var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54025;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54025","0","על דעת המקום ועל דעת משה רבינו","27/12/17 08:23","ט טבת","תשע"ח","08:23","הודו_כי_טוב","1 במושגים שלי שבועה שלא על דעתי מעוררת קצת טרוניה

2' הבנתי שהקדוש ברוך המשה שמשו כבית דין והשביע איך יתכן הרי בית דין של שניים נקרא בית דין ח....?

3חז"ל טוענים במקומות אחרים שהתורה דיברה לשון בני אדם
ופה משתמע שלשון המקום ולשון משה רבינו קצת אחרת","207","","2314","True","True","False","","939","2.53.3.131","0","0","שבועות|כט ע"א",""),new Message("54028","54025","תשובה","27/12/17 12:03","ט טבת","תשע"ח","12:03","חננאל","1,3. החשש הוא שהאדם אומר משהו אחד ומתכוון למשהו אחר שיכול להיכנס במילים. כגון: אדם שאומר על מישהו ש"הוא לא סתם את הפה", בסתמא הוא מתכוון שהוא לא הפסיק לדבר, אבל האומר מתחכם ומתכוון לכך שהוא לא הפסיק לאכול.
גם בשבועה זה יכול לקרות: האדם נשבע ביום שישי הקרוב "לא אכלתי אתמול" כשהוא מתכוון לצום עשרה בטבת, אבל משבועתו ומהדיון בבי"ד מבינים שהוא לא אכל בליל י"א בטבת. אז משביעים אותו שלא יתחכם.

2. והא תניא: כשמשביעין אותו, אומרים לו: הוי יודע, שלא על דעתך אנו משביעין אותך אלא על דעתנו ועל דעת ב"ד, ... וכן מצינו כשהשביע משה את ישראל, אמר להן: דעו, שלא על דעתכם אני משביע אתכם אלא על דעת המקום ועל דעתי.
א"כ, משה רבינו והקב"ה אינם בי"ד, אלא הקב"ה הוא בי"ד, ומשה רבינו הוא "על דעתנו" - "שאין דן יחידי אלא אחד", ולכן מי שמשווה את עצמו לקב"ה הוא חצוף.","81","","2314","True","True","False","","161","213.151.37.143","0","54025","שבועות|כט ע"א",""),new Message("54030","54025","תשובות","27/12/17 12:06","ט טבת","תשע"ח","12:06","דוד כוכב","1. ברור שהשבועה היא תמיד על דעתך, השאלה היא אם היא גם על דעת שאר בני אדם. כי אם לא, כל אחד ימציא שפה חדשה משלו ויאמר שהתכוין לדברים אחרים.

2. אמרו במסכת אבות פרק ד משנה ח: "הוּא (רַבִּי יִשְׁמָעֵאל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יוֹסֵי) הָיָה אוֹמֵר אַל תְּהִי דָן יְחִידִי שֶׁאֵין דָּן יְחִידִי אֶלָּא אֶחָד". כלומר ששנים שדנו הם בית דין חצוף רק משום שהם חושבים שהם יכולים לעשות דברים שרק הקב"ה יכול לעשות, או גם שלשה דיינים משום שהשכינה שורה עליהם.

3. לא נאמר שלשון משה שונה מלשון הקב"ה ומלשון בני אדם. להיפך, משה השביע את ישראל באופן שלא יהיה לאף אחד תירוץ לטעון שלא התכוין למשמעות המילים כלשון משה רבינו ובני אדם, אלא התכוין לכל מיני דברים משונים.","125","","2314","True","True","False","","152","95.86.117.173","0","54025","שבועות|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);