var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56525;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","66"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56525","0",""עושה פסח (שנטמא) אין הציץ מרצה וכו'"","06/05/18 23:18","כא אייר","תשע"ח","23:18","אבי גרינבלט",""בשר הפסח שנטמא ונודע לו קודם זריקה אף על פי שהאימורין טהורין לא יזרוק את הדם שאין הפסח בא אלא לאכילה ואם זרק לא הורצה ואם לא נודע לו עד שנזרק הדם הורצה שהציץ מרצה על שגגת הבשר שנטמא ואינו מרצה על הזדון ... נטמאו הבעלים אחר שנשחט לא יזרוק את הדם ואם זרק לא הורצה לפיכך חייבין בפסח שני שאין הציץ מרצה על טומאת הגוף אלא אם נטמאה בטומאת התהום כמו שביארנו בהלכות ביאת המקדש":(קרבן פסח ד,ב)

האם זה דינם של כל בני החבורה אע"פ שרק אחד מהם נטמא ?","539","","2191","True","True","False","","656","95.86.72.27","0","0","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56529","56525","השחיטה נפסלה "איש לפי אכלו"","07/05/18 08:10","כב אייר","תשע"ח","08:10","דוד כוכב","רמב"ם הלכות קרבן פסח פרק ב הלכה ג:
"אין שוחטין את הפסח אלא על מי שראוי לאכול, היה אחד מבני חבורה קטן או זקן או חולה אם יכול לאכול כזית שוחטין עליו ואם לאו אין שוחטין עליו שנאמר איש לפי אכלו עד שיהיה ראוי לאכול, אפילו חבורה של מאה ואין כל אחד מהן יכול לאכול כזית אין שוחטין עליהן".","125","","2190","True","True","False","","216","213.151.43.85","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56542","56525","לשון הרמב"ם בהלכה זו היא לשון רבים","07/05/18 12:11","כב אייר","תשע"ח","12:11","יהודי_קדום",""... נטמאו הבעלים אחר שנשחט לא יזרוק את הדם ואם זרק לא הורצה לפיכך חייבין בפסח שני..."
לכן לי נראה שבגוף דברי הרמב"ם התשובה לשאלתך: "האם זה דינם של כל בני החבורה אע"פ שרק אחד מהם נטמא ?"

בצד הדברים:
הציץ כן מרצה במקרה של יחיד שעושה פסח ונטמא בפרק הזמן שבין אחר השחיטה ללפני זריקה, ולכן ממשיכים בזריקת הדם עליו וגם לא עושה פסח שני (ראה פסחים דף פ עמוד ב).","233","","2190","True","True","False","","123","79.177.10.56","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56530","56529","לא בטוח שעונה על שאלתי","07/05/18 08:14","כב אייר","תשע"ח","08:14","אבי גרינבלט","מדובר שנטמא לאחר שחיטה , אם לא יזרק הדם , למעשה כל החבורה לא תצא יד"ח","539","","2190","True","True","False","","79","81.218.144.99","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56532","56530","שם ברמב"ם הלכות קרבן פסח פרק ב הלכה ו","07/05/18 08:18","כב אייר","תשע"ח","08:18","דוד כוכב",""שחטו למולים וזרק הדם לשם מולים וערלים פסול שהזריקה חמורה שהיא עיקר הקרבן".","125","","2190","True","True","False","","185","213.151.43.85","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56533","56532","עדיין צריכים אנו למודעי","07/05/18 08:25","כב אייר","תשע"ח","08:25","אבי גרינבלט","האם כל החבורה צריכה לעשות פסח שני ?","539","","2190","True","True","False","","89","81.218.144.99","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56534","56533","כן","07/05/18 09:07","כב אייר","תשע"ח","09:07","דוד כוכב","רמב"ם הלכות קרבן פסח פרק ד הלכה ג:
"שחטו אחר שנודע שמשכו הבעלים את ידיהם או מתו או נטמאו ונדחו לפסח שני".","125","","2190","True","True","False","","200","213.151.43.85","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56535","56534","יש"כ על ההפניה אבל המסקנה אולי הפוכה","07/05/18 09:24","כב אייר","תשע"ח","09:24","אבי גרינבלט",""....נטמאו הבעלים או מתו או משכו את ידיהם אפילו נטמאו או מתו קודם זריקת הדם מניחין אותו עד שתעובר צורתו ואח"כ ישרף ...במה דברים אמורים שישרף אם נטמאו הבעלים כשנטמאו כל בני החבורה אבל אם נטמאו מקצתן זכו טהורים בחלקם של טמאים אע"פ שנטמאו מקצתן אחר שהתחילו לאכול זכו הטהורים שעדיין לא התחילו אבל אם התחילו כולן ונטמאו מקצתן לא זכו טהורים בחלקן של טמאים אלא הטהורים אוכלין חלקם וחלק הטמאים ישרף"","539","","2190","True","True","False","","92","81.218.144.99","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56565","56535","אם נטמאו מקצתן *לאחר* זריקת הדם, ע"ש","07/05/18 21:43","כב אייר","תשע"ח","21:43","דוד כוכב","","125","","2190","False","True","False","","148","213.151.43.85","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56543","56542","התשובה בהלכה הבאה","07/05/18 12:20","כב אייר","תשע"ח","12:20","אבי גרינבלט","אשר להערתך , כיצד היא מסתדרת עם דברי הרמב"ם
"נטמאו הבעלים אחר שנשחט לא יזרוק את הדם ואם זרק לא הורצה" ?","539","","2190","True","True","False","","97","81.218.144.99","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56544","56543",""לכן ממשיכים בזריקת הדם עליו..."","07/05/18 12:46","כב אייר","תשע"ח","12:46","יהודי_קדום","ברור שאחרים (כהן) זורקים עליו ולא הוא! והכל בא על מקומו כמו שכתבתי.

