var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53598;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53598","0","מחפש לקשר את סיום מסכת מכות לברית מילה","28/11/17 23:38","י כסלו","תשע"ח","23:38","davida","","667","","2344","False","True","False","","748","107.167.106.181","0","0","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53604","53598","ורבי עקיבא מצחק","29/11/17 08:04","יא כסלו","תשע"ח","08:04","דוד כוכב","במסכת שבת דף קל ע"א:
"תניא, רבן שמעון בן גמליאל אומר: כל מצוה שקיבלו עליהם בשמחה כגון מילה, דכתיב שש אנכי על אמרתך כמוצא שלל רב - עדיין עושין אותה בשמחה".

ההתחלה התמימה בשמחה, כי גם בסוף דבר לעתיד לבוא הכל יהיה טוב.

וזו שיטת רבי עקיבא, כאמור במסכת ברכות דף ס ע"ב:
"תנא משמיה דרבי עקיבא: לעולם יהא אדם רגיל לומר כל דעביד רחמנא לטב עביד".

ובכל ענין של אבלות מוצא רבי עקיבא את הטוב, במסכת שמחות פרק יד הלכה טו:
"המברך בבית האבל אינו מברך רביעית דברי רבי יוסי הגלילי, ורבי עקיבא אומר הטוב והמטיב, וחכמים אומרים ברוך דיין האמת".

וגם בסוגייתנו מוצא רבי עקיבא את השמחה והטוב בחורבן, כי כולו רק תשתית לבנין.","125","","2343","True","True","False","","202","213.151.48.50","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53610","53598","עיין בערוך לנר:","29/11/17 08:36","יא כסלו","תשע"ח","08:36","חננאל","ערוך לנר מסכת מכות דף כד עמוד ב
בגמרא לכך אני מצחק. כבר דקדק המהרש"א בחידושי אגדות הם הזכירו לר"ע חורבן הבית ואיך אמר לכך אני מצחק ע"ש. ויש לומר בשנדקדק בדברי ר"ג וראב"ע ור"י שלא הזכירו דבר והפוכו, שאמרו הלו כושיים וכו' יושבים בטח והשקט, ונגד זה היה להם לומר ואנו עובדים להקב"ה ושוכנים ביגון וגלות. אבל לא אמרו כן אלא ואנו בית הדום רגלי אלקינו שרוף באש. אכן באמת זה היה מגודל צדקתם, שלא על צערם היו מצטערים אלא על שחרב ביהמ"ק, ולא נוכל לעבוד להקב"ה כאשר עם לבבנו, ואם שחרב בעוננו הלא אלו עובדי ע"ז הם וחטאו יותר ממנו ואעפ"כ לא נכחד מהם כל טוב, ואיך לא נבכה על שריפת ביהמ"ק. ועל זה השיב ר"ע דאדרבא על זה אני מצחק, ע"פ מה שפירשתי המדרש הובא בילקוט איכה (רמז תתר"ט) בפסוק כל רעיה בגדו בה זה גבריאל ומיכאל שהיו מלמדין עליה זכות, א"ל הקדוש ברוך הוא מי חביב עליכם, אמרו לפניו ישראל. ואחר ישראל מי חביב עליכם. אמרו לפניו ביהמ"ק. אמר להם נשבע אני בשמי הגדול שאתם בעצמיכם מציתין בו האש. מיד נטלו גבריאל ומיכאל שני לפידי אש והציתו אש בהיכל ה' ע"כ. ויש לדקדק איך קרא הכתוב בגידה מה שהציתו