var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56711;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56711","0",""טמא שנגע בקודש , מדאפקיה וכו'"","16/05/18 19:20","ב סיון","תשע"ח","19:20","אבי גרינבלט","א. "טמא שנגע בקודש לוקה"
ב. "טמא שנגע בקודש , מדאפקא רחמנא בלשון נגיעה"
ג.הגמרא ביבמות עה "בכל קודש לא תגע לרבות התרומה"

בתרומה הרי אין מלקות על מגע הטמא כמו בנגיעה בקודשים , איך מחברים הכל ביחד ?","539","","2174","True","True","False","","709","95.86.72.27","0","0","זבחים|לג ע"ב",""),new Message("56713","56711","בהצלחה רבה","16/05/18 20:20","ב סיון","תשע"ח","20:20","אור חדש","אך חוששני שגם אתה וגם הר' שמואל לא תרוו הרבה נחת מהמס' אם תמשיכו לנסות ליישבה עם הבבלי הרגיל","458","","2174","True","True","False","","98","213.151.55.26","0","56711","זבחים|לג ע"ב",""),new Message("56726","56711","עיין השפת אמת במקום. מעיון לא עמוק שלי","17/05/18 21:10","ג סיון","תשע"ח","21:10","יהודי_קדום","נראה לי שמדבריו כן תוכל למצוא נחת.... ראה שפת אמת מסכת זבחים דף לג עמוד ב.

עכ"פ הרווחתי מהשפת-אמת גם לדעת שלהלכה הרמב"ם פסק כדעה שאינו לוקה,
רמב"ם הלכות פסולי המוקדשין פרק יח הלכה יב:
אסור לטמא את הקדשים או לסבב להם טומאה שהרי פוסלן, והמטמא את הקדשים אינו לוקה, אבל אדם טהור שאכל כזית מקדשים שנטמאו לוקה, שנאמר והבשר אשר יגע בכל טמא לא יאכל והוא הדין לשאר הקרבנות שאם אבל /אכל/ כזית מלבונת המנחה שנטמאה אחר שנתקדשה בכלי לוקה, אחד קדשים שנטמאו לפני כפרה או לאחר כפרה, בין שנטמאו באב הטומאה או בולד הטומאה של דברי תורה, אבל אם נטמאו בטומאות של דבריהם אינו לוקה על אכילתן, אבל מכין אותו מכת מרדות, ואינו לוקה אלא האוכל אחר זריקת דמים, אבל אם אכל קודם זריקה אינו לוקה משום אוכל קודש טמא אבל מכין אותו מכת מרדות.","233","","2173","True","True","False","","153","79.182.6.168","0","56711","זבחים|לג ע"ב",""),new Message("56716","56713","לא הבנתי כוונתך","17/05/18 07:43","ג סיון","תשע"ח","07:43","אבי גרינבלט","","539","","2173","False","True","False","","87","81.218.144.99","0","56711","זבחים|לג ע"ב",""),new Message("56718","56716","רבים וטובים משכו ידיהם מלהבין","17/05/18 10:16","ג סיון","תשע"ח","10:16","אור חדש","המסכת בברור
מאחל לך הצלחה בכך למרות שחושש שזה איחול שווא","458","","2173","True","True","False","","113","37.26.146.223","0","56711","זבחים|לג ע"ב",""),new Message("56720","56718","מה המסקנה מדבריך ?","17/05/18 11:18","ג סיון","תשע"ח","11:18","אבי גרינבלט","לא לשאול ? מן הסתם לא התכוונת לזה
לשאול ולא לקבל תשובה ? בהחלט אפשרות.
בירושלמי .... מאד מקובל שסוגיות מסתיימות בספק ואפילו "תיקו" לא מופיע בסוף הענין.