לא הבנתי היכן היא "התשובה בהלכה הבאה" שכתבת בכותרת.","233","","2190","True","True","False","","96","79.177.10.56","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56545","56544","לא הבנתי כוונתך","07/05/18 12:50","כב אייר","תשע"ח","12:50","אבי גרינבלט","ברור שהוא לא זורק שהרי רק הכהן זורק. הכוונה שנדחה לפסח שני והציץ אינו מרצה כדי שיחשב לו לקרבן פסח.
כך לענ'ד

פרק ד הלכה ג
"במה דברים אמורים שישרף אם נטמאו הבעלים כשנטמאו כל בני החבורה. אבל אם נטמאו מקצתן זכו טהורים בחלקם של טמאים"","539","","2190","True","True","False","","102","37.26.149.187","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56546","56545","הרמב"ם שהבאת דן בחבורה ולא ביחיד","07/05/18 13:03","כב אייר","תשע"ח","13:03","יהודי_קדום","ועל מקרה כגון זה שכל החבורה=הבעלים נטמאו אומר הרמב"ם "...נטמאו הבעלים אחר שנשחט לא יזרוק את הדם ואם זרק לא הורצה לפיכך חייבין בפסח שני שאין הציץ מרצה על טומאת הגוף אלא אם נטמאה בטומאת התהום כמו שביארנו בהלכות ביאת המקדש".

משום מה איני מצליח להבין כיצד אתה משליך את דברי הרמב"ם על יחיד העושה את הפסח.

על יחיד העושה את הפסח הבאתי: "הציץ כן מרצה במקרה של יחיד שעושה פסח ונטמא בפרק הזמן שבין אחר השחיטה ללפני זריקה, ולכן ממשיכים בזריקת הדם עליו וגם לא עושה פסח שני (ראה פסחים דף פ עמוד ב).".

בצד הדברים נזכיר שאם מדובר בטומאת התהום, הרי שבכל מקרה - אפילו אחר ההקרבה - הקרבן כשר!","233","","2190","True","True","False","","109","79.177.10.56","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56547","56546","איך יחיד עושה פסח ?","07/05/18 13:12","כב אייר","תשע"ח","13:12","אבי גרינבלט","","539","","2190","False","True","False","","87","37.26.149.187","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56550","56546","תוכל בבקשה לצרף את הגמרא בפסחים ?","07/05/18 13:36","כב אייר","תשע"ח","13:36","אבי גרינבלט","","539","","2190","False","True","False","","101","81.218.144.99","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56548","56547","יש לו קיבה וכרס ענקיים ושה קטנטן...","07/05/18 13:13","כב אייר","תשע"ח","13:13","יהודי_קדום","או שהוא שליח של החבורה","233","","2190","True","True","False","","105","79.177.10.56","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56549","56548","חייב להימנות בחבורה ואינו מביא לבד","07/05/18 13:22","כב אייר","תשע"ח","13:22","אבי גרינבלט","","539","","2190","False","True","False","","76","37.26.149.135","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56551","56549","לא חייב! הרמב"ם הלכות קרבן פסח פרק ב","07/05/18 13:42","כב אייר","תשע"ח","13:42","יהודי_קדום","הלכה ב
"יחיד ששחט את הפסח לעצמו כשר, והוא שיהיה ראוי לאכול את כולו, ומשתדלין שלא ישחט לכתחלה על יחיד שנאמר יעשו אותו".","233","","2190","True","True","False","","112","79.177.10.56","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56554","56550","המשנה שם האומרת:","07/05/18 14:36","כב אייר","תשע"ח","14:36","יהודי_קדום",""הפסח שנזרק דמו ואחר כך נודע שהוא טמא הציץ מרצה נטמא הגוף אין הציץ מרצה מפני שאמרו הנזיר ועושה פסח הציץ מרצה על טומאת הדם ואין הציץ מרצה על טומאת הגוף נטמא טומאת התהום הציץ מרצה":

ובתוך דברי הגמרא, אף שהמשנה, מדברת על טומאת דם ולא טומאת אדם, מובא גם מצב של טומאת אדם עם חילוקים בסוגי הטומאה בהם נטמא, להלן ביאור חלק מהמפרשים על כך:

חברותא פסחים דף פ עמוד ב ד"ה 'נטמא טומאתהתהום':
" וכן עושה פסח שנטמא בטומאה שלא היה מציאות הטומאה ידוע לשום אדם בשעת טומאתו, ולאחר שחיטה וקודם זריקה נודע לו שנטמא בה, הרי זורקין עליו את הדם, ופטור מלעשות פסח שני, כי הציץ מרצה אפילו על טומאת הגוף בטומאת התהום מהלכה למשה מסיני.

