var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5616;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","48"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5616","0","תיובתא לריש לקיש תיובתא","16/12/10 16:59","ט טבת","תשע"א","16:59","אבי פ","איתמר המעלה אברי בהמה טמאה ע"ג המזבח ריש לקיש אמר לוקה רבי יוחנן אמר אינו לוקה ריש לקיש אמר לוקה טהורה אין טמאה לא ולאו הבא מכלל עשה לוקין עליו ורבי יוחנן אמר אין לוקין עליו לאו הבא מכלל עשה אין לוקין עליו מותיב רבי ירמיה אותה תאכלו ולא בהמה טמאה ולאו הבא מכלל עשה עשה א"ל רבי יעקב לרבי ירמיה בר תחליפא אסברא לך באברי בהמה טמאה דכולי עלמא לא פליגי כי פליגי בחיה והכי איתמר רבי יוחנן אמר עובר בעשה ריש לקיש אמר אינו עובר בולא כלום רבי יוחנן אמר עובר בעשה בהמה אין חיה לא ריש לקיש אמר אינו עובר עליו בולא כלום ההוא למצוה מותיב רבא אילו נאמר קרבן לה' בהמה הייתי אומר חיה בכלל בהמה כענין שנאמר זאת הבהמה אשר תאכלו שור שה כשבים ושה עזים איל וצבי וגו' תלמוד לומר בקר וצאן בקר וצאן אמרתי לך ולא חיה יכול לא יביא ואם הביא כשר הא למה זה דומה לתלמיד שאמר לו רבו הבא לי חטים והביא לו חטים ושעורים שאינו כמעביר על דבריו אלא מוסיף על דבריו וכשר תלמוד לומר בקר וצאן בקר וצאן אמרתי לך ולא חיה הא למה זה דומה לתלמיד שאמר לו רבו אל תביא לי אלא חיטין והביא לו חיטין ושעורים שאינו כמוסיף על דבריו אלא כמעביר על דבריו ופסול תיובתא דריש לקיש תיובתא

בגלל שאלה מברייתא בנוגע ללאו הבא מכלל עשה, רבי יעקב מסביר את דברי ר"ל בחיה במקום בבהמה טמאה. גם להסבר זה מביאה הגמרא שאלה על ר"ל מסתירה מפורשת בברייתא וקובעת תיובתא לריש לקיש. מה הרווחנו? מדוע רבי יעקב שינה את ההסבר מבהמה טמאה לחיה? התוצאה זהה שר"ל נדחה. מדוע אין הגמרא דוחה את הסברו של רבי יעקב? אם נאמר שלרבי יעקב היתה מסורת שבזה דבר ר"ל זה עוד ניחא אע"פ שגם בזה מתברר שמסורתו מוטעית והי מקום להביא את זה בגמרא. מסתימת לשון רבי יעקב "אסברא לך" משמע שזה מסברת עצמו ולא ממסורה.","89","","4885","True","True","False","","846","212.76.126.165","0","0","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5620","5616","[ללא נושא]","16/12/10 20:01","ט טבת","תשע"א","20:01","משיב מאורות דף היומי","הגמרא מנסה להעמיד את דברי ר"ל. היא לא מנסה להרוויח משהו. ונסיון ראשון נדחה ע"י רבי ירמיה, ונסיון שני של רבי יעקב, שלא ידע את הבריתא של רבא, וגם זה נדחה ע"י רבא.

רבי יעקב בא לתרץ, ומנסה להעמיד בציור אחר, אבל הוא נדחה ע"י רבא.","142","","4885","True","True","False","","226","85.130.130.141","0","5616","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5633","5616","כתבת:","17/12/10 02:36","י טבת","תשע"א","02:36","דוד כוכב",""אם נאמר שלרבי יעקב היתה מסורת שבזה דבר ר"ל זה עוד ניחא".

אכן כתב רש"י:
"כי פליגי בחיה - ... והכי הוה שמיע ליה לרבי יעקב".","125","","4884","True","True","False","","108","95.86.73.100","0","5616","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5629","5620","[ללא נושא]","16/12/10 21:51","ט טבת","תשע"א","21:51","אבי פ","בודאי שאין הגמרא מנסה להרויח משהו. השאלה היתה יותר שאלה עריכתית מאשר של תוכן. הייתי מצפה שלפני תירוצו של ר' יעקב יהיה כתוב גם "תיובתא לריש לקיש תיובתא". איך שהדברים מובאים בגמרא זה נראה כאילו רבי יעקב בא "להציל" את ריש לקיש. השאלה היא גם על אי ההתייחסות לרבי יעקב. שוב, הייתי מצפה לאמירה דוגמת "ולא היא דתניא" או משהו בסגנון. קשה לי גם לומר שרבי יעקב לא ידע דבר שהיום כל דרדקי יודע שאין הקרבת חיה כלל.","89","","4885","True","True","False","","134","212.76.126.165","0","5616","זבחים|לד ע"א",""),new Message("5632","5629","בסדר","16/12/10 22:34","ט טבת","תשע"א","22:34","משיב מאורות דף היומי","אז בא נאמר שרבי יעקב לא ידע את הברייתא של רבא.","142","","4885","True","True","False","","233","85.130.130.141","0","5616","זבחים|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);