var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5334;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5334","0","בשביל מה הובאו דברי ר' יצחק?","02/12/10 10:55","כה כסלו","תשע"א","10:55","שאינו יודע לשאול","גמרא:
...אלא למעוטי יבחושין אדומין אפילו בעינייהו נמי דהא תניא רשב''ג אומר כל שתחילת ברייתו מן המים מטבילין בו ואמר רב יצחק בר אבדימי מטבילין בעינו של דג...

מה התועלת בהבאת דברי ר' יצחק? לשם מה הם הובאו? והרי הקושיה מובנת מדברי רשב"ג בלבד!","48","","4902","True","True","False","","986","84.228.138.8","0","0","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5341","5334","[ללא נושא]","02/12/10 12:25","כה כסלו","תשע"א","12:25","Almuaddib","הדברים הובאו פשוט כי הם המשך העניין. הציטוט עם היבחושים האדומים, מסתיים בדברי רב יצחק בר אבדימי לגבי עין הדג.

לגבי דבריו - הסברתים כאן.","107","","4902","True","True","False","","138","212.25.82.194","0","5334","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5347","5334","על פי ביאור רש"י","02/12/10 16:36","כה כסלו","תשע"א","16:36","ברוך","דברי רבי יצחק הובאו על מנת להעצים את הקושיה. מדברי רשב"ג ניתן ללמוד שדבר שברייתו מן המים ניתן להשלים עמו (וכן משמע מהמקורות הנוספים בהם הובאו דברי רשב"ג - מקואות ו,ז ידיים ב,ב), ואילו מדברי רבי יצחק מתברר שאפילו אם המקוה כולו עשוי מעין הדג (ו מיבחושין אדומים) ניתן לטבול בו - על פי רש"י ד"ה אפילו בעינייהו נמי.

פירוש אחר הוא על פי דברי המגן אברהם (קסב ס"ק יז). לדעתו, רשב"ג סבר שניתן לטבול בכל דבר שתחילת ברייתו מן המים, אף אם הוא לא נוזלי. ולהלכה נפסק כמותו, אך רק אם הוא נוזלי (כגון שומן עינו של דג) או עשאו נוזלי (כגון שריסק את היבחושין). ואם כן דברי רבי יצחק הובאו על מנת שלא תפסוק את רשב"ג להלכה לגמרי.","86","","4902","True","True","False","","244","77.125.125.181","0","5334","זבחים|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);