var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57719;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57719","0","למה טמא או אונן לא יכול למול את בנו?","24/07/18 13:06","יב אב","תשע"ח","13:06","אליצפן",""הרי שהלך לשחוט את פסחו ולמול את בנו ושמע שמת לו מת, יכול יטמא? אמרת: לא יטמא .

האם לטמא אסור למול את בנו?
האם לאונן אסור למול את בנו?","502","","2112","True","True","False","","675","77.124.25.6","0","0","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57727","57719","הבעיה אינה שייטמא, אלא שיאחר","24/07/18 16:07","יב אב","תשע"ח","16:07","Almuaddib","הוא הולך לשחוט את פסחו, ואם יתמהמה בשל העיסוק בקבורת המת - יחלוף הזמן.וכן לגבי מילת בנו.

וננקטו בכוונה שתי דוגמאות אלו, משום שאלו הדוגמאות של כרת על ביטול מצוות עשה.","107","","2112","True","True","False","","172","87.71.90.131","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57734","57719","אכן אסור לאונן, אין זו מצוה עבורו","24/07/18 18:13","יב אב","תשע"ח","18:13","דוד כוכב","","125","","2112","False","True","False","","212","212.76.108.241","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57730","57727","עדיין לא הבנתי משהו","24/07/18 16:43","יב אב","תשע"ח","16:43","-Heat-","ברגע שאומרים לו שהוא אונן הוא פטור מכל מצוות עשה, אז מה בדיוק הדיון?","636","","2112","True","True","False","","78","91.135.111.85","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57739","57727","אבל ללא מילת בנו גם הוא אינו יכול לאכול","24/07/18 19:19","יב אב","תשע"ח","19:19","אליצפן","אז מה תעזור לו המהירות, בהליכה לקרבן פסח?","502","","2112","True","True","False","","172","77.124.25.6","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57750","57730","אז זהו, שלא בדיוק שפטור מ*כל* מצוות עשה","25/07/18 06:49","יג אב","תשע"ח","06:49","Almuaddib","הנה, החובה שלו להתעסק בקבורה לא נעלמה משום שהוא אונן, נכון?

והרי זה בדיוק עיקר דברי חכמים:

"ולאחותו".
מה תלמוד לומר?
הרי שהיה הולך לשחוט את פסחו, ולמול את בנו,
ושמע שמת לו מת;

יכול יחזור ויטמא?
אמרת לא יטמא.
יכול כשם שאינו מטמא להם, כך אינו מטמא למת מצוה?
ת"ל: "ולאחותו". לאחותו הוא דאינו מטמא, אבל מטמא הוא למת מצוה.


הנה מכאן אתה רואה שזה לא מדוייק שפטור מכל המצוות.

וראה בשו"ע שהמילה קודמת לקבורה, ועיי"ש.","107","","2111","True","True","False","","154","82.81.160.69","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57740","57734","אז יידחו את הברית ליום אחר?","24/07/18 19:24","יב אב","תשע"ח","19:24","אליצפן","איפה מצאנו שדוחים ברית מילה בגלל שהאבא אונן או טמא?","502","","2112","True","True","False","","171","77.124.25.6","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57748","57734","אונן חייב במילת בנו, ככל אב החייב בכך","25/07/18 06:34","יג אב","תשע"ח","06:34","Almuaddib","הויכוח ההלכתי היחיד, הוא האם הקבורה קודמת - כדי שיוכל לברך על המילה - משום שהאונן אינו מברך, או שהמילה קודמת.

וראה כבר סימן ש"ס בשו"ע, שהמת ומילה - מילה קודמת. והרמ"א - בכתב יד - פסק לקבור קודם, אך הט"ז כתב שלמול קודם, וראה עוד בכמה מקומות.

