var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57835;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57835","0","למה שאדם ירצה להקריב כזית בחוץ?","01/08/18 10:07","כ אב","תשע"ח","10:07","אליצפן","לאורך כל הלימוד של פרק "השוחט והמעלה" שבמסכת זבחים, עולה השאלה הבסיסית למה שאדם יקח משהו מבית המקדש ויעלהו בחוץ?

"הקומץ, והלבונה, והקטרת, ומנחת כהנים, ומנחת כהן משיח, ומנחת נסכים, שהקריב מאחת מהן כזית בחוץ - חייב,

השאלה מחריפה עוד יותר בברייתא: "עולה ואימוריה מצטרפין לכזית להעלותן בחוץ,

אולם כשאני רואה כיום את "נשות הכותל", אזי הכל ברור. יש "מנהג המקום" אבל יש מי שרוצה מימוש עצמי. כפי מסופר במסכת מנחות (דף סה עמוד א): "שהיו צדוקים אומרים: יחיד מתנדב ומביא תמיד", וכמובן שהפרושים לא הרשו להם, אזי מתחילה כל הסוגיא של "הקרבה והעלאה בחוץ".

כהנים צדוקים גונבים איברים מהמקדש, בכדי להקריב בחוץ

לכן גם התורה כל כך הקפידה על זה שהעונש שקבעה - כרת.

האם יש עדויות היסטוריות לתופעה הזו?","502","","2105","True","True","False","","826","77.125.15.159","0","0","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57836","57835","לא מסתבר","01/08/18 11:09","כ אב","תשע"ח","11:09","אור חדש","הצדוקים הקפידו על המפורש בתורה שבכתב וממילא גם על האזהרה מלהעלות בכל מקום אשר תראה
המאבק איתם היה על השליטה על המקדש עצמו","458","","2105","True","True","False","","152","37.26.147.157","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57839","57835","בעבר הירדן כשבנו מזבח לעצמם וכן בבמות","01/08/18 14:05","כ אב","תשע"ח","14:05","אמלתראות","גם רצו להקריב בלי שיצטרכו לבא לביהמ"ק, עד שאישרו לפינחס שהם אכן חלק מבשר ועצם כלל ישראל
ועצם הצטרכות כל עם ישראל מכל מקומות מושבותיהם ושבטיהם ומעבר לים הרחוק היא מובא רק בספר משנה תורה ונשנ"ה כמה פעמים, וכן האבות הקדושים בנו מזבחות בתקיעת אהליהם בכ"מ

תודוס איש רומי הנהיג לעשות כבש שלם כבבית המקדש והסכימו

אנשי רבן גמליאל שמו בעצמם את שקליהם בראש השופר כשי ששקליהם יוקח לקרבן
ביהמ"ק של חוניו נבנה לעצמם

בתי המקדש של ירבעם ומלכות ישראל גם קמו לעצמם (בנוסף שלא היה ברצון ה')
וכהיום החסידיות שוקלים ברמח ושסה אם לפתוח שטיבל חדש בעיר של הרבי אם זה נחשב פירוד קצת לעצמם או כהשתייכות צמודה

אשר על כן לא כדאי סתם לזלזל בזה, כי כל יצור צריך לדכא או למלא את צרכיו הטבעיים שיצר הבורא באדם, וחלק מהם היא להרגיש אינדיוידיאליות וכו', אלא למעשה כאשר ציוה הבורא שיהא מקום אחד שיהא מסומן ומצוי"ן שמשם תשרה השכינה בישראל, אז החוץ למקומו היא בגבולותיה, כמו שבבמות ובשילה היה גבולות אחרים לחוץ למקומו, ובקרבן פסח לגבולותיה

ולכן יכול להיות שבחיי הפרטי של פותח הנושא מוצא את המילוי לצרכיה הפסיכולוגי ונשמי בהרגשת אינדיויזואלתיה היא מוצר הכרחי וממולא באופן הצריך, ולכן לא כדאי לזלזל ביהודי הכובש יצרו ואוכלו בגבולות התורה ומוותר על צורך זו

:)","267","","2105","True","True","False","","181","74.113.190.218","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57885","57835","קשה לי להבין את השאלה","07/08/18 14:59","כו אב","תשע"ח","14:59","לירן","כל הגמרא מלאה בסוגיות הבאות לברר את האמת!
כלומר- לו יצוייר שאדם יקריב בחוץ כזית... ולמה זה חשוב לדעת אם במציאות זה נדיר? כיוון שכך אנו לומדים מהי האמת לגבי הקרבה בחוץ של כזית! זה בירור כיצד שם ה' מופיע בעולם בעניינים פנימיים שכאלו, כדוגמת קדושת הכזית, חילול החוץ לעומת הפנים, היחס בין כזית בשר לעצמות, לכזית קומץ וכו'. אלו בירורים פנימיים ועמוקים השייכים לעומקה של תורה, והנפקא מינות עצומות! אמנם לנו, או יותר נכון לשכמותי, קשה להבין זאת כיוון שמבחינתנו אין שייכות נפשית למציאויות המתוארות. אך ודאי לנו להאמין שככל שאר עיסוקנו בתורה בביאור האמת המתגלה, כך גם בסוגיות אלה הרחוקות לכאורה מעולמנו.

ובזה גם מתורצות המון סוגיות שמעמידות באוקימתות מאד דחוקות בלשון המעטה... וכל זאת רק בכדי למצוא "היכי תימצי" כדי לשאול את השאלה...
אך באמת השאלה והמציאות אינן חשובות כלל, אלא לשם התשובות הבאות בעקבותן.

