var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55916;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55916","0","דיני קדימות בין בעלי המלאכה בעם","12/04/18 12:31","כז ניסן","תשע"ח","12:31","אור חדש","מפשט הוראת המשנה (שכפי שרואים מסוף המסכת מקורה כלל לא תורני (במשמעות של לימוד ממקור תורני קדום)) נראה שיש להקדים ת"ח לכל אדם אחר בעם (כמובן אם אינו ת"ח בעצמו) והנימוק הינו ש'לא כ"א יכול להיות ת"ח אבל כ"א יכול להיות מלך (וכ"ש שאר אומנויות)"
אומנם יש לברר היטב עניין זה
הרי ברור שאין הכוונה בת"ח לסתם אדם שלמד תורה אלא הכוונה למי שהגיע לדרגת 'מורה הוראה לציבור' שזה באמת דבר נדיר למדי (כך אמרו חז"ל- 100 נכנסים ללמוד ורק אחד מהם יוצא מורה הוראת הלכה למעשה) לכן מובן שאם הצלחנו לייצר ת"ח בשיעור כזה יש לנסות ולקיימו ככל האפשר.
מפשט המשנה עולה שבשאר האומנויות אין משמעות לוותק וניסיון ו'לכל אחד ניתן למצוא תחליף' עד כדי היכולת להחליף מלכים בכ"א מישראל.
אומנם כמובן שגישה זו לא מוסכמת על עמ"י לדורותיו ונראה שאף לא על ההלכה של חז"ל (כפי שנפסקה ברמב"ם הלכ' מלכים פ"א)
הרי יש יתרון למלך מביד דוד על שאר עמ"י וזה מצד ההתאמה היותר ראויה לתפקיד זה, כלומר להלכה ברור לנו שכן יש הבדל גם בשאר האומנויות בין אדם לחברו ואם כן אם יש מלך מומחה אין לנו באמת תחליף זמין תחתיו וכן לגבי שאר אומנויות, הרי לא יעלה על הדעת לומר 'בוא נוותר על הרופאים המומחים ונחליפם בסתם אנשים מהשוק' ולכן ברור לכולנו למה הרופאים המומחים אכן נמצאים בראש מקבלי השכר הציבורי (ואף יותר מהרבנים...).
למעשה אם כן ברור שההוראה להלכה הינה לא כמפורש במשנה אלא כהנהגת העם בפועל, שנותן מקום של כבוד ושכר מיוחדים למומחים בכל התחומים ולא רק למומחי התורה.","458","","2210","True","True","False","","768","213.151.55.26","0","0","הוריות|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);