var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5674;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5674","0","עזרה בגמרא","22/12/10 13:15","טו טבת","תשע"א","13:15","amdavid","ריש לקיש מדייק:
"ממאי מדקתני לפיכך אם נתן כולן כתיקנן ואחת שלא כתיקנה פסול ואין בו כרת הא אחת שלא כתיקנה וכולן כתיקנן פיגול "
איך הוא מדייק בדיוק, הרי לא נאמר "אם נתן את הראשונות כתיקנן והאחרונה שלא כתיקנה", שאז מובן הדיוק (ואפשר לדבר על מושגי דעת ראשונה וכו'),
אלא נאמר כולן ואחת מהן, ולא דווקא האחרונה.

וביתר הדגשה: מפשט הלשון של המשנה משמע שאם למשל נתן את הראשונה בסדר, את השניה בסדר, ואת השלישית לא בסדר (במחשבת פיגול) ואת הרביעית שוב בסדר גם זה בכלל פסול ואין בו פיגול.
כלומר המשנה בכלל לא מתייחסת לסדר - אם הראשונות פסולות או האחרונה דווקא, אלא באה ללמד את עצם הדין שכל הזריקות הן יחידה אחת, ולא כדי לדייק כריש לקיש שדווקא בסדר כזה - שהראשונות בסדר והאחרונה לא שאז זה פסול אבל הפוך - שהראשונה לא בסדר והשאר כן- שתסיק מזה שאז זה פיגול, את זה לא באה המשנה כלל להשמיע.

* לכאורה כך משמע מהמשנה עצמה ברשיא, שנקטה ראשונה ואחרונה, ובסיפא לא נקטה ראשונות ואחרונה, כלומר שבכלל לא שמה דגש על זה.","175","","4878","True","True","False","","1073","109.66.208.135","0","0","זבחים|מא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);