var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5647;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5647","0","אכילת עצים","19/12/10 12:57","יב טבת","תשע"א","12:57","מתפעל",""אמר אביי מחלוקת בטומאת הגוף אבל בטומאת בשר דברי הכל לוקה דאמר קרא (ויקרא ז) והבשר לרבות עצים ולבונה דלאו בני אכילה נינהו ואפילו הכי רבינהו קרא".

יש אמנם פסוק לרבות שהעצים של המערכה נחשבים לאוכל. אבל סוף סוף מי שלועס עץ ובולעו, זו הרי אכילה שלא כדרך וכיצד ניתן לחייב?
מלבד מה שהייתי אומר שאדם כזה שאוכל עץ, הוא שוטה שפטור מכל המצוות.","148","","4883","True","True","False","","1312","80.74.114.58","0","0","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5675","5647",""אכילה" זו היא הקרבה","22/12/10 19:04","טו טבת","תשע"א","19:04","דוד כוכב","בקרן אורה:
"שנראה מדבריו ז"ל בפי' המשנה שם בסוף פ' ב"ש דעצים דתנן התם לאו לענין אכילה קאמר, אלא לענין הקרבה בטומאה".

וכדלעיל מסכת זבחים דף לא ע"א:
"חישב שתאכלהו אש למחר, דכתיב: (איוב כ) תאכלהו אש לא נופח".","125","","4880","True","True","False","","143","95.86.104.84","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5694","5647","מצאנו שפסולין שעלו למזבח ומשלה בהן האור","24/12/10 00:02","יז טבת","תשע"א","00:02","amdavid","שפקע איסורן
והרמב"ם בפסולי המוקדשין פי"ח כא כותב שמשלה ברובן היינו שכבר הם ממש שרופים ובכ"ז מותר לאכול מצד פקע האיסור. ולפי דבריך למה צריך להגיע שיפקע האיסור הרי זו אינה אכילה כדרך כלל ומצד זה שיפטר.
משמע שזו כן אכילה.

אולי בקדשים כל אכילה אפילו מוזרה שמיה אכילה.

ייתכן שמצד שהוא עצמו אוכל, אז בשבילו זה כן אכילה.","175","","4878","True","True","False","","224","79.183.203.178","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5714","5647","רש"י עונה","25/12/10 23:55","יח טבת","תשע"א","23:55","amdavid","בד"ה לרבות עצים ולבונה. לטומאת עצמן דחיבת הקדש מכשרתם לשוינהו אוכלא ואע''ג דהני לאו בני אכילה נינהו ובשר לפני זריקה לא גרע מינייהו:","175","","4877","True","True","False","","205","79.176.206.5","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5702","5675","עיין דף מ"ו ע:ב","25/12/10 19:10","יח טבת","תשע"א","19:10","מתפעל","רש"י ד"ה בטומאת בשר
זה לשונו:
"אם אכלן לעצים ולבונה טמאים לוקה משום לאו דוהבשר וכו'.

גם כל המבארים למיניהם בדף שלנו, כמו ושננתם ושוטנשטיין למדו כפשוט שמדובר על אכילה כפשוטו.","148","","4877","True","True","False","","163","212.76.104.80","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5696","5694","פירוש "משלה בהן האור"","24/12/10 00:53","יז טבת","תשע"א","00:53","דוד כוכב","רש"י מסכת זבחים דף פה ע"ב:
"משלה בהן האור - כל דהו יעלו דנעשו לחמו של אש".
שו"ת אבני נזר חלק אורח חיים סימן תקב, ד:
"ומשלה בו האור היינו כל דהו כפרש"י (דף פ"ה ע"ב) אהא דעולא דמשלה בו האור יעלו".
אנציקלופדיה תלמודית כרך י, [הקטרה (אמורים ומנחות)] טור תפב:
"ומשמשלה בהם האור, אף שלא הוצת האור ברובם". (פירוש 'ברובם' ראה במסכת שבת דף כ ע"א).

"משלה בהן האור" - אין הפירוש שהאש כבר כילתה את הבשר, אלא שהאש כבר נאחזה בבשר והתחילה לשורפו.","125","","4878","True","True","False","","230","95.86.104.81","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5698","5696","הרמב"ם כותב ברובם","24/12/10 01:58","יז טבת","תשע"א","01:58","amdavid","ולפי המקור שהבאת בשבת נראה שכן השחיתה האש את הבשר ואין שמו ותוארו עליו גם אם לא שרפתו לגמרי.

ואני שוב מפנה למשנה למלך על הרמב"ם בהלכות פסולי המוקדשין פ"ג ה"ט ומעשה רוקח שם

שהם וישפה","175","","4878","True","True","False","","301","79.178.199.151","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5705","5702","ועיין במשנה בדף של היום","25/12/10 19:31","יח טבת","תשע"א","19:31","דוד כוכב","מסכת זבחים דף מה ע"ב:
"נומי רבי שמעון בדבר שדרכן לאכול חייב ; אבל העצים והלבונה והקטורת - אין חייבין עליו משום טומאה".

