var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54062;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","50"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54062","0","חידה לסיום הפרק השלישי:","28/12/17 09:37","י טבת","תשע"ח","09:37","יהודי_קדום","שניים מהחמשה החייבים בהבאת "קרבן עולה ויורד" שונים מהשאר,
מי הם ובמה הם שונים?
החמישה הם:
1. איש שנשבע שבועת העדות (ובדף ל. של היום למדנו שחייב בין בזדון ובין בשגגה),
2. מי שאכל קודשים בשגגה או שנכנס למקדש בשגגה כשהוא טמא.
3. מי שנשבע שבועת ביטוי לשקר בשגגה,
4. מצורע,
5. יולדת.","233","","2321","True","True","False","","798","79.179.0.148","0","0","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54063","54062","האחרונים אינה על חטא |לכאורה|","28/12/17 10:14","י טבת","תשע"ח","10:14","דוד כוכב","","125","","2321","False","True","False","","132","95.86.117.173","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54065","54062","חלקם אינם על כולם","28/12/17 11:55","י טבת","תשע"ח","11:55","אבי גרינבלט","1 ו 4 אינם חלים על אנשים ונשים כאחד","539","","2321","True","True","False","","115","31.168.68.82","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54097","54062","פתרון החידה:","29/12/17 06:56","יא טבת","תשע"ח","06:56","יהודי_קדום","השונים הם היולדת והמצורע שקורבנם עולה ל'עשיר' ויורד רק עד ל'עני' (אין להם אפשרות ל"דל שבדלים" כשלושה האחרים).","233","","2320","True","True","False","","142","79.177.148.119","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54064","54063","לא, כי יש דעה שהם כן חטאו:","28/12/17 10:46","י טבת","תשע"ח","10:46","יהודי_קדום","היולדת עברה על שבועה, ראה נדה דף לא עמוד ב: "...בשעה שכורעת לילד קופצת ונשבעת שלא תזקק לבעלה, לפיכך אמרה תורה תביא קרבן" ולכן חטאה בחטא המחשבה.

המצורע חטא בלשון הרע, ראה ערכין דף טו עמוד ב: "...אמר ריש לקיש, מאי דכתיב: זאת תהיה תורת המצורע? זאת תהיה תורתו של מוציא שם רע".

וגם הרי הם מביאים קרבן חטאת...

אשר על כן אני מחפש תשובה אחרת לחידה.","233","","2321","True","True","False","","124","79.179.0.148","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54083","54064","לכן ה|לכאורה|, שהרי יש חולקים","28/12/17 15:01","י טבת","תשע"ח","15:01","דוד כוכב","","125","","2321","False","True","False","","125","95.86.117.173","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54066","54065","לא לכך מכוונת החידה...","28/12/17 12:01","י טבת","תשע"ח","12:01","יהודי_קדום","הניסוח של אפשרות 1. אכן גורם להסחה ...","233","","2321","True","True","False","","130","79.179.0.148","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54067","54066","עוד ניסיונות....","28/12/17 12:12","י טבת","תשע"ח","12:12","אבי גרינבלט","א. בהודעה קודמת...
ב. שבועות ביטוי ועדות אינן נוגעות לעניני טומאה.
ג. שבועת ביטוי יכולה להפוך לשבועת שווא/שקר כאשר הדבר מפורסם וכך גם שבועת העדות כאשר נשבע שלא להעיד ולמעשה זוהי שבועת שווא לבטל את המצווה ובאלו אין קרבן","539","","2321","True","True","False","","80","31.168.68.82","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54068","54067","עדיין לא... אבל אני נהנה ללמוד מדבריך...","28/12/17 13:00","י טבת","תשע"ח","13:00","יהודי_קדום","","233","","2321","False","True","False","","104","79.179.0.148","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54074","54068","וכן על דברי כבודו","28/12/17 14:28","י טבת","תשע"ח","14:28","אבי גרינבלט","","539","","2321","False","True","False","","114","37.26.148.255","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54086","54083","הבנתי, ועדיין אין זו התשובה","28/12/17 18:27","י טבת","תשע"ח","18:27","יהודי_קדום","הנכונה.","233","","2321","True","True","False","","73","79.177.148.119","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54102","54097","ישר כוח גדול !","29/12/17 15:17","יא טבת","תשע"ח","15:17","אבי גרינבלט","ממש בשולי הדברים, מביא האברבנאל חידוש עצום ולמעשה מגדיר את כל קרבנות החטאת כקרבן עולה ויורד והתורה תמימה כותב על דברי האברנאל :