אש במקדש כיון שהיה ע"פ ציווי הקדוש ברוך הוא ולמה באמת צוה הקדוש ברוך הוא דוקא לאלו המלאכים שלמדו זכות להדליק ביהמ"ק הלא חפץ חסד הוא ואוהב סניגוריא על ישראל. וגם למה הקדים הקדוש ברוך הוא להם השאלה מי חביב עליכם וכו' ואחר ישראל מי. אבל יובן ע"פ מה שדרשו רז"ל בפסוק מזמור לאסף אלקים באו גוים בנחלתך, קינה לאסף מיבעיא ליה, אלא ששפך הקדוש ברוך הוא חמתו על העצים והאבנים להציל את ישראל, וכן כתוב כלה ה' חמתו, במה, ויצת אש בציון ע"כ. הרי דחורבן המקדש הציל את ישראל וזה שהראה הקדוש ברוך הוא להמלאכים שלמדו זכות על המקדש שלא יחרב, ששאל אותם מי חביב עליכם שעל כרחך אחד משניהם אין לו קיום או ישראל ח"ו או ביהמ"ק, ולכן מי חביב עליכם. והשיבו ישראל, ושאל שוב ואחר ישראל מי, והשיבו בית המקדש. וא"כ ישראל חביב לכם יותר ממקדש, ולכן נשבע אני שאתם בעצמיכם מציתין אש במקדש למען הציל החביב לכם יותר ובזה מפרש כל רעיה בגדו בה, פירוש אף שהמלאכים היו רעים ואוהבים למקדש שהרי למדו זכות, עכ"ז בגדו בה שהיו מקדימין לישראל באהבתם, ועי"ז הוצרכו להציתו באש, ולכן בשריפת המקדש יש צער ושמחה, צער מצד המקדש עצמו שהדום בית אלקינו חרב, ושמחה שמראה כמה חבב הקדוש ברוך הוא לישראל שאפילו בשעה שחטאו לפניו לא הסיר אהבתו מהם, ונתן הדום רגליו לשריפת אש למען הצילם. וזה מה שהשיב ר"ע אתם בוכים שביהמ"ק חרב ועובדי ע"ז יושבים בשלוה ומשתחוים בבתי ע"ז לעצבים, אבל לכך אני מצחק שזולת זה הי' אפשר לחשוב שהשליך הקדוש ברוך הוא אותנו מעל פניו, אבל כיון שאלו יושבים בשלוה ובבית ע"ז שלהם משתחוים ואנו אבדנו ביהמ"ק זה, על כרחך מפני שאלו הם עוברי רצונו שנאמר עליהם בפרוח רשעים כמו עשב וגו' להשמדם עדי עד, ואנו נקראים עושי רצונו ששפך בעבורינו חמתו על עצים ואבנים ונתן הדום רגליו לשריפת אש למען הקים אותנו ולהטיב לנו באחריתנו:

וזה בדיוק עניין ברית המילה - הברית הבלתי ניתקת שבין הקב"ה לעם ישראל שבזכותה ניתנה לנו א"י.","81","","2343","True","True","False","","174","84.94.202.28","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53613","53598","אולי ענין הבכי ואולי יישוב הדעת של דהע"ה","29/11/17 09:10","יא כסלו","תשע"ח","09:10","אבי גרינבלט","א. בהגהות רבי אליהו גוטמאכר, בשבת (דף קל,א ), שבזמן שהתינוק בוכה מצער המילה, עת רצון היא. וכך הוא כותב:"וגם יכוון כל אדם על צרותיו בעת בכי הנימול מיסורי המילה, שכל זה עולה בלי מונע מכל קליפה ועל זה נאמר "כי שמע ה' קול בכיי" - בכי הילד הנימול "שמע ה' תחינתי, ה' תפילתי יקח". וכל זאת משום שהילד סובל אז מחמת מצווה ושערי שמים נפתחים.

