var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56766;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56766","0",""וכיפר אעפ"י של סמך"","22/05/18 19:00","ח סיון","תשע"ח","19:00","אבי גרינבלט","ממש בשולי הענין , מה ענין הסמיכה על ראש המקלל :
"הוצא את המקלל אל מחוץ למחנה וסמכו כל השֹּׁמעים את ידיהם על ראשו ורגמו אֹתוֹ כל העדה" ?","539","","2170","True","True","False","","706","95.86.72.27","0","0","זבחים|לט ע"ב",""),new Message("56767","56766","ביאור מלא של הרש"ר הירש","22/05/18 19:49","ח סיון","תשע"ח","19:49","יהודי_קדום","ויקרא פרק א פסוק ד
(הדגשתי את השייך למקלל)
(ד) וסמך ידו על איננו שימת ידו גרידא. ההוראה העיקרית של "סמך" היא: תמך, הַשְעֵן. רק במקומות מעטים איננו מתפרש כן; אך גם באלה הוא מורה תמיד על מגע הדוק - מבחינת קירבת המקום או משך הזמן. כך "סמך מלך - בבל" (יחזקאל כד, ב) - הוא נתקרב קירבה יתירה; וכך "עלי סמכה חמתך" (תהלים פח, ח) - היא תקפה עלי זמן רב. וכן נאמר בהלכה: "סמיכה בכל כחו בעינן" (חגיגה טז ע"ב), וסמיכה בשתי ידים (מנחות צג ע"א).
"סמיכת - יד - על" מצויה עוד במינוי הלויים: "וסמכו בני - ישראל את - ידיהם על - הלוים" (במדבר ח, י); במינוי יהושע: "וסמכת את - ידך עליו" (שם כז, יח), "ויסמך את - ידו עליו ויצוהו" (שם כג), "ויהושע בן - נון מלא רוח חכמה כי - סמך משה את ידיו עליו" (דברים לד, ט); וכן עוד בהוצאת המקלל להורג: (ויקרא פרק כד יד) הוֹצֵ֣א אֶת־הַֽמְקַלֵּ֗ל אֶל־מִחוּץ֙ לַֽמַּחֲנֶ֔ה וְסָמְכ֧וּ כָֽל־הַשֹּׁמְעִ֛ים אֶת־יְדֵיהֶ֖ם עַל־רֹאשׁ֑וֹ וְרָגְמ֥וּ אֹת֖וֹ כָּל־הָעֵדָֽה: " . ננסה למצוא את המושג המשותף, הבא לידי ביטוי בשלוש הסמיכות האלה. הצד השוה שבין שני המקרים הראשונים הוא ברור. בשניהם הסומך מעניק סמכות לאחר, - וזו קשורה קשר מהותי לאישיות הסומך. העדה מסמיכה את הלויים למלא את מקומם בעבודת המקדש. משה ממנה את יהושע להנהיג את העם אחריו. הסמיכה מאחדת אפוא שני יסודות: הענקה מזה וזכיה מזה. כי המעניק סמכות זוכה בבא - כוח, - וכך הוא מוסיף על כוחו מבחינת מקום או זמן. חובת העדה מתמלאת בעבודת הלויים, ואילו העדה עצמה פטורה מעבודה. חיי משה ופעולתו נמשכים והולכים ביהושע. נמצאת אומר: יד הסומך היא חובתו וסמכותו לפעול; "יד" זו ניתנת למוסמך, - והיא עצמה זוכה בו למשענת. כיצד מתייחס לכך המקום השלישי, סמיכת העדים והשופטים על ראש המקלל? בתורת - כהנים לפרשת אמור (שם) מבואר כך: "אומרים לו דמך בראשך שאתה גרמת לכך". הם מטילים עליו את האחריות למותו. "ידם" הפועלת נגדו איננה אלא ידו; היא נשענת עליו; הוא ומעשיו חייבום והסמיכום לפעול. אנחנו רואים, שהיחס כאן הפוך: עיקר הסמיכה היא לצורך קבלת משענת, - והסומך פועל מכח המוסמך. אף על פי כן יש גם כאן משום "הענקה וזכיה". כביכול, החוטא מבצע את הפעולה הנעשית בו; הוא הנושא בעול הפעולה, - והשופטים והעדים פטורים מאחריות.","233","","2170","True","True","False","","185","79.182.6.168","0","56766","זבחים|לט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);