var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56117;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56117","0","מה מכפר על לאו שאין בן כרת?","21/04/18 21:56","ו אייר","תשע"ח","21:56","זילבר פדואל","עולה מכפרת על עשה ולאו הניתק לעשה.
חטאת - על לאו שיש בו כרת במזיד.
מה מכפר על לאו שאין בו כרת?","504","","2198","True","True","False","","799","185.120.125.224","0","0","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56119","56117","מלקות","21/04/18 22:26","ו אייר","תשע"ח","22:26","אור חדש","","458","","2198","False","True","False","","79","141.226.179.194","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56147","56117","על לאו שאין בו כרת יוהכ"פ מכפר, ורק","23/04/18 07:51","ח אייר","תשע"ח","07:51","יהודי_קדום","למי ששב בתשובה.
הכפרה תהא רק ביום הכיפורים, עד אז, תשובתו רק מעכבת את העונש.

יומא דף פו עמוד א:
על מה תשובה מכפרת - על עשה ועל לא תעשה שניתק לעשה, ועל מה תשובה תולה ויום הכפורים מכפר - על כריתות ועל מיתות בית דין, ועל לא תעשה גמור. (ראה שם עוד).

רמב"ם הלכות תשובה פרק א הלכה ד:
עבר על מצות לא תעשה שאין בה כרת ולא מיתת בית דין ועשה תשובה, תשובה תולה ויום הכפורים מכפר ובאלו נאמר כי ביום הזה יכפר עליכם,","233","","2196","True","True","False","","135","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56122","56119","ומה עם שוגג?","21/04/18 23:41","ו אייר","תשע"ח","23:41","זילבר פדואל","","504","","2198","False","True","False","","129","82.81.31.217","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56148","56119","זה מאיפה לך ?!","23/04/18 07:59","ח אייר","תשע"ח","07:59","יהודי_קדום","אם מהלאו של לא תשא "וכל לאו דדמי ליה" - כפי שלמד רבי יהודה - שעליו יש מלקות (יומא פו עמוד א) וכו' אין הפרט הנלמד בלימוד זה לעניין הנדרש בשאלה.","233","","2196","True","True","False","","109","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56123","56122","תשובה","21/04/18 23:51","ו אייר","תשע"ח","23:51","אור חדש","ולעיתים נצרך גם יו"כ או ייסורים ואף מיתה לכפרה שלמה, ראה ברמבם הלכ' תשובה הסיכום","458","","2198","True","True","False","","91","141.226.179.194","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56129","56122","רמב"ן ויקרא א, ד","22/04/18 10:09","ז אייר","תשע"ח","10:09","דוד כוכב","ונרצה לו לכפר עליו - על מה הוא מרצה לו, אם תאמר על כריתות ומיתות ב"ד או מיתה בידי שמים או מלקות, הרי ענשן אמור, הא אינו מרצה אלא על עשה ועל לאו שנתק לעשה. לשון רש"י. וברייתא היא בתורת כהנים (פרק ד ח). ואני תמה, וכי היכן עונשן אמור, כי הקרבנות בשוגגין הן מרצין, ונוכל לומר שיכפרו על חייבי מיתה בידי שמים שוגגין, ועל חייבי מלקות שוגגין, ועל חייבי מיתות ב"ד שוגגין באותן שאין חייבין עליהם חטאת, כגון מכה אביו ואמו ומקלל, כשם שהחטאת מכפרת בחייבי כריתות שוגגין:
