var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57831;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57831","0","תיובתא","01/08/18 07:19","כ אב","תשע"ח","07:19","אבי גרינבלט","האם אין זה ככלל שתיובתא נותרת ללא מענה ?","539","","2097","True","True","False","","641","81.218.144.99","0","0","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57832","57831","זה סיכום דיון בבי"מ","01/08/18 07:21","כ אב","תשע"ח","07:21","אור חדש","הקובע שהדנים בדברי 'מר' סבורים שהקשו עליו קושיה ללא שיוכל לענות עליה
בהחלט ייתכן שבב"מ אחר מישהו יעלה תרוץ לקושיה הנ"ל וממילא זה כבר לא יהיה תיבתא","458","","2097","True","True","False","","159","84.109.228.105","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57882","57831","תשובה","07/08/18 11:00","כו אב","תשע"ח","11:00","-Heat-","הריטב"א בעירובין אומר:

שאם נאמר "תיובתא פלוני תיובתא" - המהלך מתפרק לגמרי ללא יכולת של תקנה","636","","2091","True","True","False","","61","91.135.111.85","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57943","57831","עוד מפרשים שאומרים ככה","10/08/18 09:42","כט אב","תשע"ח","09:42","-Heat-","כל מקום שנאמר "תיובתא דפלוני תיובתא" אין הלכה כאותו פלוני (סדר תנאים ואמוראים שם; ספר כריתות לשון לימודים ג עא), והיא מבטלת ההלכה בראיה ברורה (מבוא התלמוד), ובטלו דבריו של מי שהתיובתא עליו לגמרי (ערוך שם, ורשב"א בבא בתרא נב ב ד"ה קשיא, בשם רבנו חננאל, שקיבל מרבותיו), ואין עושים כמותו (ראה שבת מ א) מלבד במקום שהתלמוד עצמו מתרץ את התיובתא (ראה סנהדרין כז א), ואז פוסקים הלכה כמותו (סנהדרין שם).

אכן כשאומרים סתם "תיובתא" אינה דחיה מההלכה, שלפעמים מקשה המקשן "תיובתא" לפי סברתו, ואינה דחייה מוחלטת (ספר כריתות שם, בהגהה), ויש שאומרים תיובתא על דבר שאינו עיקר, אף על פי שאחר כך אומרים שמחלוקת תנאים בדבר (תוספות בבא קמא מז א ד"ה מאי טעמא).

אתה רואה שיש הבדל בין "תיובתא פלוני תיובתא" לבין "תיובתא" בסתם.

עדיין לא מצאתי את הריטב"א, עדיין אני אחפש אותו","636","","2088","True","True","False","","129","91.135.111.85","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("58085","57831","מצאתי את הריטב"א :)","14/08/18 14:38","ג אלול","תשע"ח","14:38","-Heat-","ריטבא ביומא דף מו עמוד א, דיבור המתחיל קשיא, שם הוא אומר ואני מצטט:


קשיא:  
  פי' אבל לא הוי תיובתא דאיכא למימר בכל יום דחול קאמר.

