var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57418;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57418","0","הערות עז-עח","03/07/18 07:31","כ תמוז","תשע"ח","07:31","שמואל דוד","כמה הערות זבחים עז-עח

א) עז:
רשי"י ד"ה רואין אותו - של חולין כאילו הוא מים ואומדין אותו אם היה דם הזבח ניכר כשר "ואע"פ שהחולין רבין עליו"

ויש לעיין מדוע לא פי' כן אצל יין והכי הול"ל "ואע"פ שהיין רבין עליו"
וכמו"כ יש להעיר על רש"י חולין פז: שכתב "ורובו דם בהמה" ומדוע לא פירש כן לעיל. הלא דבר הוא.
וצ"ע בזה.

ב)עח.
אמר רב פפא ולענין כיסוי אינו כן כו'
פירש"י אינו כן - דאפילו "נתן" דם לתוך מים כו'

יש לדקדק מדוע שינה מלשון הגמרא ולכאורה הול"ל דאפילו "נפל" דם לתוך מים כו'
גם לשון נתן משמע שעשה כן במזיד.
ובאמת ברש"י כת"י וברש"י במסכת חולין כתבו "נפל"
וע"ע רש"י בסמוך ד"ה לפי שאין דחוי במצות - דאע"פ שנדחה טפה ראשונה "שנפל" כו'
וצ"ע בזה.

ג) עח.
רש"י ד"ה לפי שאין דחוי במצות - דאע"פ שנדחה טפה ראשונה שנפל לתוך המים ולא היה מראיתה ניכר אפ"ה כי הדר נפל טפה שניה חוזרת ראשונה וניעורה להצטרף עמה וכי נפל עד שהפכו מים למראה דם חוזר ונראה לכיסוי ולא אמרינן הואיל ונדחה ידחה "דלא שייך דחוי אלא בדבר קדושה"

יש להעיר מדוע כתב בלשון שלילה ולא כתב "דלא שייך דחוי במצות"
ועיין רש"י חולין פז: ד"ה אינו כן - שאפילו נפל דם לתוך מים חייב לכסות שאע"פ שבטל ונדחה ראשון ראשון אפ"ה כשהלך ורבה עד שנהפכה מראית המים לדם חזר דם הבטל וניעור וחשוב דם ולא אמרינן הואיל ונדחה ידחה "שאין תורת דיחוי אצל מצות"
וצ"ע בזה.","595","","2131","True","True","False","","787","174.225.138.105","0","0","זבחים|עז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);