וזה כלל גדול בכל התורה כולה!

אולי לא הבנתי את השאלה, כי נראה לי שזה פשוט, אבל אף אחד מהעונים לא הגיב כמוני. למה? אמרתי חידוש? לכאורה פשוט...","713","","2099","True","True","False","","106","176.13.11.110","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57837","57836","אז אולי כתות אחרות - למשל האיסיים.","01/08/18 11:52","כ אב","תשע"ח","11:52","אליצפן","אולי האיסיים שסלדו מהמקדש, אבל בכל זאת רצו להקריב.","502","","2105","True","True","False","","229","77.125.15.159","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57838","57837","ייתכן","01/08/18 12:28","כ אב","תשע"ח","12:28","אור חדש","לא מוכר לי מקור לכך שהאיסיים סלדו מהמקדש
אולי כוונתך לכת קומראן?
לא נראה שהעלו בדעתם להוציא זבח מהמקדש לזובחו בחוץ דווקא דממ"נ אם יש עניין במקדש תקריב שם ואם לא תעשה לכתחילה בחוץ וזהו","458","","2105","True","True","False","","134","84.109.228.105","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57840","57839","האם תוכל לציין את המקור לכל ציטטא?","01/08/18 14:26","כ אב","תשע"ח","14:26","אליצפן","","502","","2105","False","True","False","","189","77.125.15.159","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57844","57840","לצערי הרב","01/08/18 20:18","כ אב","תשע"ח","20:18","אמלתראות","אינני בקי בציון מ"מ כהיום אפשר לחפש בקלות","267","","2105","True","True","False","","197","74.113.190.218","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57846","57844","נראה לי שכל הפרק הזה","01/08/18 21:54","כ אב","תשע"ח","21:54","עם הארץ","לשם לימוד בעלמא. התחבטתי בשאלה הזאת מתחילת הפרק..","248","","2105","True","True","False","","234","73.125.123.162","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57847","57844","מאיפה לקחת את הציטוטים?","02/08/18 04:25","כא אב","תשע"ח","04:25","אליצפן","","502","","2104","False","True","False","","196","77.125.15.159","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57851","57846","ח"ו לומר כן","02/08/18 15:53","כא אב","תשע"ח","15:53","אמלתראות","רבי נתן אב הישיבה - גאון באה"ק מתקופת הגאונים כתב שמי שלומד כל סוגיות הש"ס שנוגע לזמנינו ה"ה ככופר בכל התורה
כיון שאינו לומד סוגיות הנוגע לתקופה שיש בית המקדש, הינו כופר למציאות כזה.

זה שאין לנו בית המקדש היא רק בשביל שאינני לומדים הסוגיות, ואכן כהיום אפשר לראות שהמציאות שת"ח מבטלין כיון שאינו במציאות היא הגורם שלא יהיה במציאות

נתאר של לומדי התורה היו לומדים הלכות הנוגעות למקדש למעשה והיו מקיימים מצוות מורא מקדש כבר היו לנו מזמן הבית המקדש ועבבודתו","267","","2104","True","True","False","","194","74.113.190.218","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57863","57847","מזכרון לימודם","03/08/18 15:58","כב אב","תשע"ח","15:58","אמלתראות","","267","","2103","False","True","False","","140","74.113.190.218","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57853","57851","ראית מה ״הולך״ ברחובות ירושלים היום","02/08/18 17:51","כא אב","תשע"ח","17:51","עם הארץ","על איזה בית מקדש אתה מדבר?
חורבן מגיע בקרוב מאד!!!","248","","2104","True","True","False","","238","73.125.123.162","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57858","57853","קשה","02/08/18 21:08","כא אב","תשע"ח","21:08","אמלתראות","אבל אפשר להתחזק

הגאולה מוכרח לבא בדרך הסתר

יש הסתר ויש הסתר

ההסתר היום היא שמוטמן בתוך הרבה חול, ומרוב חול לא רואים

השני הצדדים של קדושה וטומאה מתעוררים בד בבד ואחרי זה אחד מנצח

ב"ה עולם של יהודים יראי השם גדול מאד מאד","267","","2104","True","True","False","","198","74.113.190.218","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57861","57853","אני בדעתך. והיה אם שמוע... וחרה אף ה'","03/08/18 15:05","כב אב","תשע"ח","15:05","יהודי_קדום","","233","","2103","False","True","False","","130","79.183.26.99","0","57835","זבחים|קט ע"א",""),new Message("57898","57885","השאלה לא הייתה למה אלא מי הטיפוסים האלו?","08/08/18 07:24","כז אב","תשע"ח","07:24","אליצפן","השאלה לא הייתה למה התלמוד דן במקרים כאלו, אלא מי הם הטיפוסים האלו?

לפי המהלך של הפרקים האחרונים במסכת זבחים, זה נראה כתופעה די נרחבת, ולא משהו איזוטרי.

לאור הבמות שהיו מותרות תקופות מסויימות, וגם לאחר שההיתר בטל הן המשיכו לתפקד, אף כאלטרנטיבה למקדש.

אולם התלמוד גם מדבר גם על הוצאה של איברים מהעזרה, של המקדש החוצה. ופה מתעוררת השאלה: אדם כבר בא למקדש (לא לבמה), מביא את הקרבן לעזרה, עושים בו מה שעושים, למה שיוצא חלקים ממנו החוצה להקריב, לזרוק את הדם, או לקטר?","502","","2098","True","True","False","","199","77.125.39.64","0","57835","זבחים|קט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);