var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5578;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5578","0","מדוע שעיר חדש לא נחשב "בידו"?","14/12/10 08:13","ז טבת","תשע"א","08:13","שאינו יודע לשאול","גמרא:
וליהוי ליה דחוי
אמר ליה רבינא לרב אשי הכי אמר רב ירמיה מדיפתי משמיה דרבא הא מני חנן המצרי הוא דלית ליה דחויין דתניא חנן המצרי אומר אפי' דם בכוס מביא חבירו ומזווג לו
רב אשי אמר כל שבידו לא הוי דחוי


רש"י:
שבידו. לתקן להחזיר כי הנך דמתניתין אבל ההוא דמשתלח אין בידו מי יימר דיהבי ליה אחריני:

אני לא כל כך מבין את רש"י (והגמרא) - מדוע אם מת המשתלח אז לא נקרא "בידו" להביא שעיר חדש? וכי אין סיכוי שימצא שעיר חלופי?
באופן דומה, גם ניתן לטעון שיש מציאות רחוקה שגם המקרים של המשנה הם לא "בידו".","48","","4891","True","True","False","","967","77.127.162.13","0","0","זבחים|לד ע"ב",""),new Message("5580","5578","אז ככה:","14/12/10 10:38","ז טבת","תשע"א","10:38","Almuaddib","את משמעות דברי רב אשי, הסביר רש"י היטב.

המשתלח, אינו תלוי באיש העתי - במזומן מראש ללוותו ולשלחו. את שני השעירים בחרו בבית המקדש, ואז הטילו גורלות וכו'.

דבר שבידו, היינו בשליטתו המוחלטת, בלא תלות באדם אחר. כמו כוס הדם שהוא מחזיק, ובידו לערבה או לשפכה וכיוצא בכך.
השעיר הנוסף, אינו בידו. זה השעיר שעלה בגורל, ואין הוא יכול, בהחלטה אוטונומית שלו בלבד, להחליפו. יהיה צורך בפעולה של אנשים אחרים, לא בידו שלו בלבד.","107","","4891","True","True","False","","123","212.25.82.194","0","5578","זבחים|לד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);