ב. "תָּנוּ רַבָּנָן חֲבִיבִין יִשְׂרָאֵל שֶׁסִּבְּבָן הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בְּמִצְוֹת. תְּפִלִּין בְּרָאשֵׁיהֶן. וּתְפִלִּין בִּזְרוֹעוֹתֵיהֶן. וְצִיצִת בְּבִגְדֵיהֶן. וּמְזוּזָה בְּפִתְחֵיהֶן. וַעֲלֵיהֶן אָמַר דָּוִד שֶׁבַע בַּיּוֹם הִלַּלְתִּיךָ עַל מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ. וּבְשָׁעָה שֶׁנִּכְנַס דָּוִד לְבֵית הַמֶּרְחָץ וְרָאָה אֶת עַצְמוֹ עוֹמֵד עָרוֹם. הָיָה אוֹמֵר אוֹי לִי שֶׁאֲנִי עוֹמֵד עָרוֹם בְּלֹא מִצְוָה. וְכֵיוָן שֶׁנִּזְכַּר בְּמִילָה שֶׁבִּבְשָׂרוֹ. נִתְיַשְּׁבָה דַעְתּוֹ. לְאַחַר שֶׁיָּצָא אָמַר עָלֶיהָ שִׁירָה. שֶׁנֶּאֱמַר לַמְנַצֵחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. עַל מִילָה שֶׁנִּתְּנָהּ בַּשְּׁמִינִי: רַבִּי אֱלִיעֶזֶר בֶּן יַעֲקֹב אוֹמֵר. כָּל מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ תְּפִלִּין בְּרֹאשׁוֹ וּתְפִלִּין בִּזְרוֹעוֹ וְצִיצִת בְּבִגְדוֹ וּמְזוּזָה בְּפִתְחוֹ. הַכֹּל בְּחִזּוּק שֶׁלֹּא יֶחֱטָא. שֶׁנֱּאֶמַר וְהַחוּט הַמְשֻׁלָּשׁ לֹא בִמְהֵרָה יִנָּתֵק. וְאוֹמֵר חֹנֶה מַלְאַךְ ה סָבִיב לִירֵאָיו וַיְחַלְּצֵם" (מנחות כג):","539","","2343","True","True","False","","163","31.168.68.82","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53622","53598","וצדיק באמונתו יחיה","29/11/17 12:01","יא כסלו","תשע"ח","12:01","אור חדש","כידוע מילה היא אחת מאותן מצוות שישראל קיבלו בשמחה ועדיין דבקים בה אפילו אנשים שרחוקים משאר מצוות וכן וודאי יש קשר בין מצווה זו לנאמנות הברית- אמונה
לפי גמרתנו יוצא שבדורנו שקטנו לפי הריב"ן האנשים די להחזיק במצווה יקרה זו כדי לזכות ל'חיי עוה"ב' ולא להכרת ואכן כפי שרואים שמצווה זו היא הגשר של יהודים רבים ליהדותם","458","","2343","True","True","False","","123","213.151.55.26","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53683","53598","אמר רבא דלידיה אמיה כר"ש תלד","01/12/17 00:10","יג כסלו","תשע"ח","00:10","ברוך יערי","בדף יז עמוד ב:
אמר רבא דלידיה אימיה כר"ש תלד ואם לאו לא תלד
הדברים צריכים ביאור רק ר"ש מצדיק את קיומו.
עיין למעלה בהדרן על מסכת מכות לזכרו של רענן גיגי
שם נתבאר שרבי עקיבה מצחק שכולם בוכים , מפני שהוא בבחינת סוף מעשה במחשה תחילה
המבט שלו הוא כבר על אחרית הימים ומתוך זה רואה את המציאות בהווה

נמנו וגמרו נח לו לאדם שלא נברא ומשנברא יפשפש במעשיו
במהלך הרגיל כשנשאלת השאלהתילד או לא תילד, התשובה היא נח לו לאדם שלא נברא
אבל רבי שמעון שדורש את הפסוק מהסוף להתחלה, זאת משום שהוא תלמידו של רבי עקיבה שהמבט הראשוני שלו הוא סוף מעשה במחשבה תחילה
והמבט מצד אחרית הימים הוא נח לו לאדם שנברא
על כן רק רבי שמעון שרואה מהסוף לתחילה אז גם בזמן שנח לו לאדם שלא נברא הוא כבר מחובר ומציאות המתוקנת בסף וממילא יכול לומר תלידיה אמיה כר"ש
כאן צריך למצוא את הקשר בלידיה אמיה ללא לידיה אמיה לברית מילה","457","","2341","True","True","False","","159","95.86.93.55","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53814","53598","מחפש רעיון לקישור לפרשת וישב בנוסף","07/12/17 13:23","יט כסלו","תשע"ח","13:23","davida","","667","","2335","False","True","False","","47","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53827","53604","ב ברכות מו ב ר"ע אומר דיין האמת","07/12/17 22:46","יט כסלו","תשע"ח","22:46","davida","","667","","2335","False","True","False","","55","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53813","53610","תגובה","07/12/17 13:21","יט כסלו","תשע"ח","13:21","davida","היכן ניתן לצפות בערוך לנר ברשת?
