var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57499;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57499","0","הבנת תוספות ד"ה מדות היבש","10/07/18 18:34","כז תמוז","תשע"ח","18:34","אבי פ",""אבל דבר לח לא שייך מדה גביה .... ופעמים שמידת לח זה יתירה מזה כמו מדת יין יתירה ממדת מים לפי שיין עב יותר וכן שמן מיין להכי קרי ליה מדה"
אני מתקשה בהבנה. אם מדובר על כמות נפח הרי עיבוי היין לא משנה את הנפח. אם מדובר על משקל הרי גם ביבש המשקל הסגולי משפיע על המשקל ולא רק בלח. שמא כוונתו בכמות הלח שיכול לעבור את שפת הכוס, מתח הפנים, זה נסתר מדבריו בהתחלה: "דדבר לח אינו יכול להיות גדוש".
אשמח לעזרה","89","","2126","True","True","False","","580","95.86.73.36","0","0","זבחים|פח ע"א",""),new Message("57501","57499","ההבדל בגודש","10/07/18 21:00","כז תמוז","תשע"ח","21:00","דוד כוכב","היין סמיך יותר לכן כוס מלאה יכולה להתמלא מעט יותר מבלי להשפך.


לשון התוספות:
"ופי' ר"ת דלהכי קרי ליה ליבש מדה ולא כלי לפי שיבש יכולין למדוד מחוּק או גדוּש בכל ענין שירצה, אבל דבר לח לא שייך מדה גביה שהרי מדת לח אינה שוה דדבר לח אינו יכול להיות גדוש ופעמים שמדת לח זה יתירה כמו מדת יין יתירה ממדת מים לפי שיין עב יותר וכן שמן מיין, להכי לא קרי ליה מדה".

התוספות משווה את גודש הלח לגודש היבש שניתן תמיד להוסיף על גביו מלמעלה או שלא להוסיף.","125","","2126","True","True","False","","210","212.76.108.241","0","57499","זבחים|פח ע"א",""),new Message("57503","57501","הסבר להסבר בבקשה","10/07/18 21:51","כז תמוז","תשע"ח","21:51","אבי פ","אז בלח יש הבדל בין סוגי נוזלים שונים לגבי תכולת הכלי מעל לכלי - מתח פנים. אותו הבדל יש ביבש תלוי בצפיפות היבש אז מדוע יותר נכון לקרוא לכלי של יבש "מדה"?
האם כוונתך שבלח לפעמים אין כלל אפשרות לתוספת?
אם הבנתי את כוונתך - עדיין לא מובן מדוע העובדה שביבש תמיד ניתן להוסיף ובלח לא, ראוי לקרוא לכלי יבש מדה. אדרבה - באותם נוזלים שאינם סמיכים ולא ניתן להוסיף כלל - ראוי לקרוא לכלי מדה כי התכולה מדויקת ללא תוספת.","89","","2126","True","True","False","","121","95.86.73.36","0","57499","זבחים|פח ע"א",""),new Message("57504","57503","יבש נקרא 'מידה' כי הוא מגדיר מידה קבועה","10/07/18 22:29","כז תמוז","תשע"ח","22:29","דוד כוכב","ביבש המידה קבועה לכל החומרים - כאשר מוחקים במדוייק את הגודש.
ואילו בלח אותו כלי עצמו אינו מגדיר מידה קבועה, אלא מידה משתנית מחומר לחומר.

כלי מידה זה כלי מדידה - שאפשר למדוד בו את המידה.
ביבש אפשר למדוד מידה מדוייקת בסולת כבקמח.
בלח לא ניתן למדוד מידה מדוייקת קבועה, כי אותו כלי מודד מידה שונה במים, מידה שונה ביין, מידה שונה בשמן.","125","","2126","True","True","False","","185","212.76.108.241","0","57499","זבחים|פח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);