var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57345;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57345","0","הערות","28/06/18 07:33","טו תמוז","תשע"ח","07:33","שמואל דוד","הערות במסכת זבחים

א) עג.
שדרסה ע"פ עיגול ע"פ חבית ע"פ כוורת כו'

יש לעיין מדוע צריך ג' אוקימתות ולא סגי באחד.


ב) עג.
ר' יהושע אומר אם יש מאה פומין יעלו ואם לאו הפומין אסורין ״והשולים מותרין״

לכאורה תיבות אלו מיותרות, ומה חידש המשנה בזה?


ג) עג.
אפילו שלש מאות פומין כו׳

יש לעיין מדוע נקט רבי יהושע מספר שלש מאות ולא אמר אלף או רבוא וצע"ק


ד) עד.
איתיביה רבא לרב נחמן אפילו אחת בריבוא ימותו כולן אמאי נימא ״דמית איסורא מת״

האם הכוונה שיש להרוג אחד מן הבהמות?","595","","2133","True","True","False","","700","174.200.12.70","0","0","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57346","57345","תשובות","28/06/18 09:02","טו תמוז","תשע"ח","09:02","אבי גרינבלט","א. אולי דוגמאות ממה שהיה מקובל כאשר דרסו קציעות
ב. שאלו אינם בכלל הספק.
ד. מן הסתם מדובר שאם המיתו אחת מהן ניתן להניח שהיא היתה האיסור והשאר מותרות.","539","","2133","True","True","False","","102","81.218.144.99","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57352","57345","אז ככה:","28/06/18 09:44","טו תמוז","תשע"ח","09:44","Almuaddib","א.
יש כאן שלוש דוגמאות נצרכות.

העיגול - הוא הכלי המיועד לדריסת הקציעות. שמא הדין הוא רק בכלי המיועד - לכן צריך להוסיף גם דריסה בכלי שאין ייעודו לכך, כמו החבית והעיגול.

חבית - כלי שלם, מחרס, המיועד לאכסון נוזלים.

הכוורת - קלועה נמצרים, אין המדובר בכלי שלם שמחזיק נוזים.

קל מאד לעשות כאן את הצריכותא בכולם.

ב.
זה עניין של ניסוח. לכאורה, גם "הפומין אסורין" יכולת להשמיט. מספיק אם נדע שהוא אומר כי אם יש מאה פומין - יעלו. לבד נבין שאם לאו - לא יעלו, וכו'.

ג.
אם היה אומר אלף, היית שואל מדוע לא נקט ריבוא, וכן הלאה. אך מספר הוא, כגוזמא, כדי להבהיר כי אפילו ביותר מאחד למאה.

ד.
לכאורא אתה יכול לסבור כך, כמו עם הטבעות. למעשה, זה לא משנה - הקושיה היא קושיה גם אם נמתין עד שתמות אחת.","107","","2133","True","True","False","","157","209.88.198.77","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57366","57345","300 = גוזמא (חולין דף צ ע"א)","28/06/18 16:10","טו תמוז","תשע"ח","16:10","דוד כוכב","","125","","2133","False","True","False","","202","213.151.52.137","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57367","57345","ד'","28/06/18 16:31","טו תמוז","תשע"ח","16:31","אור חדש","וודאי אסור להרוג
אלא שמשעה שמת מעצמו הראשון יותרו כל השאר ולא יתקיים ממילא 'ימותו כולם'","458","","2133","True","True","False","","105","213.151.55.26","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57381","57345","ל ד. לא, אין הכוונה להמית בידיים אלא","29/06/18 11:41","טז תמוז","תשע"ח","11:41","יהודי_קדום","מתה באופן אחר כלשהו. כמובן שזה יכול לקרות גם זמן רב אחרי שבהמת האיסור נתערבה בריבוא המותרות.","233","","2132","True","True","False","","126","79.179.26.107","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57348","57346","ב. זה פשוט ומה בא המשנה להשמיענו","28/06/18 09:18","טו תמוז","תשע"ח","09:18","שמואל דוד","","595","","2133","False","True","False","","143","174.200.13.171","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57349","57348","מדוע זה פשוט ?","28/06/18 09:26","טו תמוז","תשע"ח","09:26","אבי גרינבלט","מדוע הפומין כן והתחתית לא ?","539","","2133","True","True","False","","81","81.218.144.99","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57369","57349","בהפומין יש תרומה. משא״כ בשולים!","28/06/18 23:05","טו תמוז","תשע"ח","23:05","שמואל דוד","","595","","2133","False","True","False","","146","174.200.13.171","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57370","57352","תגובות","28/06/18 23:10","טו תמוז","תשע"ח","23:10","שמואל דוד","א. ייישר כח גדול. ובאמת ראיתי בספר אילת השחר כאן שציין להשיטה מקובצת בביצה שעושה צריכותא.