רבינו חננאל מסכת פסחים דף פ עמוד ב:
מתני'....ופשוטא היא ואסיקנא הוא הדין דאפילו נודע שהוא טמא ואחר כך נזרק הציץ מרצה והאי דקתני נזרק ואחר כך נודע איידי דבעי מתני סיפא נטמא הגוף אין הציץ מרצה דאפילו נזרק ואחר כך נודע לא משום הכי קתני רישא נזרק ואחר כך נודע:

המאירי שם:
"וטומאת....והוא הדין שבשאר זבחים ציץ מרצה על טומאת בשר ואימורין ומשום טומאת התהום הוא שתופשה בנזיר ועושה פסח שלא נאמרה טומאת התהום אלא באלו ואף באלו דוקא שנודע לו אחר שהביא קרבנותיו: ....
.....כשם שביארנו שטומאת התהום הותרה בנזיר ועושה פסח כך הענין בכהן המקריב את קרבנותיהם שאם הקריב ואח"כ נודע שהוא טמא בטומאת התהום הורצה שהציץ מרצה טומאת התהום בנזירות ובפסח בכהן כבבעלים שבזבחים אלו ר"ל פסח ונזירות הותרה בין בבעלים בין בכהן הא אם נודע שנטמא בטומאה ידועה פסול ואף טומאת התהום לא הותרה בו אלא בטומאת מת אבל טומאת זיבה או טומאת שרץ ונבלה לא הותרה בכהן ואי אתה צריך לדון טמאות אלו אלא לענין זה בבעלים שאם שאם לענין פסח הרי שוחטין וזורקין על טמא שרץ ואם בנזיר הרי אין סתירה במנינו אלא על ידי טומאת מת ואם בזיבה אף היא טומאת התהום שבבעלים הותרה בו:","233","","2190","True","True","False","","105","79.177.10.56","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56553","56551","והיכן פוסק הרמב"ם שביחיד ציץ מרצה ?","07/05/18 13:59","כב אייר","תשע"ח","13:59","אבי גרינבלט","","539","","2190","False","True","False","","86","81.218.144.99","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56555","56553","היה ראוי שתתייחס קודם ,בדרך כלשהי","07/05/18 14:58","כב אייר","תשע"ח","14:58","יהודי_קדום","ותבהיר, שהראיתי שלא נכון מה שכתבת "חייב להימנות בחבורה ואינו מביא לבד" - ע"ס תשובתי שהובאה מדברי הרמב"ם .

כי מה עניין שאלתך עכשיו? הרי אתה מדבר על מקרה אחר לגמרי בו הוספת ליחיד טומאה כלשהי בדם, בבשר או בגופו, ועוד אתה מנסח אותה עם וי"ו החיבור בתחילתה.... מה רצית להשיג בכך? או מה אינו מובן לי על פי דעתך?","233","","2190","True","True","False","","119","79.177.10.56","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56556","56554","נדרש להבין דברי הרמב"ם שכתב להדיא הפוך","07/05/18 15:00","כב אייר","תשע"ח","15:00","אבי גרינבלט","האם מובא ברמב"ם דינו של יחיד שעשה פסח כאשר נטמא בין שחיטה לזריקה (שהרי בחבורה כבר ראינו שאינו מרצה ) ?","539","","2190","True","True","False","","93","81.218.144.99","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56557","56555","גם מדברי הרמב"ם ברור שאינו לכתחילה","07/05/18 15:12","כב אייר","תשע"ח","15:12","אבי גרינבלט","וברור שכך חייבה התורה (אך לפני ימים ספורים , ראינו שקרבן פסח נחשב למעין קרבן ציבור בגלל שנמנה בחבורה).

"ואו החיבור" , המשכתי את הדיון ביננו כדי להבין את המקור לדבריך","539","","2190","True","True","False","","76","81.218.144.99","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56559","56556","חפש ברמב"ם ואם תימצא נא","07/05/18 15:19","כב אייר","תשע"ח","15:19","יהודי_קדום","הראה זאת כאן.","233","","2190","True","True","False","","100","79.177.10.56","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56558","56557","הוא שאמרתי: אין זה המשך הדיון אלא שאלה","07/05/18 15:18","כב אייר","תשע"ח","15:18","יהודי_קדום","חדשה המסיטה את הנושא.","233","","2190","True","True","False","","128","79.177.10.56","0","56525","זבחים|כג ע"א",""),new Message("56560","56558","התייחסתי לשני הנושאים","07/05/18 15:21","כב אייר","תשע"ח","15:21","אבי גרינבלט","למרות שהעליתי שאלה אחת ואתה צירפת לדיון נקודה נוספת , המשכתי איתך היות והעלית נקודה מעניינת שדורשת הבנה.

הכל בסדר וללמוד אנו מבקשים","539","","2190","True","True","False","","86","81.218.144.99","0","56525","זבחים|כג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);