תורה היא וללמוד אנו מבקשים וכאן בבימ"ד דק"ק "הפורום" יש מאגר למדנים חשובים (ללא ציניות ח"ו) כדוגמת "אור חדש" .....חשבתי אולי למצוא כאן נחת.","539","","2173","True","True","False","","140","81.218.144.99","0","56711","זבחים|לג ע"ב",""),new Message("56721","56720","אולי לבדוק הכלים בהם","17/05/18 15:07","ג סיון","תשע"ח","15:07","אור חדש","יש ללמוד מסכתות אלו
אם הלימוד הרגיל של גיטין וב"ק רק מסבך כאן את הלומד כנראה יש לסגל כלים אחרים","458","","2173","True","True","False","","98","37.26.146.200","0","56711","זבחים|לג ע"ב",""),new Message("56728","56726","יפה !","17/05/18 22:58","ג סיון","תשע"ח","22:58","אבי גרינבלט","כעת מצאתי עוד התייחסות לענין המובאת במשך חכמה על הפסוק

"בכל קודש לא תגע. לרבות התרומה (יבמות עה, א). ויעויין מכות יד, ב ובזבחים לג, ב דריש לקיש סבר דטמא שנגע בקודש לוקה מדאפקיה רחמנא בלשון נגיעה. וצריך טעם אמאי לא אמרינן גם גבי תרומה דטמא הנוגע לוקה, מדאפקיה רחמנא בלשון נגיעה. ואולי כיון דמרבויה נפקא ליה לא אמר כן.
אמנם הענין מושכל, דהנגיעה היא רק כסייג אל האכילה, והאכילה בקדשים בכרת. לכן עשתה התורה סייג לדבריה דגם על הנגיעה לוקה, וכמו קריבה בעריות וכיוצא בזה. ולכן בקדשים שאם נטמא הגוף ואחר זה אוכל בשר חייב כרת, לכן עשתה התורה סייג שלא יבא לאכול שילקה הנוגע באוכל קדש. אבל בתרומה טמאה אם אכל כהן טמא פטור ממיתה בידי שמים, דכתיב (ויקרא כב, ט) "ומתו בו כי יחללוהו" - פרט לזו שמחוללת ועומדת".","539","","2173","True","True","False","","118","95.86.72.27","0","56711","זבחים|לג ע"ב",""),new Message("56729","56728","לאחר עיון נוסף ראיתי את","18/05/18 09:08","ד סיון","תשע"ח","09:08","יהודי_קדום","התוספות ביבמות דף עה עמוד א. לי נראה שאפשר לראות בתוספות זה בסיס להבנה מסודרת של הנושא שהעלית:

והכתיב בכל קדש לא תגע לרבות את התרומה - אף על גב דבנות מגע תרומה נינהו
האי לא תגע באכילה איירי כדאמר בסמוך דלא תגע אזהרה לאוכל ותימה דלמה לי קרא
הא אזהרה דתרומה נפקא לן מאיש איש מזרע אהרן ומיהו מצינו למימר דאיצטריך
למכתב נמי גבי יולדת משום דהותרה מכללה כדאמר בסמוך אבל קשה דהך דרשא לא
אתיא לא כריש לקיש ולא כרבי יוחנן דבפרק כל הפסולין (זבחים לג: ושם) דריש ר"ל לא
תגע אזהרה לטמא שאכל את הקדש ומדאפקי' בלשון נגיעה מפיק אזהרה לנוגע בקדש
ומרבויא דבכל אזהרה לאוכל לפני זריקה ולאזהרה לאוכל תרומה לא מוקי לה כלל אלא
מפיק לה מאיש איש ור' יוחנן מוקי לא תגע אזהרה לנוגע בתרומה אבל לאוכל לא מוקי
ותירץ ה"ר אפרים דהכא דמוקי לה אזהרה לאוכל תרומה היינו למאן דמוקי קרא דאיש
איש מזרע אהרן בזב בעל שלש ראיות ועד אשר יטהר עד דמייתי כפרה ולקדש כדאמר
בסמוך וא"כ אזהרה לאוכל תרומה לא נפקא אלא מהכא ואף על גב דהכא פריך למאן
דמוקי ההוא קרא בזב בעל שתי ראיות מ"מ פריך שפיר דהא איכא מאן דמוקי לה
בתרומה אף על גב דגיורת ושפחה לאו בנות מיכל תרומה נינהו ואף על גב דבקדשים
מצריך תרי קראי חד בזב וחד ביולדת גבי תרומה לא צריך כיון דכבר חזינן דבאכילת
קדש זב ויולדת שוין ועוי"ל דתרומה דלא תליא בכפרה לא בעי תרי קראי לזב ויולדת
אלא דוקא לקדש שצריך להמתין אכפרה.
","233","","2172","True","True","False","","113","79.182.6.168","0","56711","זבחים|לג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);