ג. במשנה לעיל ״אפילו א ברבוא״ ובכ״מ אפילו באלף. ולכן קשה לי לשון שלש מאות. ובאמת עיין רשב״ם פסחים קיט. ומבואר כדברי הרב כוכב.
אולם ראיתי בספר עטרת ראש (נדפס בש״ס וילנא ברכות - אחר משניות תרומות) שהעיר בזה. ועיין שם מש״כ בזה.","595","","2133","True","True","False","","145","174.200.13.171","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57371","57367","אין זה פשוט כ״כ !","28/06/18 23:11","טו תמוז","תשע"ח","23:11","שמואל דוד","עיין בצאן קדשים ובברכת הזבח.
וע״ע בחוות דעת סימן קי -ז ס״ק יב.","595","","2133","True","True","False","","147","174.200.13.171","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57375","57369","ומדוע שלא יאסרו בתערובת ?","29/06/18 08:07","טז תמוז","תשע"ח","08:07","אבי גרינבלט","","539","","2132","False","True","False","","94","95.86.72.27","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57372","57371","מה לא פשוט?","28/06/18 23:33","טו תמוז","תשע"ח","23:33","אור חדש","","458","","2133","False","True","False","","74","37.26.147.188","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57374","57371","מש"כ ודאי אסור להרוג","29/06/18 04:59","טז תמוז","תשע"ח","04:59","שמואל דוד","","595","","2132","False","True","False","","121","174.200.13.78","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57376","57374","ח"ו לא מאמין גם על חיבורים","29/06/18 08:53","טז תמוז","תשע"ח","08:53","אור חדש","לא מוכרים(ובטח שלא על החו"ד חלילה) שיטענו שמותר סתם כך להרוג בהמות בקדושת זבחים, יש בזה איסור כרת .
וודאי לא הבנת כוונתם
בכ"מ אם תביא את דבריהם נוכל לדון במה שכתבו
עד אז פשוט שיש איסור כרת להרוג בהמה מוקדשת למזבח ואף אם יש ספק בכך


טרחתי ופתחתי החוו"ד ואין שייכות בין מש"כ לדבריו :","458","","2132","True","True","False","","97","31.210.180.253","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57388","57375","אינם בתערובות","29/06/18 17:34","טז תמוז","תשע"ח","17:34","שמואל דוד","","595","","2132","False","True","False","","118","174.200.13.78","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57389","57376","הצאן קדשים וברכת הזבח אינם מוכרים ??","29/06/18 17:39","טז תמוז","תשע"ח","17:39","שמואל דוד","אין לי אפשרות לשלוח צילומים. אם יש לך מייל אשמח לשלוח צילומים.
לא ידעתי מדוע לא מצאת מש״כ בשם החות דעת.
המהר״י קורקוס פרק טו תרומות הלכה ב כתב ״נימא בראשונה שהמית דאיסורא מית״
והצאן קדשים נמצא בסוף הגמרא וגם הוא כתב שהורגים. והביא ראיה מן התוספות!","595","","2132","True","True","False","","158","174.200.13.78","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57390","57388","באותה החבית","29/06/18 18:04","טז תמוז","תשע"ח","18:04","אבי גרינבלט","","539","","2132","False","True","False","","90","95.86.72.27","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57391","57389","אולי לא הבנתי כוונתך","01/07/18 00:05","יח תמוז","תשע"ח","00:05","אור חדש","בחוו"ד שציינת דן בזבחים עז לעניין בטול איסורים מתוך סוגיית ב' ראשים, לא נוגע לשאלה אם מותר להמית בהמה שהוקדשה למזבח