הצד השווה - שאין אף אחד הפוטר אונן ממילת בנו, למרות שהאונן פטור מן המצוות.","107","","2111","True","True","False","","165","209.88.198.77","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57751","57739","או. או שהלך לשחוט פסחו או שהלך למול בנו","25/07/18 06:49","יג אב","תשע"ח","06:49","Almuaddib",".","107","","2111","True","True","False","","149","82.81.160.69","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57741","57740","האב מל ורק כשהוא נמצא ויכול","24/07/18 20:13","יב אב","תשע"ח","20:13","דוד כוכב","","125","","2112","False","True","False","","202","212.76.108.241","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57749","57740","לא דוחים את המילה, מקדימים את הקבורה","25/07/18 06:40","יג אב","תשע"ח","06:40","Almuaddib","לשיטתם של הפוסקים שהאונן לא ימול, מפני שאינו יכול לברך, לא דוחים את המילה - מקדימים את הקבורה, ואז האב כבר אינו אונן אלא אבל.","107","","2111","True","True","False","","191","82.81.160.69","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57745","57741","אז למה התלמוד מזכיר את זה בכלל","25/07/18 04:18","יג אב","תשע"ח","04:18","אליצפן","הסוגיא מדברת על אונן טמא וקרבן. האחד תלוי בשני. מילה לא תלויה בכל אחד מהם איך זה השתרבב לסוגיא?","502","","2111","True","True","False","","148","77.124.25.6","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57747","57745","רבותא טפי "דאיכא מצות טובא" תו' ברכות יט","25/07/18 05:41","יג אב","תשע"ח","05:41","דוד כוכב","","125","","2111","False","True","False","","214","212.76.108.241","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57766","57748","ברור, אך מה יקרה אם אין לאב פנאי לשניהם?","25/07/18 12:32","יג אב","תשע"ח","12:32","דוד כוכב","בסימן ש"ס מדובר בקדימויות, אך לא מדובר באופן שהאב אונן ופטור מכל מצוות עשה.","125","","2111","True","True","False","","229","212.76.108.241","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57755","57751","אבל מה מעכב אותו למול אם נטמא/נעשה אונן?","25/07/18 07:36","יג אב","תשע"ח","07:36","אליצפן","","502","","2111","False","True","False","","156","77.124.25.6","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57756","57755","מי אמר שמעכב אותו?","25/07/18 07:51","יג אב","תשע"ח","07:51","Almuaddib","העיכוב, הוא זה שצריך לחזור על עקבותיו כדי לטפל בקבורה. זה מה שכתוב שם, החל ממסכת ברכות והלאה:

"ולאחותו".
מה תלמוד לומר?
הרי שהיה הולך לשחוט את פסחו, ולמול את בנו,
ושמע שמת לו מת;

יכול יחזור ויטמא?
אמרת לא יטמא.
יכול כשם שאינו מטמא להם, כך אינו מטמא למת מצוה?
ת"ל: "ולאחותו". לאחותו הוא דאינו מטמא, אבל מטמא הוא למת מצוה.



אמנם במסכת נזיר כתוב "יכול יטמא", אך ראה הנוסח כאן, ממסכת ברכות. הבעיה היא שהוא בדרך, ואם יחזור - יחלוף הזמן. גם מצוות הפסח וגם מצוות המילה - מוגבלות בזמן.","107","","2111","True","True","False","","191","82.81.160.69","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57758","57756","עכשיו עשית סדר: 1מת מצווה 2מילה 3קבורה","25/07/18 08:38","יג אב","תשע"ח","08:38","אליצפן","","502","","2111","False","True","False","","185","77.124.25.6","0","57719","זבחים|ק ע"א",""),new Message("57768","57766","זה בדיוק מה שכתוב שם, שהמילה קודמת","25/07/18 19:07","יג אב","תשע"ח","19:07","Almuaddib","וראה גם בחת"ס, ועוד.

הרי זו גם ההלכה הכתובה כשהיא מפוזרת בש"ס, הרי ברגע בו הוא שמע שמת לו מת - נכנס לגדר של אונן, ונקבע שימול קודם את בנו.

הנה לך, אונן, ולמרות שפטור ממצוות עשה, אומרים שקודם ימול את בנו.


וזה בדיוק ההיפך ממה שכתבת למעלה. מצוות הילה מוטלת על האב, בין אם הוא אונן ובין אם לאו.","107","","2111","True","True","False","","193","87.71.90.131","0","57719","זבחים|ק ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);