var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57329;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57329","0",""על מצות ומרורים יאכלוהו"","27/06/18 08:44","יד תמוז","תשע"ח","08:44","אבי גרינבלט","מה חידש הלל במנהגו שלא ניתן היה להבין ממילא בפסוק ?","539","","2137","True","True","False","","526","81.218.144.99","0","0","זבחים|עט ע"א",""),new Message("57330","57329","על = עִם? על = על יד?","27/06/18 10:06","יד תמוז","תשע"ח","10:06","דוד כוכב","","125","","2137","False","True","False","","172","213.151.38.237","0","57329","זבחים|עט ע"א",""),new Message("57341","57329","ולמה דוקא בפסח שני אמור קרא","27/06/18 21:06","יד תמוז","תשע"ח","21:06","אמלתראות","ראה כאן עוד","267","","2137","True","True","False","","265","74.113.189.218","0","57329","זבחים|עט ע"א",""),new Message("57336","57330",">>>","27/06/18 15:13","יד תמוז","תשע"ח","15:13","אבי גרינבלט","ולמעשה הלל חידש שניתן לכרוך ביחד לגמרי.
למעשה זה נלמד מתוך הפסוק ולאחר שלמד כן , עלתה המסקנה שאין דיחוי במצוות.
זו ההבנה ?","539","","2137","True","True","False","","86","81.218.144.99","0","57329","זבחים|עט ע"א",""),new Message("57338","57336","עיין ערך ריב"ז תיקן [חידש] יום הנף.. :)","27/06/18 15:52","יד תמוז","תשע"ח","15:52","אמלתראות","","267","","2137","False","True","False","","136","74.113.189.218","0","57329","זבחים|עט ע"א",""),new Message("57339","57338","מדובר על תקנה עם כוונה מיוחדת","27/06/18 15:59","יד תמוז","תשע"ח","15:59","אבי גרינבלט","הלל למד ממקרא","539","","2137","True","True","False","","113","81.218.144.99","0","57329","זבחים|עט ע"א",""),new Message("57340","57339","סמך אמקרא, צריכים להבין יסודן של דברים","27/06/18 21:00","יד תמוז","תשע"ח","21:00","אמלתראות","כמו בכל הש"ס צריכים להבין מה יש מאחורי סיבתם של הלכות ועיקרים ויסודות

זה כרוך בעיון במקבילותיהן הן בענינם והן במוסר דבריהם והן בשמות החכמים שמסרן.

וכן בעיון במקבילות הסוגיות ובמקבילותן בירושלמי ובתוספתא וכדו' [ומי שלבו רחב גם מאגרות ים המלח וכדו']

וכן היה דרכן של האור שמח ועוד

ומוציאי עוז והדר וארטסקרול שהוציאו מלומדיהם דרך זו, ומשתקפת מזה שהוציאו התוספתא מגמרותיהן שותפין להריסת לימוד מקורית, והשלכותיהן ניכרת בראש כל בתי מדרשות","267","","2137","True","True","False","","164","74.113.189.218","0","57329","זבחים|עט ע"א",""),new Message("57344","57341","מסתבר שהשאלה נשאלה כבר","27/06/18 21:24","יד תמוז","תשע"ח","21:24","אבי גרינבלט","ע"י השפת אמת , כעת מצאתי התייחסות לנושא:

"קשה כיון דדריש מקרא על מצות ומרורים יאכלוהו א"כ מצות התורה כן ולעולם בעלמא מצות מבטלות"
"וי"ל דמשמע דלא אכל מצה אחרת ואי מצות מבטלות נהי דידי מרור ופסח יצא משום דגלי קרא אבל מצה דהוא ג"כ מצוה לדורות בערב תאכלו יהי' צריך לאכול כזית מצה לבד האי דעם הפסח א"ו דאין מבטלות עוד י"ל דס"ל להגמ' דבאמת מצינו על בסמוך א"כ אם הי' אוכלם תיכף זה אחר זה הי' ג"כ מקוים על מצות ומרורים בפרט בתוך אכילת פרס של כזית הפסח רק משום דס"ל אין מבטלות הי' כורכן ממש ביחד":","539","","2137","True","True","False","","116","95.86.72.27","0","57329","זבחים|עט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);