפואי שע"צ, אני מקווה שזכרוני יתעורר עם לימוד המחזור הנוכחי.
ישר כוח.","363","","2076","True","True","False","","230","141.226.217.236","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58257","58248","אכן היא הקטורת היחידה","26/08/18 17:54","טו אלול","תשע"ח","17:54","אמלתראות","frankinscence היא הקטורת היחידה שאפשר להביא כקרבן להקב"ה

והיא בשימוש נפוץ במקומות השמרנים מזרחיים, וכהיום עוד משתמשים בה לmeditation , וחלק מחורבן ימינו כבראשונה היא הרחק התודעה והשלכותיהן שכהיום אלו שהתרחקו מדרך החיים הקדומה כבר אינם מרגישים הטעם והיופי בזה, אלא אדרבא לא אוהבים את הריח וכו',

והיא נכנס בכל הדיון האם יש עלינו לחיות חיים קדומים כדי שנתחייב במצוות התורה, ועוד חסר בזה ליקוט ראויה כמו בגד לציצית ובית למזוזה וקמיע לתפילין וכו' ור' שלמה פישער אכן לומד שאין כזה דבר של חילוק בין מצוה קיומות לחיובות ולא קיים מושג כזה בתורה","267","","2076","True","True","False","","195","74.113.190.218","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58320","58257","ביקשו להביא דוקא הפירות שלא היו מוכרים..","31/08/18 15:27","כ אלול","תשע"ח","15:27","אמלתראות","מצות הביכורים תיקון לחטא המרגלים
ונראה לי [מתוך גליון הגר"א לוין זצל] הוסיף על דבריו,[אלשיך הק'] דהנה ידוע מה שכתב הזוהר הקדוש שמצות ביכורים באה לתקן את חטא המרגלים, להראות חביבות הארץ ופירותיה – וכמו שאמר רבי מנחם זמבא הי"ד שלכן המשנה מזכירה במצות ביכורים דוקא את התאנה הגפן והרימון, אע"פ שכל
שבעת המינים מביאים מהם ביכורים, משום שלפי הזוהר מצות ביכורים היא תיקון לחטאהמרגלים, והמרגלים הביאו 'אשכול ענבים ומן הרימונים ומן התאנים' כדי להראות
שפירותיה משונים, לכן נקטה המשנה את המצוה דוקא בפירות הללו 'תאנה שביכרה, גפן שביכר, רימון שביכר' כדי לרמז על תיקון חטא המרגלים בשבח הפירות הללו.
ואני רגיל להוסיף על דבריו, שבאמת למה הביאו המרגלים דוקא פירות הללו, ולא זית ותמר?
משום שטעמי הזית והתמר היו מוכרים להם מן המן, שהיה טעמו כטעם לשד ה'שמן', היינו שמן זית, וכן טעמו כצפיחית בדבש, דבש תמרים, והם ביקשו להביא דוקא את הפירות שלא היו מוכרים לישראל על מנת להראותם שפירותיה משונים, לכן דוקא פירות הללו נזכרו ביחוד במסכת ביכורים להדגיש התיקון לחטא המרגלים כנגד הפירות הללו.
והנה המרגלים בחטאם ובבכייתם גרמו לחורבן בית המקדש ולגלותנו מארצנו, כמו שאמרו חז"ל על הפסוק 'ויבכו בלילה ההוא', נמצא שמצות ביכורים שהיא מתקנת את חטא המרגלים היא אשר בזכותה תבוא הגאולה השלימה ותיקון עולם, ומובן היטב דברי חז"ל שבשביל
הביכורים נברא העולם.","267","","2071","True","True","False","","264","74.113.190.218","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58324","58320","סדר הגאולה","02/09/18 07:22","כב אלול","תשע"ח","07:22","אור חדש","האם להבנתך תחילה ייבנה המקדש ותחזור עבודת הקורבנות ורק אח"כ תבוא הגאולה?
מהי הגאולה אם כן?","458","","2069","True","True","False","","116","213.151.55.26","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58325","58324","הרבה קולמוסין נשתברו ע"ז...","02/09/18 11:54","כב אלול","תשע"ח","11:54","אמלתראות","הגה"ק רבי שרגא פייבל מענדלאוויטש זי"ע אמר אחר התנחלנו את ארץ ישראל בשנתש"ח בשם מדרש שיש שלש גלויות וגאולות, גאולת השכינה גאולת ישראל וגאולת הארץ, ועכשיו נתקיים גאולת הארץ!

ומלשון המ' על ראו כי כבוד ה' אליך זרח, שמשיח יעמוד על גג ביהמ"ק ויקרא כך לעם ישראל, היא ממש מקויים בזמנינו שעם ישראל עם כל מה שקרה נשאר אדיש, וכן גם עם בניית משכן ה' שוב יהיה חלק הארי של כלל ישראל שעוד מחכה ועומד מן הצד ונצרכים לדיבורו של מלכינו ונצרך לזרם החשמלי לבא להשתתף בשמחת השכינה.

מ"מ דרך טבע ונס לבנות ולשקם הוכיחה ההיסטוריה שתמיד היו יחידים [יש מליון דוגמאות, שרה שנירר, רשר"ה, יצחק גרשטנקורן וכו'] והם התחילו וכולם צחקו והציקו להם, ובדרך כולם הלכו אחריהם ולבסוף זרקו אותם או שיטתם לים... [בכל ה'בית יעקב' היום כבר 'שכחו' את דרך רשר"ה רק דרך חסידות וליטאות.. בבני ברק 'שכחו' כל שיטת ר''י גרשטנקורן ורבו מייסד תורה ומדע [אופס דעת] הרב ריינס וכן ע"ז הדרך

החת"ס רבן של החרדים של היום כותב בפי' על הבאת קרבן פסח וכו', ופשוט החרדים 'שכחו' מזה, וכן כותב בפי' על חיוב לעבוד ולבנות הארץ ולא לישב וללמוד, וכותב שזה רק לגלות ששם לא יעבדו לפרנסתם, וכהיום כולם 'שכחו' מאמרים אלו

הצנזור והסתרה של היום שואגת עד לשמים, והיא היא הגאולה הנסתרת.

לכן עכ"פ מי שביכלתו לחזק ידי העושים ומעשים בפועל ממש 'מתחת לעשרה טפחים' להכשרת הקרקע והמציאות לבנות הבית המקדש הן בלימוד ההלכות למעשה למעשה למעשה בפועל בפועל בפועל [לאפוקי לימוד לשם לימוד בכוונה שלא למעשה ובפועל] והן בתרגולי העבודה והן בעלייה להר ה' ובכל האופנים , ובעיקר בעיקר בתודעה שומרי תורה ומצוות של עם ישראל לעודדם ולחזקם בהפצת דברי חז"ל וחכמי הדורות בגודל ענין בנין בית לשם וגודל סגולתה לכל הענינים! :)","267","","2069","True","True","False","","331","24.45.119.147","0","58238","מנחות|יד ע"א",""),new Message("58326","58325","יש"כ","02/09/18 14:54","כב אלול","תשע"ח","14:54","אור חדש","","458","","2069","False","True","False","","94","213.151.55.26","0","58238","מנחות|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);