var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55811;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55811","0","בקשה להבהרה היסטורית","08/04/18 14:35","כג ניסן","תשע"ח","14:35","עלי","אינני בקי בתקופה הפרסית אולם כידוע קיים פער של למעלה מ-160 שנה בין המסורת של חז"ל בסדר עולם לסדר הזמנים המקובל כיום.
כיצד ניתן לישב זאת עם העובדה שנותרו זקנים מתקופת בית ראשון בעת בנין בית שני ? מה פער הזמן ה'אמיתי' לפי התפיסות כיום בין חורבן בית ראשון לתחילת בניין בית שני ?
האם אפשר לקבל ממישהו שיודע הסבר תמציתי בעניין ( ולו לכמה שיטות עיקריות )?","209","","2218","True","True","False","","876","194.114.146.227","0","0","הוריות|ו ע"א",""),new Message("55815","55811","כמה מלים:","08/04/18 15:33","כג ניסן","תשע"ח","15:33","Almuaddib","הקביעה כי חז"ל טעו בקביעות ההיסטוריות שלהם לגבי תולדות האימפריה האח'ימנית - השושלת הפרסית הנזכרת בספרי התנ"ך שלנו - אינה חדשה. ראה מאמרו של ברויאר המפרט היטב את הדברים.

אלא שיש בעיה בכל הסיפר הזה - בעיית אמינות ההיסטוריונים היוונים.

הידע שלנו על תולדות השושלת האח'ימנית נובע - רובו ככולו - מכתביהם של היסטוריונים יוונים. היסטוריונים שכתבו ממרחק גאגרפי ואחרי זמן רב. היסטוריונים שנשענו על מסורות בעל פה שהגיעו עד אליהם, שלא ידעו פרסית ופעמים שעשו בחומר כבשלהם.
.
קל לנו לקבוע שהעולם עגול ולא שטוח, או שהחמה לא נכנסת בחלונות ויוצאת מהם - וניצחו חכמי אומות העולם וכו'.
לקבוע בצורה כל כך פשוטה שחז"ל טעו בתולדות ימי האימפריה הפרסית - קשה יותר. לא קשה כי חז"ל לא יכולים לטעות. יכולים גם יכולים - ודאי כשהם לא באו לכתוב היסטוריה לצורך תיארוך אלא אגב אורחא הזכירו ארועים היסטוריים.
קשה כי במקרים רבים מעידים על מסורות שעברו, וכי מצד שני - המקורות להיסטוריה הכללית אינם כל כך מוצקים. לא מדובר בתולדות רומא הקיסרית - תולדות שנכתבו בזמן אמת על ידי היסטוריונים, שיש חומר - ספרותי וארכאולוגי רב - כדי לתמוך בהם.
מדובר בתקופה שהמקורות אודותיה חסרים ועמומים.

אז לגבי 169 השנים החסרות - קרא את המאמר של ברויאר. אבל קרא אותו במידה הראויה של ספקנות מדעית.","107","","2218","True","True","False","","349","82.81.160.69","0","55811","הוריות|ו ע"א",""),new Message("55816","55811","הנושא הזה כבר כתוב בספר "באר הגולה"","08/04/18 16:11","כג ניסן","תשע"ח","16:11","אליעזר מ ש","למהר"ל , שיצא נגד הספר:"מאור עיניים" של עזריה מן האדומים, שגם כתב בזה נגד המסורת המקובלת בעם ישראל .

ב] ההיסטוריון ברמסון, הרב יוסף ברמסון ששימש במשך שנים רבות מורה להיסטוריה בישיבה לצעירים שליד מרכז הרב בירושלים ,כתב להסביר מסורת חז"ל בכך שכורש שהכריז את הצהרת כורש במקרא לא היה הראשון אלא השני וכו' ושהפרסים כבשו בצפון באיזור טורקיה ועוד לפני שכבשו את בבל .

ג] יש את המסורת הברורה והידועה של עם ישראל בסדר הזמנים .","610","","2218","True","True","False","","180","213.151.52.130","0","55811","הוריות|ו ע"א",""),new Message("55822","55811","קישור","08/04/18 19:02","כג ניסן","תשע"ח","19:02","אור חדש","ראה (כמובן בזהירות וכו' וכו') כאן ובקישורים ששם","458","","2218","True","True","False","","192","213.151.55.26","0","55811","הוריות|ו ע"א",""),new Message("55851","55811","מאמר של הרב יעקב מדן","09/04/18 20:15","כד ניסן","תשע"ח","20:15","יהודי_קדום","ובו 26 עמודים","233","pdf","2217","True","True","False","","147","79.182.127.55","0","55811","הוריות|ו ע"א","0-pdf"),new Message("55825","55822","מה שבעצם בקשתי לדעת","09/04/18 08:35","כד ניסן","תשע"ח","08:35","עלי","הוא האם לפי החישוב המקובל בקרב ההיסטוריונים פער השנים בין חורבן בית ראשון לחנוכת בית שני היה פער סביר היכול להסביר את העובדה שנותרו זקנים שראו את הבית הראשון וגם האריכו ימים עד בית שני או שהפער היה גדול הרבה יותר ואין הדבר סביר, כי לפי המקרא ( ! , ולא - לפי חז"ל - כפי שנכתב במאמרים אליהם הופניתי ) הפער איפשר זאת לכן השאלה אינה לגבי יחס חז"ל לתקופה הפרסית אלא לגבי יחס המקרא !","209","","2217","True","True","False","","180","194.114.146.227","0","55811","הוריות|ו ע"א",""),new Message("55826","55825","הפער היה אחרי הבניה","09/04/18 08:55","כד ניסן","תשע"ח","08:55","אור חדש","לכוע תחילת הבניה עליה מדובר אצלינו היתה בימי כורש שהיה בתחילת מלכות פרס.
כלומר הויכוח הינו אם עמד הבית השני 420 שנים כחז"ל או 560 כחוקרים","458","","2217","True","True","False","","67","141.226.178.144","0","55811","הוריות|ו ע"א",""),new Message("55837","55825","[ללא נושא]","09/04/18 12:15","כד ניסן","תשע"ח","12:15","אליעזר מ ש",".","610","","2217","True","True","False","","144","199.203.37.197","0","55811","הוריות|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);