משתמע שדווקא קשיא אפשר לתרץ בכך וכך וממילא נמצא שזה לא תיובתא.","636","","2084","True","True","False","","101","188.64.206.190","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57833","57832",">>>","01/08/18 07:24","כ אב","תשע"ח","07:24","אבי גרינבלט","מה משמעות שינוי הלשון בין תיובתא לקשיא ?","539","","2097","True","True","False","","123","81.218.144.99","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57834","57833","נ"ל בקשיא","01/08/18 07:36","כ אב","תשע"ח","07:36","אור חדש","היה ברור שניתן לתרץ אך בדוחק ולכן זה קשה על הדוחק להעמיד המשנה בצורה רחוקה
בתיובתא היה נראה למקשה שאין אף תרוץ דחוק","458","","2097","True","True","False","","159","84.109.228.105","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57841","57833","בין תיובתא לקשיא","01/08/18 15:21","כ אב","תשע"ח","15:21","דוד כוכב","רשב"ם בבא בתרא דף נב ע"ב:
"ופסק ר' חננאל... וכן פירש: 'נקטינן מרבותי ז"ל כל היכא דאמר בגמרא תיובתא דפלוני תיובתא בטלו דברי מי שהתיובתא עליו לגמרי אבל היכא דעלתה בקשיא כי הך דשמואל לא בטלו דבריו דאמרינן לא הוה ברירא להן דבטלה שמועה זו לגמרי אלא לא אשתכח פירוקא בההוא שעתא דתליא וקיימא'. ואעפ"כ אין נראה בעיני דלא שנא תיובתא ולא שנא קשיא דקאי אמילתא דאמוראי חדא היא ולא הויא עיקר אלא לגבי תיובתא ממשנה או מברייתא שייך לומר תיובתא ומפירכא דאמוראי שייך למימר קשיא".","125","","2097","True","True","False","","241","213.151.53.1","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57842","57841","יש"כ לעונים !","01/08/18 15:27","כ אב","תשע"ח","15:27","אבי גרינבלט","","539","","2097","False","True","False","","104","95.86.72.42","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57886","57882","אלא שכאן אינו מתפרק לגמרי","07/08/18 15:09","כו אב","תשע"ח","15:09","אבי גרינבלט","ראה דברי הרב כוכב","539","","2091","True","True","False","","131","95.86.72.42","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57894","57886","ברור","08/08/18 04:20","כז אב","תשע"ח","04:20","-Heat-","פה לא מתפרק לגמרי כי נאמר רק תיובתא, אבל שנאמר תיובתא פלוני תיובתא אין המשך למהלך.","636","","2090","True","True","False","","67","141.226.89.129","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57895","57894","תוכל להעלות את המקור ?","08/08/18 05:29","כז אב","תשע"ח","05:29","אבי גרינבלט","","539","","2090","False","True","False","","130","37.26.149.138","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57899","57895","המקור","08/08/18 09:45","כז אב","תשע"ח","09:45","-Heat-","לגבי המקור נתקלתי בזה שלמדתי מסכת מגילה עם ה"מתיבתא" שם בדף ב. על דברי הגמרא - "תיובתא דרבי יוחנן תיובתא" - שם הוא הביא את הריטב"א בעירובין שאומר את הכלל הזה, בלי נדר אני אחפש לך את זה עוד היום.

עכשיו בלי שום קשר לזה, אם תשים לב בגמרא שמקשים "תיובתא פלוני תיובתא" אין דרך חזרה והמהלך מתפרק, ואילו תיובתא עדיין עונים על זה והמהלך לא מתפרק.

אם כן תשאל מה ההבדל בין תיובתא לקשיא, זה כבר הרב כוכב ענה.","636","","2090","True","True","False","","95","141.226.89.129","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57902","57899","היכן יש עוד מקומות של תיובתא בלבד ?","08/08/18 10:41","כז אב","תשע"ח","10:41","אבי גרינבלט","מעניין אכן יהיה להשוות בין המקורות והסוגיות","539","","2090","True","True","False","","123","81.218.144.99","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57905","57902","סדר בדברים","08/08/18 11:49","כז אב","תשע"ח","11:49","-Heat-","לא תמצא שאחרי שאמרו "תיובתא פלוני תיובתא" המשך מהלך, או שדוחים את המהלך על הסף או מביאים גירסא אחרת לעניין, העיקר שלא ממשיכים את אותו מהלך:

עיין מגילה דף ב. - "תיובתא דרבי יוחנן תיובתא"
ברכות דף י: - "תיובתא דרב חסא תיובתא"
ברכות כג: - "ותיובתא דרבא אמר רב ששת תיובתא"

ויש המון דוגמאות..
--------

לגבי תיובתא בלבד זה משתנה, יכול להיות שיהיה המשך מהלך ויכול להיות שלא, לרוב זה לא.
דוגמא להמשך מהלך:
המקור שאתה הבאת זה 1
מקור שני ברכות לד. - "תיובתא"
יש עוד כמה, אבל לרוב אין המשך מהלך.

