var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53277;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53277","0","מגדל הפורח באויר","30/10/17 22:22","י חשון","תשע"ח","22:22","זילבר פדואל","הרב קוק ף מקורות - אורות התורה ו' ז'

ז. מגדל הפורח באויר, אף שאפשר להנהיגו ברום האויר אבל קשה להתוות לו חילוק דרכים בדיוק הגון. כן במהלכי השכל הגבוהים בטעמי תורה צריך גבורה יתירה להתוות להם ארחות פרטיות, כאשר החכמה האנושית מתאמצת גם כן להתוות דרכים מדויקים במערכת האויר. גדולה היא מעלת דואג ואחיתופל בדרישת התורה, שהעמידו בעיות במגדל הפורח באויר, אף על פי שלא באו לידי מסקנה, מכל מקום הספק הוא התחלה לפתרונים.

התייחסויות נוספות יתקבלו בברכה","504","","2391","True","True","False","","924","213.151.32.5","0","0","סנהדרין|קו ע"ב",""),new Message("53280","53277","תודה על הבאת דברי הרואה","31/10/17 10:42","יא חשון","תשע"ח","10:42","אור חדש","אוסיף התייחסות לזוית נוספת-
היתרון בהעלאת השאלות איננו רק מצד שזה פותח פתח לברור המסקנה בעתיד (וכמובן שעל זה מגיע לפורצי הדרך שכויח גדול)
אלא מקובל לראות בלימוד התורה עניין עצמי שיש לו חשיבות גם אם לא יגיע מלימוד זה שום עניין מעשי, וכגון אומרם 'דרוש וקבל שכר' ו'יגדיל תורה ויאדיר'
וההסבר אני רגיל בו לעניין זה הא כך:
תכלית בריאת העוה"ז מצד הקב"ה היתה כדי שיתאפשר לבנה"א לחדש חידושים בתורה שכביכול לא יכלו להתקיים ללא יצירת העולם (וכעין מחל' ר"א שסברו בשמים כמותו ואז התחדש שבכלל ההלכה כרבנן- היה הדבר בחינת 'חידוש' כלפי שמיא וממילא גרם שמחה ונחת רוח בעליונים כמבואר שם)
כיצד מאפשר העוה"ז חידוש שלא היה מתקיים בלעדיו?
א- מצד המעשה- כלומר ה' ברא עעולם שיש בו את רכיב ה'מקריות' - 'בחירה חופשית' אם מקבלים הדברים כפשוטם הרי שכביכול ה' אומר הבחירות שיבחרו בנה"א יהיו חידוש לגביו וממילא גם ההכרעות התורניות ביחס למקרים אלו הם בחינת חידוש- שמחה.
ב- מצד המחשבה- ביסודו חופש הבחירה נובע מחופש המחשבה, האדם חופשי לתכנן כל מעשה שיעלה בדעתו, מצופה ממנו לבחון מבחינה תורנית אם הדבר ראוי או לא בעיני התורה וממילא חופש הבחירה שוב יוצר דיונים 'חדשים ובלתי מתוכננים מראש' וכך מאפשרים חידוש ושמחה
ע"כ מובן למה מתקיימת התכלית בלימוד של צדדים מחודשים הגם שנראים בזמנם לא מעשיים כלל (וכ"ש אם בהמשך הזמן הופכים למעשיים...)","458","","2390","True","True","False","","163","213.151.55.26","0","53277","סנהדרין|קו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);