var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53195;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","74"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","57"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53195","0","נחל מבית קדשי הקדשים","24/10/17 23:40","ד חשון","תשע"ח","23:40","דוד כוכב","מה כל כך הרשים הסבא ואת רבי יוחנן בסיפור על הנחל היוצא מבית קדשי הקדשים?

על כך כאן.","125","","2391","True","True","False","","787","95.86.70.88","0","0","סנהדרין|ק ע"א",""),new Message("53200","53195","יישר! אבל יש לתקן בדבריו:","25/10/17 07:04","ה חשון","תשע"ח","07:04","יהודי_קדום","ספר התורה שכתב משה רבנו לא היה בקודש הקודשים (כפי שיכול להשתמע ממה שכתב: "...קדש הקדשים אשר בו הלוחות וספר התורה שכתב משה," אלא היה בעזרה והוא הנקרא 'ספר העזרה'. אומר רש'י במסכת בבא בתרא דף יד עמוד ב: 'ספר עזרה - ספר שכתב משה ובו קורין בעזרה [הקריאה בו הייתה בעזרת נשים, י.ק] פרשת המלך בהקהל וכהן גדול ביום הכיפורים [1] '.

ועוד: ביום הכיפורים הכהן הגדול נכנס לקודש הקודשים ארבע פעמים: לקטורת, פעמיים הזאה ופעם להוצאת הכף והמחתה - ועל כניסה חמישית להוצאת ספר התורה לקריאה בו בעזרת נשים לא שמענו.
לכן, יש להבין שספר התורה לא היה בקודש הקודשים.

ואם כבר באנו עד כאן נזכיר את הידוע: בבית שני לא היה הארון ולכן גם לא לוחות הברית.

========================
[1]
הפרשה הראשונה שהוקראה הייתה מספר ויקרא, פרשת אַחֲרֵ֣י-מ֔וֹת, כל פרק טז, העוסקת בסדר עבודת יום הכיפורים וקרבנותיו - שאינם קרבנות המוסף.

הפרשה השנייה שהוקראה הייתה מפרשת אמור אַ֡ךְ בֶּעָשׂ֣וֹר לַחֹדֶשׁ֩- העוסקת בדיני יום הכיפורים והיא פרשה סמוכה בספר התורה לפרשה הראשונה

הפרשה השלישית הייתה פרשת קרבנות המוספים וּבֶעָשׂוֹר֩ לַחֹ֨דֶשׁ הַשְּׁבִיעִ֜י, בספר במדבר, פרשת פנחס, פרק כט פסוקים ז-יא , העוסקת בקרבנות המוסף של יום הכיפורים, את פרשה זו אמר הכהן הגדול על פה ולא מתוך ספר התורה.","233","","2390","True","True","False","","141","79.177.145.229","0","53195","סנהדרין|ק ע"א",""),new Message("53202","53200","לרבי מאיר - בארון, לרבי יהודה בצידו","25/10/17 08:17","ה חשון","תשע"ח","08:17","דוד כוכב","במסכת בבא בתרא דף יד ע"א:
"מיתיבי: ארון שעשה משה... נשתיירו שם שני טפחים שבהן ספר תורה מונח, שנאמר: אין בארון רק שני לוחות האבנים אשר הניח שם משה [וגו']; מאי אין בארון רק? מיעוט אחר מיעוט, ואין מיעוט אחר מיעוט אלא לרבות ספר תורה שמונח בארון... שלא יהא ספר תורה נכנס ויוצא כשהוא דחוק, דברי רבי מאיר.
רבי יהודה אומר: ... ועליו ספר תורה מונח, שנאמר: לקוח את ספר התורה הזה ושמתם אותו מצד ארון ברית ה', מצד הוא מונח ולא בתוכו".

אליבא דשניהם ספר תורה היה בקודש הקודשים. ואליבא דשניהם לוחות הברית שהן לב התורה נמצאים בתוך הארון. בבית שני ספר התורה לא היה יכול להיות בארון, כי לא היה כלל ארון. אבל בסוגייתנו לא מדובר בבית שני אלא בבית שלעתיד לבוא, ובו יהיה ארון הברית.","125","","2390","True","True","False","","208","95.86.70.88","0","53195","סנהדרין|ק ע"א",""),new Message("53205","53202","מחילה, אבל אין מהאסמכתא במלכים ומהגמרא","25/10/17 10:11","ה חשון","תשע"ח","10:11","יהודי_קדום","שהביא אלא דרשה על מיקום ספר התורה בבית ראשון. בדבריי גם איני מדבר על הבית בעתיד (כפי שהוא מבין) אלא על בית שני.","233","","2390","True","True","False","","112","37.26.148.224","0","53195","סנהדרין|ק ע"א",""),new Message("53231","53202","אבן עזרא: "..ספר התורה לא היה בארון"","26/10/17 08:30","ו חשון","תשע"ח","08:30","יהודי_קדום","אבן עזרא שמות (הפירוש הארוך) פרשת תרומה פרק כה פסוק טז