"ודע שהאברבנאל בהקדמתו לספר ויקרא כתב בפשיטות דפרשה זו דעולה ויורד מוסבת לכל מיני החטאות שבפרשה הקודמת וכמה נפלא הדבר שלא חלי ולא הרגיש כי נטה בזה נטיה עיקרית מדעת חז"ל שהרי מפורש איתא במשנה כריתות י,ב אלו מביאין עולה ויורד....ומפורש דתו לא וכ"ה ברמב"ם והוא דבר פשוט לכל והנה אין קצה לפליאה וע' ברמב"ן"

שבת שלום","539","","2320","True","True","False","","131","37.26.147.222","0","54062","שבועות|כט ע"ב",""),new Message("54143","54102","מחילה ממך, אבל נראה שאין מסקנתך נובעת","01/01/18 22:05","יד טבת","תשע"ח","22:05","יהודי_קדום","מדברי ה'תורה תמימה'.
ממש בפתח דבריך אתה כותב כאילו את דעתך/לימודך את האברבנאל: "מביא האברבנאל חידוש עצום ולמעשה מגדיר את כל קרבנות החטאת כקרבן עולה ויורד". וכשאתה ממשיך וכותב: "והתורה תמימה כותב על דברי האברבנאל" אתה נותן הרגשה כאילו אתה נתלה באילן גדול לחיזוק דבריך בפתיחה, כאילו הם דעתך/לימודך את הקדמת האברבנאל.
א. נשים לב לציטוטך מ"תורה תמימה הערות ויקרא פרק ה הערה נח" וניתן ליבנו להדגשות שלי:
" ודע שהאברבנאל בהקדמתו לס' ויקרא כתב בפשיטות דפרשה זו דעולה ויורד מוסבת לכל מיני החטאות שבפרשה הקודמת" שים לב: "לכל מיני החטאות שבפרשה הקודמת" בלבד - ולא כמו שהיסקת וכתבת: "...מגדיר את כל קרבנות החטאת כקרבן עולה ויורד" - אשר על כן אני איני מוצא את ה"חידוש עצום" כדבריך, שמצאת
ב. צירוף הביטוי "עולה ויורד" אינו מופיע בהקדמתו של האברבנאל וסוג קרבן זה מופיע כתיאור. בהקדמה הנפרשת על 17 עמודי A4 מפורטים סוגי הקרבנות, מיניהם וכו', למשל (ולעניינינו בעיקר): "...הפרק הג' בפועל הקרבנות כשאני אומר במקום הזה פועל הקרבנות אין הכוונה בו על הכהנים המקריבים אותם ופועלים פועל ההקרבה על גבי המזבח. אבל הכוונה היא על הבעלים הפועלים הקרבנות ומביאים אותם אם בנדר ונדבה שנדרו אותם ואם מפני העונות שעשו שחייבו הקרבנות ההם ולכן כפי זאת הבחינה נמצאים ארבעה סוגים מהקרבנות. הא' הוא קרבן הצבור שישראל בכללותם מקריבים אותו. והב' הוא קרבן היחיד שכל איש מישראל מקריב אותו. והג' הוא קרבן הצבור הדומה לקרבן יחיד. והד' הוא קרבן יחיד דומה לקרבן צבור. וביאורם הוא כפי מה שאומר:....".","233","","2317","True","True","False","","126","79.177.148.119","0","54062","שבועות|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);