var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57883;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57883","0","בביצה בסוף דף ג,א: "ואף רבי יוחנן סבר...","07/08/18 12:47","כו אב","תשע"ח","12:47","שבז","שלום,

בביצה בסוף דף ג,א: "ואף רבי יוחנן סבר..."
הבנתי שבגלל הסתירה שיש על דברי רבי יהודה, רבי יוחנן אומר ש"מוחלפת השיטה", אבל איך רבי יוחנן יכול לומר ש"מוחלפת השיטה", הרי זה משנה, ואנחנו לא
יכולים להחליף את השיטות של המשנה ?

אפשר להסביר לי ?

תודה","700","","2091","True","True","False","","496","185.27.105.137","0","0","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("57884","57883","הכוונה שריו"ח סבר","07/08/18 14:23","כו אב","תשע"ח","14:23","אור חדש","שהיה כאן בלבול במסורת של מה שרבי קבע במשנתו שנמסרה בע"פ בלבד בימי האמוראים.
מפורש בכל הש"ס שלאמוראים היו 'תנאים' (תני תונא) שהיו בקיאים במשניות בע"פ וכך למדו המשנה, בע"פ ממש ולא היה כלל משניות כתובות בימיהם (אין לכך כל זכר בש"ס, יש רק 'שלחו מהתם' שזה הוראות מקומיות מימי האמוראים אך לא משניות)
מדי פעם תיקן אמורא את התנא שלו כשהבין שקורא לפניו גרסה לא הגיונית
ראה 'סמי מכאן'
'לא תתני'
'תני'
וכן 'מוחלפת השיטה'","458","","2091","True","True","False","","109","37.26.148.166","0","57883","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("57909","57884","אבל","08/08/18 13:50","כז אב","תשע"ח","13:50","שבז","שלום,

תודה על הסברים שלך

אבל כשאתה אומר "שלאמוראים היו 'תנאים'",זה אותם התנאים שמופיעים במשנה או זה משהו אחר ?
כי למדתי שתקופת אמוראים היא אחרי תקופת התנאים ?

שאלה אחרת: כשאנחנו אומרים שרבי חיבר את המשנה,הוא לא חיבר בכתב בזמנו ? או הוא רק סידר את המשנה בלי לכתוב ?

גם רב אשי כשהוא חיבר את התלמוד, הוא חיבר בכתב או לא ?
מתי המשנה והתלמוד הפכה להיות בכתב ?

תודה על הסברים","700","","2090","True","True","False","","92","185.46.78.26","0","57883","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("57910","57909","[ללא נושא]","08/08/18 13:56","כז אב","תשע"ח","13:56","אור חדש","לא,
כמובן שדור התנאים קדם לדור האמוראים

אלא שבימי האמוראים היה תפקיד שכינויו היה תונא או תנא במשמעות של בקיא במשניות והוא היה ה'ספריה' של האמוראים
יש שהבינו שרבי ורב אשי אכן כתבו חיבוריהם אך הבנה זו פשוט לא מסתדרת עם המון מקורות ולכן כנראה שאיננה נכונה","458","","2090","True","True","False","","121","37.26.149.171","0","57883","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("57911","57910","ולפי זה","08/08/18 14:05","כז אב","תשע"ח","14:05","שבז","מתי המשנה והתלמוד הפכה להיות בכתב ?

תודה","700","","2090","True","True","False","","73","185.46.78.26","0","57883","זבחים|קטז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);