var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5521;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5521","0","צורם אוזן הקרבן לפני קבלת הדם","09/12/10 16:07","ב טבת","תשע"א","16:07","מתפעל",""אמר רבי זירא אמר רבי: הצורם אזן הפר ואח"כ קיבל דמו, פסול שנאמר (ויקרא ד) ולקח מדם הפר פר שהיה כבר".


חידוש נפלא, הרי במילא הבהמה כבר שחוטה, וכי שייך מום בבהמה שחוטה?
וגם, מדוע נקט ר' זירא אוזן הפר? האם הדין הזה יהיה נכון רק בפר העלם דבר של כהן משיח ולא בכל הקרבנות?","148","","4890","True","True","False","","923","80.74.114.58","0","0","זבחים|כה ע"ב",""),new Message("5525","5521","תשובה","09/12/10 18:07","ב טבת","תשע"א","18:07","לומד","הרב מבריסק הסתפק מה גדר הפסול הזה, האם זהו דין שצריך שבשעת קבלת הדם הבהמה תהיה באותו מצב של שעת השחיטה. ולפי זה לא שייכת בכלל הקושיא, שהלא ודאי שהיא שחוטה, אבל צריך שחוץ מהשחיטה לא ישתנה בבהמה כלום. וצד שני, שמום פוסל גם בשעת קבלת הדם. ולפי זה צריך לומר, שהמום שפוסל הוא דווקא מה שנקרא מום בבהמה חיה. והראיה לכך שהרב מבריסק הוכיח כהצד השני מדברי השיטה מקובצת שכתב שכשחתך את הרגל עד העצם לפני הקבלה זהו מום עובר ולכן הוא לא פוסל. ואם הפסול הוא משום שצריך הפר להיות כמו שהיה בשעת השחיטה א"כ הרי בשעת השחיטה לא היה בו מום עובר. אלא בהכרח שהפסול הוא משום "מום", ומום עובר אינו נקרא מום. ועכשיו נתבונן בדברי השיטה מקובצת, מה הכוונה "מום עובר" הלא הבהמה שחוטה, וכי יש בה מום שיעבור לה, הרי אין הגוף המת מתרפא. אלא בהכרח שאנחנו מחפשים לדון רק מה נקרא מום בלשון התורה. וזה אסור שיהיה בבהמה עד אחר קבלת הדם.
ולגבי השאלה השניה, ר' זירא נקט אוזן הפר, כי מפר כהן משיח לומדים דין זה, אבל לומדים כן לכל הקרבנות כולם. וכמו שכתב הרמבם דין זה באופן כללי בכל הקרבנות. וכנראה שחז"ל הבינו שזהו רק גדר בפסולי מומים, וכמו שכל דיני מום נוהגים בכל הקרבנות אף זה כן","193","","4890","True","True","False","","96","46.116.108.76","0","5521","זבחים|כה ע"ב",""),new Message("5527","5525","ושוב, בדומה לעקרון שדובר לעיל:","10/12/10 00:47","ג טבת","תשע"א","00:47","דוד כוכב","צריך לדון,
מניין יש מקור ללמוד 'שבשעת קבלת הדם הבהמה תהיה באותו מצב של שעת השחיטה'?
ומה הסברה בכך?
וכן, מניין יש מקור ללמוד 'שדווקא מה שנקרא מום בבהמה חיה הוא המום שפוסל'?
ומה הסברה בכך? מה לי מום כזה או מום כזה?

אלא שכאשר בוחנים את העניין באופן יותר "בעלבתיש" מתברר העניין.
מקרא מלא במלאכי א, ח:
וְכִי תַגִּשׁוּן עִוֵּר לִזְבֹּחַ אֵין רָע, וְכִי תַגִּישׁוּ פִּסֵּחַ וְחֹלֶה אֵין רָע,
הַקְרִיבֵהוּ נָא לְפֶחָתֶךָ הֲיִרְצְךָ אוֹ הֲיִשָּׂא פָנֶיךָ?!
הרי שהחסרון בבעל מום הוא 'הקריבהו נא לפחתך'.

מעתה מבואר:
מובן שקיים חסרון אם מזים מדם בעלת מום, למרות שהמום נולד לאחר שחיטה. לפני פחתיך היית מחליף בהמה כזו והיית מביא תשורה ללא פגם.
היות הבהמה שחוטה בזמן ההזאה אינו מהווה חסרון. לא משום 'שרק מום שנקרא מום בבהמה חיה הוא המום שפוסל'. אלא מפני ש-וכי אפשר אחרת? השחיטה אינה כלל פגם אלא צורך גבוה! גם לפני פחתיך ודאי היית עושה כך.","125","","4889","True","True","False","","187","213.151.51.155","0","5521","זבחים|כה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);