הרי שאין דרך לאוכלם.","125","","4877","True","True","False","","113","95.86.67.182","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5712","5705","אני כמובן מדבר לשיטת חכמים","25/12/10 22:16","יח טבת","תשע"א","22:16","מתפעל","","148","","4877","False","True","False","","146","212.76.104.80","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5716","5712","חכמים אינם חולקים על רשב"י שאינם נאכלים","26/12/10 00:30","יט טבת","תשע"א","00:30","דוד כוכב","הם רק חולקים בדין.","125","","4876","True","True","False","","122","95.86.67.182","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5719","5714","נכון","26/12/10 05:38","יט טבת","תשע"א","05:38","דוד כוכב","והוא ממסכת חולין דף לו ע"ב:
"והבשר - לרבות עצים ולבונה, עצים ולבונה בני אכילה נינהו?! אלא חבת הקדש מכשרא להו ומשויא להו אוכל".

הקשה שם התוספות:
"וא"ת ומשקי בית המטבחיים אמאי דכן כגון יין ושמן לתכשרי בחבת הקדש להיות אוכל כמו עצים ולבונה וי"ל דחבת הקדש מהני מוהבשר לשוויי אוכל מידי דדמי לאוכל כגון עצים ולבונה שהוא דבר עב וקשה כעין אוכל אבל לשוויי משקה אוכל מוהבשר לא מהניא חבת הקדש".

ונראה לחלק בחילוק נוסף, שהרי לכאורה מה עניין חיבת הקודש לגרום לכך שייחשבו לאוכל?
אלא שהעצים והלבונה הם אוכל לגבי מזבח, שכן אשו אוכלתם, ומתוך חיבוב הקודש הריהו מדמה עצמו למזבח לאכול את מאכליו. ועניין זה אינו שייך למשקי בית המטבחיים שהרי אינם קריבים למזבח.","125","","4876","True","True","False","","128","95.86.67.182","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5724","5716","איך אתה מבאר את רש"י?","26/12/10 11:50","יט טבת","תשע"א","11:50","מתפעל","שהבאתי

"אם אכלן לעצים ולבונה טמאים לוקה משום לאו דוהבשר וכו'.

הרי רש"י אומר דברים ברורים. אדם שאכל עצים טמאים לוקה.
למה לוקה?
הרי זו אכילה שלא כדרך.","148","","4876","True","True","False","","156","80.74.114.58","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5749","5719","יישר כח עציוני על ההפניה","27/12/10 15:07","כ טבת","תשע"א","15:07","מתפעל","רבי דוד,
אפילו נניח כדבריך, שזו בהחלט סברא מפתיעה,
"ומתוך חיבוב הקודש הריהו מדמה עצמו למזבח לאכול את מאכליו"

עדיין נדמה לי שאדם כזה שמדמה עצמו למזבח, ולועס עצים ובולע אותם,
שהוא הנקרא בלשוננו: 'משוגענער'. הלא כן?","148","","4875","True","True","False","","185","80.74.114.58","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5732","5724","אכן","26/12/10 14:58","יט טבת","תשע"א","14:58","דוד כוכב","מוכח שמדובר פה באכילת האדם, כמו שכתבתי באשכול זה בד"ה "נכון". ושם כתבתי הסבר העונה לתמיהתך - כיצד שייך שאדם "יאכל" עצים ולבונה?? הוא מתחזה למזבח!","125","","4876","True","True","False","","109","95.86.67.182","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5743","5732","בד"ה "נכון" ?","27/12/10 08:15","כ טבת","תשע"א","08:15","מתפעל","לא מצאתי.

מה פירוש מתחזה למזבח?

אתה כותב דברים תמוהים.","148","","4875","True","True","False","","157","80.74.114.58","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5744","5743","למטה - בתגובה ל amdavid","27/12/10 09:04","כ טבת","תשע"א","09:04","עציוני","","159","","4875","False","True","False","","191","132.70.40.183","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5755","5749","למשל","27/12/10 21:13","כ טבת","תשע"א","21:13","דוד כוכב","הוא עושה להכעיס, במקום שיגיע למזבח, הוא רוצה להראות שהוא חשוב יותר.
או להיפך, רוצה להדבק במה שקדוש למזבח, ויהי מה. חיבת הקודש.

"איזהו שוטה? ...הלן בבית הקברות" (מסכת חגיגה דף ג ע"ב).
ואעפ"כ אותו חסיד שלן בבית הקברות (מסכת ברכות דף יח ע"ב) אינו נחשב לשוטה, שכן היתה לו סיבה טובה לכך.","125","","4875","True","True","False","","131","95.86.68.101","0","5647","זבחים|לד ע"א",""),new Message("12533","5755","הייתי מפרש שהכוונה אינה לאכילה, אבל","01/08/11 01:35","א אב","תשע"א","01:35","איתן","לולא דברי רש"י בדף מ"ו (צוטט לעיל ע"י מתפעל),
הייתי אומר שהכוונה "למימני ביה ראשון ושני" (לשון הבעיא של ריש לקיש חולין ל"ו ע"א, ומקבילות) כלומר שהעצים והלבונה עצמם נחשבים כטמאים, ואי אפשר להקריבם (כדברי הקרן אורה שהביא הרב כוכב) ואף יטמאו מאכלים אחרים, וכן עצים ולבונה שיגעו בהם.

וע"ע כאן מאמר של הרב אביהוד שורץ באתר ישיבת הר עציון.","123","","4658","True","True","False","","270","95.86.112.125","0","5647","זבחים|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);