".... וזה טעם ויהיו שם עד היום הזה (מ"א ח, ח). גם לאות ולעד, כי ספר התורה לא היה בארון, כי בתחלה שם הלוחות בארון, ואח"כ הכפורת עם הכרובים, והנה שכן הכבוד על הכרובים, וכתוב יושב הכרובים (תה' פ, ב). אם כן, איך ישים משה ספר התורה בשנת הארבעים בתוך הארון, אם לא יסיר הכפורת עם הכרובים מעל הארון? ואין צורך לכל זה: ".

אבל ראוי לקרוא את כל האבן עזרא על פסוק זה.","233","","2389","True","True","False","","145","79.178.153.248","0","53195","סנהדרין|ק ע"א",""),new Message("53222","53205","נכון. ובסוגיין מיירי לעת"ל ויהיה בו ארון","25/10/17 23:00","ה חשון","תשע"ח","23:00","דוד כוכב","","125","","2390","False","True","False","","183","95.86.70.88","0","53195","סנהדרין|ק ע"א",""),new Message("53226","53222","ניחא הארון שיתגלה אמן, וספר התורה שכתב","26/10/17 01:09","ו חשון","תשע"ח","01:09","יהודי_קדום","משה היכן יהא ?
בו אנו עוסקים ישירות!
ולכן עדיין קשה לי מה שכתב:
"קדש הקדשים אשר בו הלוחות וספר התורה שכתב משה" למרות המחלוקת בין רבי מאיר לרבי יהודה.
ואסביר:
משנה מפורשת ביומא, תחילת פרק שביעי, מתארת כיצד ספר התורה שכתבו משה הובא ביום הכפורים אל הכהן הגדול:
חַזַּן הַכְּנֶסֶת נוֹטֵל סֵפֶר תּוֹרָה וְנוֹתְנוֹ לְרֹאשׁ הַכְּנֶסֶת, וְרֹאשׁ הַכְּנֶסֶת נוֹתְנוֹ לַסְּגָן, וְהַסְּגָן נוֹתְנוֹ לכהן גָּדוֹל, וְכֹהֵן גָּדוֹל עוֹמֵד וּמְקַבֵּל וְקוֹרֵא עוֹמֵד, וְקוֹרֵא אַחֲרֵי מוֹת וְאַךְ בֶּעָשׂוֹר.

וכי יעלה על הדעת שחַזַּן הַכְּנֶסֶת הביא (או יביא בעתיד) את ספר התורה מקודש הקודשים ? הרי ידוע לכול שאין כניסה לקודש הקודשים אלא לכהן גדול וביום הכפורים בלבד! אבל כן נלמד שהספר הובא מהעזרה.

וכאמור גם ידוע לכול שלא נלמד בשום מקום על כניסת הכהן הגדול לקודש הקודשים כדי להוציא את ספר התורה משם.","233","","2389","True","True","False","","128","79.178.153.248","0","53195","סנהדרין|ק ע"א",""),new Message("53227","53226","אין סתירה בין הדברים","26/10/17 02:22","ו חשון","תשע"ח","02:22","דוד כוכב","יתכן ולעתיד לבוא, בכניסתו אחת יוציא כהן הגדול את ספר התורה מבית קדשי הקדשים, ויחזירו לאחר הקריאה בו בכניסתו אחרת. ובזה יתקיים גם דין בית ראשון וגם דין בית שני.
וצריך עוד לעיין בזה.","125","","2389","True","True","False","","251","95.86.70.88","0","53195","סנהדרין|ק ע"א",""),new Message("53228","53227","אם כן הסכמנו על העבר...","26/10/17 05:47","ו חשון","תשע"ח","05:47","יהודי_קדום","ועל העתיד אין לנו ראיה במקורות חוץ ממה שכתב...","233","","2389","True","True","False","","96","37.26.147.239","0","53195","סנהדרין|ק ע"א",""),new Message("53232","53231","עוד כתב שם:","26/10/17 08:44","ו חשון","תשע"ח","08:44","דוד כוכב",""וספר התורה שמוהו הכהנים מצד ארון ברית ה' מחוץ", והיינו כרבי יהודה - בקדש הקדשים בצד הארון.","125","","2389","True","True","False","","236","95.86.70.88","0","53195","סנהדרין|ק ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82731);