var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55182;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55182","0","מה היתה ההו"א ללמוד בישולי עכום מהתורה?","22/02/18 20:09","ז אדר","תשע"ח","20:09","אור חדש","ראו תוס'.
ול"נ לבאר כך:
שבד"כ לא גוזרים איסור על דבר המפורש בקרא להתר לכן קשה כיצד גזרו על תבשילי עכו"ם אחר שמרע"ה רצה לאוכלם בפשטות הפס'?
על זה מקדימה ועונה הגמ' שאדרבה ניתן ללמוד מפס' אלו להפך שהם המקור לגזרה, והגם שדוחים הפס' מלהיות ראיה לאיסור וודאי שאינם עוד ראיה להתר וניתן להמשיך ולדון בגזרה זו.","458","","2263","True","True","False","","837","213.151.55.26","0","0","עבודה זרה|לז ע"ב",""),new Message("55183","55182","מתברר ש"פשטות" זו אינה פשטות כלל","22/02/18 21:18","ז אדר","תשע"ח","21:18","יהודי_קדום","וכמו כל דבר יש לנו את התושב"ע המצילה אותנו מטעות בהבנה.
כך גם בפסוק דברים פרק ב פסוק כח:
אֹ֣כֶל בַּכֶּ֤סֶף תַּשְׁבִּרֵ֙נִי֙ וְאָכַ֔לְתִּי וּמַ֛יִם בַּכֶּ֥סֶף תִּתֶּן־לִ֖י וְשָׁתִ֑יתִי רַ֖ק אֶעְבְּרָ֥ה בְרַגְלָֽי:
לבד, בפשטות, לא היינו מבינים שמשה בקש לקנות אוכל שלא נשתנה לאחר בישולו והיינו חושבים "שמרע"ה רצה" ח"ו לקנות אוכל שהוא בישולי גויים וכו'.

נ"ל שדבריך כמעט זהים "...שאדרבה ניתן ללמוד מפס' אלו להפך שהם המקור לגזרה", ההמשך לא הצלחתי להבין איך עולה מהגמרא או לא הצלחתי להבין דבריך...","233","","2263","True","True","False","","131","109.65.134.150","0","55182","עבודה זרה|לז ע"ב",""),new Message("55184","55183","הסבר","22/02/18 21:27","ז אדר","תשע"ח","21:27","אור חדש","כל פרקנו עוסק בגזרות רבנן של הרחקות מנכרים, שואל תוס' מה נשתנתה גזרת בישולי עכו"ם שהיתה הוו"א לגמ' ללומדה מהתורה?
תרוצי שלי- לא הביאו הפס' כמקור (שהרי ברור שאינו) אלא הובא רק להראות שניתן ללמוד ממנו איסור וממילא לא מוכרחים ללמוד ממנו התר, שהרי אילו היה פשוט ממנו ללמוד התר לא היו גוזרים עליו מדרבנן, שהרי לא גוזרים על דבר שפורש התרו בתורה (בד"כ)","458","","2263","True","True","False","","88","213.151.55.26","0","55182","עבודה זרה|לז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);