כמו כן מהיכן המקור שבזכות ברית המילה נתנה לנו הארץ?","667","","2335","True","True","False","","80","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53638","53622","כהמשך לדברים","29/11/17 17:47","יא כסלו","תשע"ח","17:47","דוד כוכב","בראשית כח, יב סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה
אמרו במסכת שבת דף קל ע"א:
תניא, רבי שמעון בן אלעזר אומר: כל מצוה שמסרו ישראל עצמן עליהם למיתה בשעת גזרת המלכות, כגון עבודת כוכבים ומילה - עדיין היא מוחזקת בידם, וכל מצוה שלא מסרו ישראל עצמן עליה למיתה בשעת גזרת המלכות, כגון תפילין - עדיין היא מרופה בידם.
מצות מילה היא האות של כל יהודי באשר הוא, יהיו מעשיו אשר יהיו. לכן מוחזקת היא בידם תמיד, ולכן מסרו ישראל את עצמן עליה כי בלעדיה מאבדים את המכנה המשותף הכללי ביותר של ישראל. לעומתה מצות תפילין מראה על הקשר הרם ביותר עם ה', ואת קידוש ה' בזמן שישראל נמצאים במצבם המרומם ביותר, ככתוב (דברים כח, ח-י):
יְצַו ה' אִתְּךָ אֶת הַבְּרָכָה בַּאֲסָמֶיךָ וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ וּבֵרַכְךָ בָּאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ: יְקִימְךָ ה' לוֹ לְעַם קָדוֹשׁ כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לָךְ כִּי תִשְׁמֹר אֶת מִצְוֹת ה' אֱלֹהֶיךָ וְהָלַכְתָּ בִּדְרָכָיו: וְרָאוּ כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ כִּי שֵׁם ה' נִקְרָא עָלֶיךָ וְיָרְאוּ מִמֶּךָּ:
ופירשו בגמרא בכמה מקומות:
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך, ותניא, רבי אליעזר הגדול אומר: אלו תפילין שבראש.
וזהו שאמרו במסכת מנחות דף מג ע"ב:
ת"ר: חביבין ישראל שסיבבן הקב"ה במצות, תפילין בראשיהן ותפילין בזרועותיהן וציצית בבגדיהן ומזוזה לפתחיהן, ועליהן אמר דוד: (תהלים קיט) שבע ביום הללתיך על משפטי צדקך. ובשעה שנכנס דוד לבית המרחץ וראה עצמו עומד ערום, אמר: אוי לי שאעמוד ערום בלא מצוה! וכיון שנזכר במילה שבבשרו נתיישבה דעתו, לאחר שיצא, אמר עליה שירה, שנאמר: (תהלים יב) למנצח על השמינית מזמור לדוד, על מילה שניתנה בשמיני.