ואולי בעבור שפירש הכתוב בחייבי מיתות ב"ד ובחייבי כריתות עונשן במזיד ובשוגג, ופירש בחייבי מיתה בידי שמים עונשן במזיד למיתה, ובחייבי לאוין למלקות, ולא פירש בהם שום עונש בשוגג, נראה להם לחכמים שכל העונש שבהם פרשו הכתוב, כי למה יפרש עונשן של אלו במזיד ובשוגג, ויפרש עונש האחרים במזיד, ולא יפרש אותו בשוגג ויאמר שיהא מחוייב להביא בהן עולה. ולכך ראו שאין בחייבי מיתה בידי שמים ובחייבי מלקות אלא עונשן המפורש בהן במזיד, אבל בשוגג אין עליהם שום נשיאות חטא, ואין צריכין רצוי כלל. וזהו שאמרו "כבר ענשן אמור", שכל העונש שרצה להטיל עליהם כבר אמרו הכתוב, אבל על עשה ועל לא תעשה הניתק לעשה המזידין שלא הזכיר בהם שום עונש ואי אפשר שלא יענש בהם, בזה ירצה בעולה הזו אם יביאנה בנדבת נפשו.","125","","2197","True","True","False","","148","95.86.109.144","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56124","56123","ועדיין קשה","22/04/18 02:10","ז אייר","תשע"ח","02:10","זילבר פדואל","אם יש קורבן על עשה
מדוע אין על לאו","504","","2197","True","True","False","","135","82.81.31.217","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56126","56124","אשם על.מספר לאוים","22/04/18 08:07","ז אייר","תשע"ח","08:07","אבי גרינבלט","","539","","2197","False","True","False","","72","37.26.146.205","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56128","56124","תוספות מסכת יומא דף לו ע"א","22/04/18 10:01","ז אייר","תשע"ח","10:01","דוד כוכב","על עשה ועל לא תעשה שניתק לעשה - לא ידענא אמאי לא קא חשיב כל לאוי דלא לקו עלייהו כגון לאו שבכללות ולאו שאין בו מעשה ונראה לי מדכתיב (ויקרא א) ונרצה לו משמע שיש לו תקנה ורצוי במקום אחר והיינו עשה שבידו לתקן לעשות סוכה ותפילין וכיוצא בהן ואם עבר יום או יומים עולה מכפרת עליו וכן לא תעשה הניתק לעשה וכן על חייבי מיתות ועל חייבי כריתות וחייבי לאוין חמורין היתה מכפרת אלא שיש להן כפרה אחרת שעונשן אמור אבל הני אין להם ריצוי ותקנה במקו' אחר.","125","","2197","True","True","False","","158","95.86.109.144","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56142","56128","בקצרה: יש כפרה רק אם יוכל לקיים את המצוה","22/04/18 21:44","ז אייר","תשע"ח","21:44","דוד כוכב","","125","","2197","False","True","False","","126","95.86.109.144","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56143","56129","בקצרה: אין צורך בכפרה לעוון קל בשוגג","22/04/18 21:45","ז אייר","תשע"ח","21:45","דוד כוכב","","125","","2197","False","True","False","","140","95.86.109.144","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56146","56143","הגם בתשובה אין צורך ב"עוון קל בשוגג" -","23/04/18 07:39","ח אייר","תשע"ח","07:39","יהודי_קדום","עד שכתב: "בקצרה: אין צורך בכפרה לעוון קל בשוגג "?

לא קיים מקרה של כפרה ללא עשיית תשובה!.
למשל: תשובה של אדם מספיקה כדי לכפר לו על אי קיום מצוות עשה (חוץ ממצוות עשה של מילה ופסח שיש בהם כרת).

ומצד שני: ".... המחלל את השם אף על פי שעשה תשובה והגיע יום הכיפורים והוא עומד בתשובתו ובאו עליו יסורין אינו מתכפר לו כפרה גמורה עד שימות, ..." (הרמב'ם בהלכות תשובה פרק א הלכה ד).","233","","2196","True","True","False","","141","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56149","56148","מה מאיפה?","23/04/18 08:03","ח אייר","תשע"ח","08:03","אור חדש","שהעונש על לאו שנמוך ממיתת ב"ד זה מלקות?
זה שכיוון שלקה חזר להיות כ'אחיך'?","458","","2196","True","True","False","","96","141.226.161.221","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56150","56149","מאיפה לך שמלקות מכפר על לאו שאין בו כרת?","23/04/18 08:13","ח אייר","תשע"ח","08:13","יהודי_קדום","שים לב: לא הייתה שאלה על לאו "נמוך מ.." או "גבוה מ..." - כפי שלמד רבי יהודה - ביומא פו עמוד א וכו' - אין הפרט הנלמד בלימוד זה שייך לעניין הנדרש בשאלה.

