var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5610;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5610","0","למה צריך לחזור ולקבל את הדם?","16/12/10 11:35","ט טבת","תשע"א","11:35","מתפעל","הניתנן למעלה, למטה יחזור הכשר ויקבל. אם נשאר מדם הנפש.

שאלו שאלה יפה אצלינו בשיעור,

למה צריך לקבל שוב את הדם, הרי במזרק יש הרבה דם. ורק כמה טיפות זורקים על המזבח. הוא זרק את זה בטעות למעלה במקום למטה, למשל. אז הזריקה לא טובה.
שיזרוק שוב מהדם שנמצא במזרק. הרי הדם במזרק לא נפסל לכאורה.

חשבתי לומר שהדם שנשאר קיבל דין של "שיירי הדם", אבל המקשן טען נגדי בצדק, הרי הזריקה לא היתה טובה ואם כן כאילו שלא התבצעה זריקה ולמה נחשב יתר הדם כשיירים?","148","","4889","True","True","False","","997","80.74.114.58","0","0","זבחים|לב ע"א",""),new Message("5621","5610","קושיית הגר"ח מבריסק על הרמב"ם","16/12/10 20:13","ט טבת","תשע"א","20:13","משיב מאורות דף היומי","הל' פסוה"מ פי"ד הל' ב.

ואשריכם שכיוונתם לדעת גדולים.

תשובת הגר"ח:

חלוק דין דיחוי מדין שריים, דדין שיריים הוא על עצם מציאות הזריקה ואין צריך שם זריקה, דכיון דמכלי זה נזרק דם שאי נו מכשיר אפילו שאין עליו שם זריקה מ,מ מקבל הדם הנשאר בכלי שם שיריים כיון שנעשה בדם זה מעשה זריקה.
משא"כ דין קרבן דחוי הוא רק כשהיה שם זריקה על הדם, ולכן כאן כיון שאין עליו שם זריקה לא נדחה הקרבן, ומכל מקום דין שיריים יש עליו כיון דלמעשה נתקיים בדם שבכלי, זריקה.

שבת שלום","142","","4889","True","True","False","","229","85.130.130.141","0","5610","זבחים|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);