דוד המלך עליו השלום בזמן שהיה במיעוטו חסר אותן שבע מעלות שסיבב הקב"ה את ישראל נצטער. עד שנזכר במצות מילה שישנה תמיד בכל יהודי אף במצבו השפל ביותר. במדרגת השמיני, למעלה מן הטבע. ומרומז בפרשה:
(י) וַיֵּצֵא יַעֲקֹב מִבְּאֵר שָׁבַע – יצא לגלות, יצא ממדרגות אותן שבע המעלות והמצוות שבע ביום הללתיך. וַיֵּלֶךְ חָרָנָה – הלך למקום מדרגות הסטרא אוחרנא.
(יא) וַיִּפְגַּע בַּמָּקוֹם – הרגיש פגוע באותה מדרגה ובאותו חסרון, כמו דוד המלך ע"ה. וַיָּלֶן שָׁם – התלונן על מקומו זה. כִּי בָא הַשֶּׁמֶשׁ – ונסתלק אור הקדושה.
וַיִּקַּח מֵאַבְנֵי הַמָּקוֹם וַיָּשֶׂם מְרַאֲשֹׁתָיו וַיִּשְׁכַּב בַּמָּקוֹם הַהוּא – נזכר בתקון המילה, ככתוב (שמות ד, כה): וַתִּקַּח צִפֹּרָה צֹר וַתִּכְרֹת אֶת עָרְלַת בְּנָהּ וַתַּגַּע לְרַגְלָיו, ומתוך זכירתו נתחזק במדרגה זו.
(יב) וַיַּחֲלֹם וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה – וראה אז בשמחתו את מעלתה של מצוה זו, מוצבת ארצה, אצל כל ישראל אף הנמוכים ביותר, ויחד עם זאת היא הבסיס לכל המעלות הגבוהות ביותר המגיעות השמימה, למעלה מן הטבע.","125","","2343","True","True","False","","198","213.151.48.50","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53812","53638","איבדתי היכן זה קשור לגמרא שלנו?","07/12/17 13:18","יט כסלו","תשע"ח","13:18","davida","","667","","2335","False","True","False","","66","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53694","53683","אהבתי","01/12/17 13:56","יג כסלו","תשע"ח","13:56","דוד כוכב","","125","","2341","False","True","False","","184","213.151.48.50","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53818","53812","בגלות חשובה מצות הברית הבסיס שמגלה אמונה","07/12/17 14:50","יט כסלו","תשע"ח","14:50","דוד כוכב","","125","","2335","False","True","False","","133","213.151.48.50","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53815","53813","תשובה","07/12/17 13:29","יט כסלו","תשע"ח","13:29","חננאל","א. אינני יודע. מניח שיש בהיברובוקס.
ב. פרשת לך לך.","81","","2335","True","True","False","","122","87.69.124.31","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53819","53814","תיקון הברית, אונן, יוסף - יסוד","07/12/17 14:54","יט כסלו","תשע"ח","14:54","דוד כוכב","","125","","2335","False","True","False","","132","213.151.48.50","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53816","53815","תוכל גם לקשר זאת לפרשת השבוע ?","07/12/17 13:31","יט כסלו","תשע"ח","13:31","davida","","667","","2335","False","True","False","","59","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53825","53815","לא רואה בפרשת לך לך ככה","07/12/17 22:28","יט כסלו","תשע"ח","22:28","davida","תוכל להפנות בבקשה למקור מדוייק?","667","","2335","True","True","False","","52","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53826","53815","לא רואה בפרשת לך לך ככה","07/12/17 22:28","יט כסלו","תשע"ח","22:28","davida","תוכל להפנות בבקשה למקור מדוייק?","667","","2335","True","True","False","","57","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53829","53816","חוליה מקשרת לפרשת השבוע","07/12/17 23:36","יט כסלו","תשע"ח","23:36","חננאל","שם משמואל בראשית פרשת וישב שנה תרעא