בפשטות : התשובה לשאלת השואל עם סימוכין מובאת כאן","233","","2196","True","True","False","","112","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56152","56149","גם לשתי שאלותיך אין סימוכין שקושר","23/04/18 08:27","ח אייר","תשע"ח","08:27","יהודי_קדום","עניינן לנידון אצלנו!
למדנו (ביומא פו עמוד א):
מי שעבר עבירה שחייבים עליה כרת או מיתת בית-דין ושב בתשובה – התשובה ויום הכיפורים אינם מספיקים כדי לכפר, והוא ייענש בחליים וייסורים, אבל מועטים יותר ממה שהיה לוקה לו לא חזר בתשובה.

השאלה שנשאלה הייתה: "מה מכפר על לאו שאין בו כרת?".
ולכן אל תסתכל מה למעלה או מה למטה מהשאלה... ","233","","2196","True","True","False","","136","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56155","56152","טרם הבנתי","23/04/18 09:06","ח אייר","תשע"ח","09:06","אור חדש","במה אתה חלוק על מה שכתבתי?","458","","2196","True","True","False","","79","37.26.148.142","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56157","56155","תשובתך אינה נכונה או אינה ממין הנושא","23/04/18 09:20","ח אייר","תשע"ח","09:20","יהודי_קדום","","233","","2196","False","True","False","","124","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56158","56157","ומה לא נכון בה?","23/04/18 09:21","ח אייר","תשע"ח","09:21","אור חדש","","458","","2196","False","True","False","","62","141.226.161.221","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56159","56158","הכל","23/04/18 09:33","ח אייר","תשע"ח","09:33","יהודי_קדום","אלא אם תוכיח אחרת.","233","","2196","True","True","False","","87","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56160","56159","בגדול מה שכתבתי זה","23/04/18 09:38","ח אייר","תשע"ח","09:38","אור חדש","הפניה להלכ' תשובה של הרמב"מ. כיצד ניתן לטעות בכך?","458","","2196","True","True","False","","70","141.226.161.221","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56161","56160","בקטן, מה שכתבת:","23/04/18 10:04","ח אייר","תשע"ח","10:04","יהודי_קדום",""ולעיתים נצרך גם יו"כ או ייסורים ואף מיתה לכפרה שלמה..." הוא לא לעניין הנידון שנשאל: "לאו שאין בו כרת"!

מה שכתבת הוא רק לעניין "... המחלל את השם אף על פי שעשה תשובה והגיע יום הכיפורים והוא עומד בתשובתו ובאו עליו יסורין אינו מתכפר לו כפרה גמורה עד שימות, אלא תשובה, יום הכיפורים ויסורין שלושתן תולין, ומיתה מכפרת שנאמר ונגלה באזני ה' צבאות אם יכופר העון הזה לכם עד תמותון" הרמב'ם בהלכות תשובה פרק א הלכה ד .

ואילו על השאלה שנשאלנו פוסק הרמב"ם וכן בגמרא: "... עבר על מצות לא תעשה שאין בה כרת ולא מיתת בית דין ועשה תשובה, תשובה תולה ויום הכיפורים מכפר ובאלו נאמר כי ביום הזה יכפר עליכם,

ולא מלקות כדבריך!

כי:

א. מלקות יש למי שעובר
על "לא תעשה" שחייבים עליו כרת למרות שהיתרו בו,
או על לאו שיש בו מעשה,
או על "לא תעשה" שחייבים עליו מיתה בידי שמים.

