var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5552;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5552","0","שאלה","12/12/10 19:34","ה טבת","תשע"א","19:34","יאירה",""כל הפסולין ששחטו שחיטתן כשרה", אבל מדוע מליקת קרבנות העוף פסולה בזר, עבד, אישה וטמא?","192","","4892","True","True","False","","948","212.76.115.140","0","0","זבחים|לא ע"ב",""),new Message("5555","5552","הדין","12/12/10 21:30","ה טבת","תשע"א","21:30","דוד כוכב","נלמד מהפסוקים (ויקרא א, טו) וְהִקְרִיבוֹ הַכֹּהֵן (דוקא) אֶל הַמִּזְבֵּחַ וּמָלַק...
(ויקרא ה, ח) וְהֵבִיא אֹתָם אֶל הַכֹּהֵן וְהִקְרִיב אֶת אֲשֶׁר לַחַטָּאת רִאשׁוֹנָה וּמָלַק אֶת רֹאשׁוֹ.

ואולי טעמא דקרא (בהתאם לדברים שכתבתי כאן) משום שהמולק הוא הממצה והמזה (לפחות בעיקרון).","125","","4892","True","True","False","","114","212.76.103.241","0","5552","זבחים|לא ע"ב",""),new Message("5569","5552","שתי תשובות בדבר","13/12/10 13:51","ו טבת","תשע"א","13:51","Almuaddib","הראשונה - הלימוד מהפסוקים.

לגבי שחיטה, דרשו חכמים מניסוח הפסוק: "ושחט את בן הבקר לפני ה', והקריבו בני אהרן...", כי השחיטה לא צריכה להיות בכהן, שהרי רק לגבי ההקרבה נכתב שכהנים יעשוה, ולא לגבי השחיטה.
לא כן הדבר לגבי מליקה, שהכתוב במפורש העמיד את המליקה בכהן.


השניה - פרקטית.

בהקרבת בהמה, יש פער בין השחיטה לבין הכפרה - זריקת הדם. לאחר השחיטה יש קבלת הדם והולכתו. את השחיטה יכול אפילו, בדיעבד, לבצע טמא אם לא נגע בידו בבהמה.
במליקה, מיד עם המליקה יש למצות את הדם. אין קבלה או הולכה, אלא המיצוי מתבצע מיידית. המולק חייב להחזיק בידו את העוף, ומייד עם המליקה למצות את דמו אל המזבח. כלומר, באופן מעשי, המיצוי - המקביל לזריקת הדם בקרבן בהמה, ולכן חייב להתבצע על ידי כהן - מתבצע על ידי המולק עצמו. אם כן, אין כלל אפשרות להפריד בין המולק לבין הממצה.
לגבי טמא יש בעיה נוספת כמובן, שהמולק אוחז בידיו את העוף, ולא ניתן למלוק בלי מגע בעוף.","107","","4891","True","True","False","","152","212.25.82.194","0","5552","זבחים|לא ע"ב",""),new Message("5557","5555","עבודה בשחיטה ובמליקה","12/12/10 22:19","ה טבת","תשע"א","22:19","ברוך","המסקנה הפשוטה העולה מדף יד ע"ב, לדעת התוספות, היא שכשרות הזרים (או הטמאים וכדומה) בשחיטה קשורה לכך שהיא אינה נחשבת כעבודה.
ומבאר התוספות שם -
"ה"ר יעקב דאורלינ"ש מפרש לאו עבודה היא לפי ששוה בחולין ובקדשים א"כ לאו מטעם עבודה צוה המקום שחיטה"
טעם זה שייך בבהמות, שם השחיטה בחולין ובקדשין שווה. אמנם, בעופות אין מליקה מכשירה בחולין, וממילא יוצא שבניגוד לשחיטה היא כן מהווה עבודה.

אמנם, על השאלה מדוע בעופות קבעה התורה עבודה מיוחדת, ואילו בבהמות הסתפקה בתהליך השחיטה הרגיל איני יודע לענות. אמנם, מצינו שחז"ל למדו שהתורה הדגישה שמביא קרבן העוף אינו נחשב כפחות לעומת מביא קרבן בהמה (ועל כן כולו עולה על המזבח). ושמא בשל כך גם הרבו בעבודותיו.","86","","4892","True","True","False","","519","84.228.17.169","0","5552","זבחים|לא ע"ב",""),new Message("5558","5555","תודה רבה, הרב דוד","12/12/10 22:19","ה טבת","תשע"א","22:19","יאירה","","192","","4892","False","True","False","","206","212.76.115.140","0","5552","זבחים|לא ע"ב",""),new Message("5565","5557","אני מודה לך על התשובה המפורטת","12/12/10 22:36","ה טבת","תשע"א","22:36","יאירה","","192","","4892","False","True","False","","170","212.76.115.140","0","5552","זבחים|לא ע"ב",""),new Message("5568","5557","יישר כח","12/12/10 23:21","ה טבת","תשע"א","23:21","דוד כוכב","","125","","4892","False","True","False","","145","212.76.103.241","0","5552","זבחים|לא ע"ב",""),new Message("5570","5569","מעניין, חזרת על דברי ביתר פירוט","13/12/10 14:39","ו טבת","תשע"א","14:39","דוד כוכב","","125","","4891","False","True","False","","137","213.151.57.131","0","5552","זבחים|לא ע"ב",""),new Message("5572","5570","אשרי שכיוונתי לדעת גדולים","13/12/10 15:27","ו טבת","תשע"א","15:27","Almuaddib","","107","","4891","False","True","False","","206","212.25.82.194","0","5552","זבחים|לא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);