var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5395;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5395","0",""תרגומא אבן שנה" - כיצד זה אפשרי?","05/12/10 09:07","כח כסלו","תשע"א","09:07","שיננא","אמר רבי זירא אמר רבי הצורם אזן הפר ואח''כ קיבל דמו פסול שנאמר {ויקרא ד-ה} ולקח מדם הפר פר שהיה כבר
אשכחן קדשי קדשים קדשים קלים מנלן
אמר רבא תניא {שמות יב-ה} שה תמים זכר בן שנה שיהא תמים ובן שנה בשעת שחיטה בקבלה בהולכה בזריקה מנין ת''ל יהיה כל הוייותי' לא יהיו אלא תם ובן שנה
איתיביה אביי רבי יהושע אומר כל הזבחים שבתורה שנשתייר מהן כזית בשר או כזית חלב זורק את הדם
תרגומא אבן שנה


כיצד התירוץ ("תרגומא אבן שנה") אפשרי, והרי בברייתא כתוב במפורש "תם ובן שנה"?","146","","4899","True","True","False","","931","77.127.11.199","0","0","זבחים|כה ע"ב",""),new Message("5424","5395","[ללא נושא]","06/12/10 02:49","כט כסלו","תשע"א","02:49","לומד","נראה לי פשוט, שאנו נפרש שכתוב גם תם בגלל שחיטה וקבלה, אבל מה שהוזכר זריקה על זה אומרת הגמרא שזה חוזר רק על בן שנה","193","","4898","True","True","False","","79","89.139.13.179","0","5395","זבחים|כה ע"ב",""),new Message("5430","5395","פתרון התלוי בגירסה","06/12/10 08:32","כט כסלו","תשע"א","08:32","הראל","בחק נתן כתב (בעקבות קושיה זו) שגירסת הברייתא צריכה להיות:
"... ת"ל יהיה כל הוייתו כשעת שחיטה איתיביה..."","46","","4898","True","True","False","","190","77.126.228.40","0","5395","זבחים|כה ע"ב",""),new Message("5444","5430","[ללא נושא]","06/12/10 11:04","כט כסלו","תשע"א","11:04","לומד","תודה הראל, על המראה מקום החשוב.

והנה הרב מבריסק חקר בסוגיא זו, האם הדין שצריך להיות תם בשעת שחיטה, היינו שדין תמות שנאמר בקרבן הוא עד אחר שחיטה, או שהדין הוא שבשעת הקבלה הפר צריך להיות באותו המצב שהוא היה בשעת השחיטה. והנפקא מינה לגבי מום עובר, שאם הוא דין תמות, מום עובר אין הוא בכלל המומים שמחסרים את תמות הבהמה [ואף שכאן המום לא יעבור אבל מום זה אינו מחסר בתמות] אבל אם הדין שצריך שהוא יהיה כשעת שחיטה, הרי סוף סוף אין הוא כשעת שחיטה. ולפי הגירסא שהבאת מהחק נתן, משמע שאכן הדין הוא שצריך הוא להיות כשעת שחיטה.","193","","4898","True","True","False","","74","89.139.13.179","0","5395","זבחים|כה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);