צאן קדשים וברכת הזבח וודאי לא חיבורים מפורסמים, למדתי כעשרים שנים בישיבות ומעולם לא שמעתי שמישהו מזכיר אותם

היום חיפשתי בצאן קדשים ולא מצאתי דבר הנוגע לענייננו
אנא העלה כאן צילום או לפחות הפניה מסודרת

המהריק לא ראיתי בפנים אך כיון שנושא ההלכה אחר פשוט לי שלא דק בכתיבתו ואין ללמוד מדבריו חלילה התר להמית זבחים בידים
ובכ"מ גם אם תביא עשרה ראשונים שיכתבו שמותר להורגם לא יהפוך בכך האיסור להתר","458","","2130","True","True","False","","114","141.226.173.56","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57393","57390","לשון רש"י","01/07/18 06:04","יח תמוז","תשע"ח","06:04","שמואל דוד","ובכל התחתונות פשיט ליה שאין התרומה מעורבת בהן אלא הפומין לבדם בספק האיסור:","595","","2130","True","True","False","","137","174.200.3.49","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57392","57391","בודאי הם חיבורים מפורסמים","01/07/18 06:02","יח תמוז","תשע"ח","06:02","שמואל דוד","הצאן קדשים הוא מבעמח"ס תורת חיים על הש"ס והברכת הזבח הוא מהר"ש קוידנבר! הרש"ש (ועוד הרבה אחרונים) ציין לספר צ"ק הרבה פעמים והצ"ק מרבה לציין לספר ברכת הזבח.
(החפץ חיים הכניסם בספרו אסיפת זקנים)

האם כבודו שליט:א למד נשים ונזיקין בישיבות או קדשים?

עיין החוות דעת שם בהמשך דבריו שכתב להדיא שהכוונה או להרוג הבהמה בידים או ירעו עד שיסתאבו.

אם עשרה ראשונים כתבו שמותר אז צריך להבין דבריהם וא"א לדחות דבריהם בקלות.

אי אפשר לי לשלוח צילומים כאן - זה לא עובד. לא יודע למה.
אשמח לשלוח לדוא"ל שלך.

לילה טוב!","595","","2130","True","True","False","","164","174.200.3.49","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57401","57392","עדיין לא הפכו למפורסמים","01/07/18 17:33","יח תמוז","תשע"ח","17:33","אור חדש","ואכן צדקת בהערתך שקדשים זה לימוד לא כ"כ נפוץ וממילא היא גופא הסיבה לכך שאחד הפרשנים המאוחרים על הסדר הלא נלמד בד"כ לא יכול להיות 'מוכר ומפורסם' הרי הסדר עצמו בקושי מוכר בעולם אז כיצד יכירו את פרשניו?!?
יש ב'קובץ מפרשים' חיבורים רבים ומועילים אך זה לא אומר שכל מי שהוכנס לקובץ כזה הופך מיד לחיבור מפורסם שדי באיזכור שמו כדי שכולם יושיטו ידם למדף וימצאו את דבריו בכל נושא שהו...
קישור להדפסה ישנה של החוו"ד אנא ציין היכן מה שרצית לתלות בדבריו","458","","2130","True","True","False","","118","31.210.182.55","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57394","57393","זה בדיוק החידוש אלא שלרבי יהושע זה פשיט","01/07/18 08:27","יח תמוז","תשע"ח","08:27","אבי גרינבלט","","539","","2130","False","True","False","","93","81.218.144.99","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57406","57401","שלחתי הצילומים באימייל","01/07/18 21:04","יח תמוז","תשע"ח","21:04","שמואל דוד","אם אפשר למעכ"ת שליט:א להעלותם כאן יהיה תועלת תודה","595","","2130","True","True","False","","126","174.200.13.74","0","57345","זבחים|עג ע"א",""),new Message("57407","57406","הצילומים","01/07/18 21:24","יח תמוז","תשע"ח","21:24","אור חדש","","458","pdf","2130","False","True","False","","82","31.210.182.55","0","57345","זבחים|עג ע"א","0-pdf"),new Message("57408","57407","יישר כח הרב אור חדש","01/07/18 21:26","יח תמוז","תשע"ח","21:26","שמואל דוד","","595","","2130","False","True","False","","146","174.200.13.74","0","57345","זבחים|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);