וההבדל בין "תיובתא פלוני תיובתא" לבין "תיובתא" בלבד הוא הגיוני:
שאם תרצה לומר שזה אותו דבר אז למה הגמרא מוסיפה את התיובתא לבסוף, היא יכלה להגיד תיובתא בלבד או תיובתא דפלוני, אבל מה הוצרכה לכתוב תיובתא פלוני תיובתא, שהרי מספיק תיובתא אחד?

התשובה היא פשוטה, שאומרים "תיובתא פלוני תיובתא", התיובתא הראשון בא להורות לי על קושיה, והתיובתא השני בא להורות לי שאכן המסקנה היא תיובתא ללא יכולת של תקנה כלומר שזה סיכום המהלך.

מאידך שאומרים רק תיובתא זה קושיה אך עדיין יש יכולת מענה וזה לא מסקנא, אבל רוב הפעמים זה נשאר בתיובתא, אבל לפעמיים אפשר לענות על זה.","636","","2090","True","True","False","","83","141.226.89.129","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57906","57905","השאלה היתה רק על תיובתא (אחת)","08/08/18 12:02","כז אב","תשע"ח","12:02","אבי גרינבלט","כדי לראות את ההבדל (כך ציינת בהבנתך את דבריו)","539","","2090","True","True","False","","126","81.218.144.99","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("58153","57905","עוד מקור עם תיובתא אחת","17/08/18 13:39","ו אלול","תשע"ח","13:39","אבי גרינבלט","אצלנו בדף ט,א על דברי ר"ל אלא שכאן השאלה כה גדולה עד שאפילו התוס' במקום תמה על ר"ל היאך לא הכיר משנה מפורשת במסכת נגעים ("מלאכת יו"ט עונה ע"כ והשפת אמת מבאר אחרת ועונה בדרכו על שאלת התוס אבל מוסיף ביאור משלו וגם ממנו עולה שר"ל לא ידע ברייתא בתו"כ)","539","","2081","True","True","False","","129","95.86.72.42","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57908","57906","כתבתי לך עוד מקור","08/08/18 12:10","כז אב","תשע"ח","12:10","-Heat-","מקור שני ברכות לד. - "תיובתא"

ת"ר שלשה רובן קשה ומיעוטן יפה ואלו הן שאור ומלח וסרבנות אמר רב הונא זטעה בשלש ראשונות חוזר לראש באמצעיות חוזר לאתה חונן באחרונות חוזר לעבודה ורב אסי אמר אמצעיות אין להן סדר מתיב רב ששת מהיכן הוא חוזר מתחלת הברכה שטעה זה תיובתא דרב הונא אמר לך רב הונא אמצעיות כלהו חדא ברכתא נינהו .

הרי אתה רואה פה תיובתא על רב הונא, ואם אתה מפרש לדבריך הרי שלא יכול להיות תשובה והמהלך מתפרק, אז זהו שלא רב הונא עונה על זה.
ומדובר פה רק על תיובתא אחת.","636","","2090","True","True","False","","103","141.226.89.129","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("57915","57908","מצינו תיובתא ואיבעית אימא","08/08/18 23:00","כז אב","תשע"ח","23:00","שמואל דוד","","595","","2090","False","True","False","","146","63.143.235.39","0","57831","זבחים|קיא ע"א",""),new Message("58083","57908","תיובתא","14/08/18 12:22","ג אלול","תשע"ח","12:22","אבי גרינבלט","מעניין לראות אצלנו במנחות בדף ה,א ובה הגמרא מביאה קושיא על רב ומסיימת ב"תיובתא" ואין פירוק לתיובתא והשטמ"ק ועוד גרסו אכן "תיובתא דרב תיובתא"","539","","2084","True","True","False","","117","81.218.144.99","0","57831","זבחים|קיא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);