var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5684;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5684","0","עזרה בביאור הגמרא (שורה 2)","23/12/10 22:19","טז טבת","תשע"א","22:19","אתר סיני","אני לא מצליח להבין את הקושיא ב"אמר מר" על החולקים על ר"ל - למה שנאמר שכשפיגל בשחיטה הפסול של הזריקות לא מפריע לפיגול לחול, ואילו כשפיגל בחלק מהזריקות, הפסול של שאר הזריקות מפריע. עברתי על רש"י כעשר פעמים ואני מבין את הכיוון אך לא בצורה שברורה מספיק.
אשמח לעזרה, תודה!","82","","4879","True","True","False","","1050","77.126.54.107","0","0","זבחים|מב ע"ב",""),new Message("5721","5684","נסיון לעזרה","26/12/10 09:18","יט טבת","תשע"א","09:18","עציוני","עמדת המוצא היא שזריקה פסולה נחשבת כאילו לא היתה זריקה. כל עוד אין הכרח לומר אחרת זה מה שאנו סוברים.
אלא שאז מתעוררת בעיה - התורה אומרת שיש מושג של פיגול אם חשב מחשבת חוץ לזמנו בשעת השחיטה. והרי, אם חשב שלא כדין בשעת השחיטה אז הזריקה פסולה, וממילא לא קרב המתיר כמצוותו אז מדוע זה נחשב פיגול? על כרחינו שכאן התורה ציוותה על חריגה מהכלל הפשוט - למרות שהזריקה לא נעשתה כמצוותה, אנו מחשיבים זאת כזריקה (לענין זה שהקרבן יחשב פיגול - כאילו קרב המתיר כמצוותו). באופן דומה, מכך שיש מציאות של פיגול בזריקה אנו נאלצים לומר שגם כאן התורה ציוותה על חריגה מעמדת המוצא כנ"ל.
במקרה שרק חצי מתיר (שתי זריקות מתוך הארבע) נעשה במחשבת חוץ לזמנו, אין לנו מקור מפורש שזה נחשב פיגול (הרי זה בדיוק הנושא שבמחלוקת!) וממילא אנו חוזרים לעמדת המוצא - זריקה בפסול לא נחשבת זריקה, ולכן לא קרב המתיר כמצוותו והקרבן איננו פיגול.","159","","4876","True","True","False","","218","132.70.40.183","0","5684","זבחים|מב ע"ב",""),new Message("5723","5721","תודה, אבל...","26/12/10 10:14","יט טבת","תשע"א","10:14","אתר סיני","אבל הרי למאן שאמר שמפגלים בחצי פיגול, אז מבחינתו התורה אמרה זאת גם לגבי חצי פיגול, שנתייחס לדמים הנותרים כאילו שנעשו כמצוותן.

ועוד, עיין רש"י שכותב (סוף ד"ה כי הדר) - "זיל הכא חצי עבודה היא וזיל הכא חצי עבודה היא", למה הוא מתכוון לפי דבריך?","82","","4876","True","True","False","","184","213.8.52.92","0","5684","זבחים|מב ע"ב",""),new Message("5753","5723","אני הבנתי את זה כך","27/12/10 15:35","כ טבת","תשע"א","15:35","מתפעל","קודם כל, אתה שואל חזק מאד, גם אני התקשיתי בזה מאד.

אולי הכוונה כך,

כאשר הכהן עושה עבודה שלימה, כמו שחיטה, אזי בהמשך לא איכפת לי שהקרבן כבר פסול ובכל זאת צריך לעשות הכל כדינו על מנת שזה יהיה בסופו של דבר פיגול. בהכי חייבה רחמנא.

לרבי מאיר הסובר שמפגלין בחצי מתיר, הבינה הגמרא שזה טוב בדוגמא של קומץ ולבונה, שם יש 2 מתירים למנחה, אבל כל אחד עומד בפני עצמו. וסובר רבי מאיר שגם אם פיגל רק בקומץ, הקרבן יפוגל אם ימשיך כרגיל.
אבל בזריקות של פנים (עציוני דיבר על 2 מתוך 4 וזה לא מדוייק כי מדברים בדוקא על זריקות בפנים) שם כל הזריקות כולם מעכבות ואינו מסיים את עבודת הזריקה עד שיזרוק את כל הטיפות ההכרחיות. יוצא איפה שאם פיגל רק בכמה טיפות, אין לו אפילו את הזריקה עצמה, מה שלא דומה לקומץ ששם כל הקטרת הקומץ נעשתה בפיגול.

כלומר, גם כשאנחנו אומרים שמפגלים בחצי מתיר, החצי צריך להיות משמעותי וסגור בפני עצמו. במקרה שלנו, טיפות הדם כולן תלויים אחד בשני, שגם רבי מאיר מודה שהם לעיכובא כולם בעבודה זו עצמה וכאשר נפסל הדם, זה כאילו שהוא זורק מים ולא נגמרה הזריקה עצמה.


ועדיין אני מפקפק בכל זה.
הקושיא חזקה מאד.","148","","4875","True","True","False","","182","80.74.114.58","0","5684","זבחים|מב ע"ב",""),new Message("5774","5753","ביאור נוסף של השיטה מקובצת","28/12/10 19:33","כא טבת","תשע"א","19:33","לומד","בשיטה מקובצת [לא כאן אלא במנחות כמדומני] כתב תירוץ אחר שהחילוק הוא דווקא בעבודת יום הכיפורים, שמאחר ויש דין שהעבודה צריכה להעשות על הסדר, לכן אם ההזאות הראשונות היו במחשבת פיגול, אז אפילו שיש כאן קרב המתיר כמצוותו מאחר ופיגול הוא נחשב כהלכתו, אבל לגבי הדין "סדר" שנאמר בעבודת יום הכיפורים, זה לא נחשב כהלכתו, ולכן כשיזה על הפרוכת נמצא שהקדים הזאות הפרוכת לשל בין הבדים, שלגבי סדר העבודה נחשבים כמים, ולכן הזאתו פסולה","193","","4874","True","True","False","","89","85.250.8.193","0","5684","זבחים|מב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);