ב. וכל זה שמתחייב במלקות בא רק אם עשה בזדון, בעדים, עבר מיד לאחר שהותרה וכו'.


ג. ובכל אלה לא נכלל מה שנשאלנו "לאו שאין בו כרת".","233","","2196","True","True","False","","143","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56162","56161","צריך לקרוא לפי הסדר","23/04/18 10:22","ח אייר","תשע"ח","10:22","אור חדש","השואל שאל כך:
א: מה מכפר על לאו שאין בן כרת?
עולה מכפרת על עשה ולאו הניתק לעשה.
חטאת - על לאו שיש בו כרת
במזיד.
מה מכפר על לאו שאין בו כרת? (מהמשפט הקודם נראה ששואל על מזיד ג"כ)
ב: תשובתי:
מלקות (שהרי זה העונש על לאו בלא כרת ומיתת ב"ד)
ג: שאלת המשך:
ומה עונש השוגג בלאו כזה?
ד: תשובתי:
"תשובה ולעיתים נצרך גם יו"כ או ייסורים ואף מיתה לכפרה שלמה, ראה ברמבם הלכ' תשובה הסיכום"
(כלומר יש בזה שינויים מסוימים תלוי בחומרת העברה ויש לעיין ברמב"ם לראות הפירוט)
מה הטעות בנ"ל?","458","","2196","True","True","False","","119","213.151.55.26","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56163","56162","לשאלתך מה הטעות בנ"ל התשובה פשוטה:","23/04/18 10:29","ח אייר","תשע"ח","10:29","יהודי_קדום","הגעתך למסקנה " (מהמשפט הקודם נראה ששואל על מזיד ג"כ) " אינה מחוייבת כלל וכלל ואף מסיטה מדיני לאו שאין בו כרת.

נסה להשיב בלי הנחתך זו ונא הראה למה את מגיע!","233","","2196","True","True","False","","146","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56164","56163","לאו שאין בו כרת זה הרבה דברים","23/04/18 10:32","ח אייר","תשע"ח","10:32","אור חדש","בכללם עברות הנעשות במזיד וגם שנעשות בשגה, השואל הבין אותי היטב ולכן דייק בשאלת ההמשך שלו ושאל גם על השוגג ולא רק על המזיד כמשתמע משאלתו הראשונה.
כלומר התנהל כאן דיון בין שנים שהבינו מצויין זה את זה.

אני שב ושואל מה הטעות במה שכתבתי?","458","","2196","True","True","False","","122","213.151.55.26","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56170","56164","אם כדבריך הדיון מובן רק לך ולשואל","23/04/18 11:10","ח אייר","תשע"ח","11:10","יהודי_קדום",""שהבינו מצויין זה את זה" - אניחך לנפשך.

בינתיים, בזמן שיתפנה לך, נסה למיין מה שוגג ומה מזיד מבין מאה שישים ושמונה חייבי מלקות שאין בהם כרת או מיתה בידי שמים, וכדאי שתתחיל במציאת שבעים ואחת הלא תעשה שאין בהם כרת (ראה רמב"ם הלכות סנהדרין פרק יט ה"ד).","233","","2196","True","True","False","","126","109.66.127.253","0","56117","זבחים|ז ע"א",""),new Message("56171","56170","מזיד-כל שעשה במזיד","23/04/18 11:14","ח אייר","תשע"ח","11:14","אור חדש","שוגג לעמת זאת זה כאשר עבר את העבירה בשגגה מצד מה (שגג באיסור או במעשה או בעונש).
כמובן שכל לאו ניתן לעבור בין במזיד ובין בשוגג לכן בקשתך למיון הלאוים מורה על כך שאתה מבין המושגים בצורה מאד לא רגילה.","458","","2196","True","True","False","","99","213.151.55.26","0","56117","זבחים|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);