var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57014;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57014","0",""קדשי שעה שאני"","07/06/18 21:26","כד סיון","תשע"ח","21:26","אבי גרינבלט","הגמרא לומדת שחובת אכילה אל מול אוהל מועד קיימת אך ורק במשכן והיתה הוראת שעה.
תוס' במקום מבאר שהסיבה לכך היא "דתלאו הכתוב באהל מועד דכתיב (ויקרא ח) ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים".

א. האם רק המשכן נקרא אוהל מועד והמקדש לא ?
ב. גם מיקום אכילת קודשים קלים נלמד מהמשכן "וְאֵת חֲזֵה הַתְּנוּפָה וְאֵת שׁוֹק הַתְּרוּמָה תֹּאכְלוּ בְּמָקוֹם טָהוֹר אַתָּה וּבָנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ אִתָּךְ כִּי חָקְךָ וְחָק בָּנֶיךָ נִתְּנוּ מִזִּבְחֵי שַׁלְמֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" ומדוע בזה אין אומרים שהיתה הוראת שעה ?","539","","2159","True","True","False","","744","95.86.72.27","0","0","זבחים|נו ע"א",""),new Message("57016","57014","תשובות","07/06/18 21:58","כד סיון","תשע"ח","21:58","דוד כוכב","א. כן, אך אין זו כוונת התוספות. אין כוונת התוספות שהדין תלוי באוהל מועד ולא במקדש (גם בשילה היה עדין משכן). כוונת התוספות שבשבעת ימי המילואים נצטוו במפורש בהוראת שעה, והסיבה שנצרכו לאכול בשבעת ימי המילואים מול פתח מועד היתה בגלל השייכות המיוחדת של האירוע לאוהל מועד - תדע שהרי גם נצטוו: "ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים", והסיבה לכל זה היא שהקרבנות באו לצורך חנוכת המשכן עצמו. וכן לשון רש"י: "קדשי שעה שאני - גזירת הכתוב היתה במילואים".
ב. נתבאר בא' - אין זה דין מיוחד למשכן, אלא לשבעת ימי המילואים.","125","","2159","True","True","False","","191","212.76.119.160","0","57014","זבחים|נו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);