var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53545;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53545","0","שרט לנפש - מדוע","26/11/17 11:19","ח כסלו","תשע"ח","11:19","עלי","בתקופות קדומות נהגו - בעיקר עובדי ע"ז - אך גם כיום בכתות מסויימות, בעיקר בהודו, להתגודד בכלי משחית שונים, לשרוט עצמם ולפצוע עד זוב דם.
לכאורה קשה להבין מדוע אדם יזיק לעצמו ויכאיב לעצמו בשעת צערו או כחלק מפולחן ע"ז, וכי לא די לו בצערו על המת, וגם מה התועלת משריטה ופציעה וכאב נוספים ?
ברם נראה לענ"ד שהדבר דומה למה שכולנו עושים במקרים של תגובה אלרגית, או כשיש לנו פטרת ברגלים. במקרים כאלו נוצרת בגוף תגובה של כלי הדם בעור ודלקת הגורמים לתחושת עקצוץ מטרידה מאד עד בלתי נסבלת. כדי למסך תחושה זו אנו מגיבים בגרד עצבני, הגרד גורם כאב והכאב חזק יותר מהעקצוץ ולכן ממסך אותו, לפחות זמנית, אמנם הכאב עז יותר אך מטריד פחות. כשהעקצוץ עז, דרוש גרוד חזק עד שריטה ממש כדי למסך אותו.
יש להניח שמנגנון דומה פועל גם במצבים נפשיים של צער וכדו', וגם בהם ההכאבה העצמית, ע"י שריטה ופציעה, אמורה למסך על הכאב הנפשי או המצוקה הנפשית.","209","","2346","True","True","False","","839","194.114.146.227","0","0","מכות|כא ע"א",""),new Message("53546","53545","חוששני שאתה מערב מין בשאינו מינו","26/11/17 13:00","ח כסלו","תשע"ח","13:00","Almuaddib","אין דומה השורט מצערו ומאבלו, לזה העושה זאת כחלק מפולחן דתי.

ההסבר שלך יכול להתאים לפוצע עצמו מצער, לא לעובד הע"ז.

דומה הדבר יותר לסימבוליקה של הקרבת קורבנות אדם. ראה את הצילומים של השיעים הצועדים בחג העאשורא, ומתגודדים כמשפטם עד זוב דם.
מדובר באקט של דבקות דתית, בהזדהות עם מה שקרה בכרבלא לפני שנים רבות. מה דמו של חסין נשפך - כך אף דמם של המאמינים.
המנהג כל כך חזק, שגם ביקורתם של חכמי דת שיעים רבים כנגדו - לא מצליחה לעצור אותו כבר מאות שנים.

ואלו, כאמור, מסלמים. לא עובדי ע"ז, אלא מסלמים. מנהגי סגפנות בקרב מסדרי נזירים קתוליים שונים קיימים גם הם, כולל הלקאה עצמית עד זוב דם. שם המטרה היא זיכוך באמצעות סבל של הגוף - מנג שנפוץ גם בהודו במקומות שונים.

אה. אבל למה ללכת אל הגוים. לא שמעת אף פעם על חסידים ואנשי מעשה שסיגפו עצמם, מטבילה במי קרח ועד גלגולי שלג? הם גם היו עובדי אלילים?


הפוצע עצמו, המקיז מדמו, כאילו זרק דמים על מזבח. מדובר בהקרבה עצמית. המקבילה זבת הדם של צום רשות.","107","","2346","True","True","False","","494","209.88.198.77","0","53545","מכות|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);