איתא במהר"ל בגבורות ה' (פ"ט) די"א שמחמת מכירת יוסף נגזרה גלות מצרים. והוא ז"ל הקשה ע"ז שהרי גלות מצרים היתה סיבה למכירת יוסף, כמו שאמרו ז"ל (סוטה י"א) וישלחהו מעמק חברון בעצה עמוקה של אותו צדיק שקבור בחברון, ועוד אמרו ז"ל במדרש (פ' פ"ו) משל לפרה שהי' מושכין אותה למקולין ולא היתה נמשכת משכו את בנה לפני', יע"ש. והנה בזוהר חדש מבואר כיש אומרים. ונראה לישב קושית המהר"ל דהנה גלות מצרים היתה גלות כפולה, אחת בעינוי ושעבוד להגוף, שנית גלות בנפש, דמצרים היא ערות הארץ, והתורה צריכה להעיד על ישראל שהם שבטי יה, וכמ"ש גן נעול וגל נעול וכמו שדרשו ז"ל. והנה קודם מכירת יוסף הי' די בגלות בארץ לא להם וכמו שאמר הקדוש ברוך הוא לאברהם, ולא היו צריכין להיות במצרים דוקא, ואף אם היו במצרים לא היתה מזיקה להם בענינים האלו להיות גלות לנפש, דכבר תיקן זאת אאע"ה. וכמו שארז"ל במד"ר על הפסוק ויעל אברם ממצרים שאמר לו הקדוש ברוך הוא לאברהם צא וכבוש את הדרך לפני בניך, אך אחר שפגמו במדת יסוד ומכרו את יוסף הצדיק שוב היו צריכין להיות בגלות מצרים דוקא ולהתמרק ולהצרף ע"י נסיון זה לעמוד נגד מצרים שטופי זימה:","81","","2335","True","True","False","","179","87.69.124.31","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53828","53826","הנה","07/12/17 23:33","יט כסלו","תשע"ח","23:33","חננאל","בראשית פרק יז
(ז) וַהֲקִמֹתִ֨י אֶת־בְּרִיתִ֜י בֵּינִ֣י וּבֵינֶ֗ךָ וּבֵ֨ין זַרְעֲךָ֧ אַחֲרֶ֛יךָ לְדֹרֹתָ֖ם לִבְרִ֣ית עוֹלָ֑ם לִהְי֤וֹת לְךָ֙ לֵֽאלֹהִ֔ים וּֽלְזַרְעֲךָ֖ אַחֲרֶֽיךָ:
(ח) וְנָתַתִּ֣י לְ֠ךָ וּלְזַרְעֲךָ֨ אַחֲרֶ֜יךָ אֵ֣ת׀ אֶ֣רֶץ מְגֻרֶ֗יךָ אֵ֚ת כָּל־אֶ֣רֶץ כְּנַ֔עַן לַאֲחֻזַּ֖ת עוֹלָ֑ם וְהָיִ֥יתִי לָהֶ֖ם לֵאלֹהִֽים:
(ט) וַיֹּ֤אמֶר אֱלֹהִים֙ אֶל־אַבְרָהָ֔ם וְאַתָּ֖ה אֶת־בְּרִיתִ֣י תִשְׁמֹ֑ר אַתָּ֛ה וְזַרְעֲךָ֥ אַֽחֲרֶ֖יךָ לְדֹרֹתָֽם:
(י) זֹ֣את בְּרִיתִ֞י אֲשֶׁ֣ר תִּשְׁמְר֗וּ בֵּינִי֙ וּבֵ֣ינֵיכֶ֔ם וּבֵ֥ין זַרְעֲךָ֖ אַחֲרֶ֑יךָ הִמּ֥וֹל לָכֶ֖ם כָּל־זָכָֽר:

להקלה:
רד"ק בראשית פרשת לך לך פרק יז פסוק ט
ואתה את בריתי - כי בתנאי זה אהיה לך לאלהים ולזרעך אחריך ואתן להם את הארץ שתשמור אתה והם את בריתי זאת כמו שאומר אליך ואתה תצוה בה את בניך ואת ביתיך אחריך:

בראשית רבה (וילנא) פרשת לך לך פרשה מו
ר' ברכיה ור' חלבו בשם ר' אבון ב"ר יוסי כתיב (יהושע ה) וזה הדבר אשר מל יהושע, דבר אמר להם יהושע ומלן, אמר להם מה אתם סבורין שאתם נכנסין לארץ ערלים כך אמר הקדוש ברוך הוא לאברהם אבינו ונתתי לך ולזרעך אחריך וגו' על מנת ואתה את בריתי תשמור,","81","","2335","True","True","False","","140","87.69.124.31","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53830","53828","רק לא הבנתי את השורה האחרונה","07/12/17 23:38","יט כסלו","תשע"ח","23:38","davida","איך הקבלת את סיפור רבי עקיבא לברית המילה?
ה' שמר את בריתו לעם ישראל ולא השמידם כמו שבני ישראל שומרים את ברית ה' בברית המילה?","667","","2335","True","True","False","","66","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53831","53830","שש אנוכי על אמרתך כמוצא שלל רב","07/12/17 23:48","יט כסלו","תשע"ח","23:48","חננאל","חז"ל דרשו פסוק זה על המילה. וציינו שכל מצוה שעם ישראל קבל בשמחה - הוא ממשיך לקיים אותה. וכל מצוה שקבל בתרעומת - עדיין מרופה היא בידם. המילה היא מצוה שאאע"ה קבל בשמחה, ולכן אין כמעט יהודי שאינו נימול.

וכפי שאנחנו שומרים את בריתו של הקב"ה, הקב"ה שמר ושומר את בריתו לנו - ויקרא פרק כו
(מב) וְזָכַרְתִּ֖י אֶת־בְּרִיתִ֣י יַעֲק֑וֹב וְאַף֩ אֶת־בְּרִיתִ֨י יִצְחָ֜ק וְאַ֨ף אֶת־בְּרִיתִ֧י אַבְרָהָ֛ם אֶזְכֹּ֖ר וְהָאָ֥רֶץ אֶזְכֹּֽר:
... (מד) וְאַף־גַּם־זֹ֠את בִּֽהְיוֹתָ֞ם בְּאֶ֣רֶץ אֹֽיְבֵיהֶ֗ם לֹֽא־מְאַסְתִּ֤ים וְלֹֽא־גְעַלְתִּים֙ לְכַלֹּתָ֔ם לְהָפֵ֥ר בְּרִיתִ֖י אִתָּ֑ם כִּ֛י אֲנִ֥י יְקֹוָ֖ק אֱלֹהֵיהֶֽם:
(מה) וְזָכַרְתִּ֥י לָהֶ֖ם בְּרִ֣ית רִאשֹׁנִ֑ים אֲשֶׁ֣ר הוֹצֵֽאתִי־אֹתָם֩ מֵאֶ֨רֶץ מִצְרַ֜יִם לְעֵינֵ֣י הַגּוֹיִ֗ם לִהְי֥וֹת לָהֶ֛ם לֵאלֹהִ֖ים אֲנִ֥י יְקֹוָֽק:","81","","2335","True","True","False","","164","87.69.124.31","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53832","53831","האם יש רעיון לקישור לפרשת וישב?","07/12/17 23:54","יט כסלו","תשע"ח","23:54","davida","","667","","2335","False","True","False","","54","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53833","53832","ראה שבע שורות למעלה","07/12/17 23:58","יט כסלו","תשע"ח","23:58","חננאל","","81","","2335","False","True","False","","117","87.69.124.31","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53834","53833","תבורך","08/12/17 00:03","כ כסלו","תשע"ח","00:03","davida","","667","","2334","False","True","False","","46","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב",""),new Message("53835","53834","בעצם, לא הבנתי את הקישור","08/12/17 00:31","כ כסלו","תשע"ח","00:31","davida","כיצד תשובת שם משמאול על קושיים המהר"ל קשורה לסיפור עם רבי עקיבא/ברית מילה ?","667","","2334","True","True","False","","67","141.226.165.251","0","53598","מכות|כד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);