var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5308;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5308","0","מִירִיחוֹ הָיוּ שׁוֹמְעִין קוֹל הָעֵץ..?","01/12/10 11:23","כד כסלו","תשע"א","11:23","שיננא","רש"י ד"ה ומשני מביא את המשנה מתמיד פרק ג משנה ח:
מִירִיחוֹ הָיוּ שׁוֹמְעִין קוֹל הָעֵץ שֶׁעָשָׂה בֶן קָטִין מוּכְנִי לַכִּיּוֹר

והשאלה שלי היא מה באמת קרה במציאות?
האמנם שמעו זאת עד יריחו?","146","","4901","True","True","False","","944","84.229.7.164","0","0","זבחים|כא ע"ב",""),new Message("5311","5308","שתי תשובות אפשריות בדבר","01/12/10 11:42","כד כסלו","תשע"א","11:42","Almuaddib","הראשונה - כי לשון גוזמא הוא.

יש לזכור כי בתאורים שם יש עוד לשונות של גוזמא, כגון העזים שהיו מזוררות מריח הקטורת וכו'.
ואין להעביר ביקורת על "לשון גוזמא", משום שהביקורת נובעת מהמשמעות המודרנית שאנו מייחסים למושג זה. הכוונה היא כי כדי להדגים עד כמה גדולה תופעה מסויימת - דיברו חכמים בלשון גוזמא (או במקום אחר - "לשון הבאי").

אם כן, האפשרות הראשונה היא כי מדובר לא בתאור "מציאותי", אלא בתאור על דרך ההפלגה, כדי להבהיר עד כמה חזק היה הרעש.


השניה - כי אכן שמעו את הרעש.

גם כאן יש לזכור, כי מדובר בתקופה אחרת, וברעשי לוואי שונים.

העומד היום באיזור יריחו, יכול לשמוע קולות רבים: את המשאיות הכבדות החולפות ביעף דרומה, את קולות התעשיה מהעיר חברון, את רחש שנאי החשמל בקווי המתח הגבוה, את קולות הצבא המתאמן באיזור - ועוד.
תופעה ידועה היא כי בלילה שומעים קולות למרחקים גדולים מאשר ביום. הסיבות לכך אינן בגלל שינוי בפיזיולוגיה של האוזן, אלא משום שיש שינוי מסויים בתנאים מטאורולוגיים, אך בעיקר - משום שיש פחות "מיסוך" של רעשי לואי.

חלק נכבד מרעשי הרקע הללו הוא תוצא משני של החיים המודרניים. רוב הרעשים הללו, לא היו קיימים בתקופת הבית; לא כלי רכב, לא חשמל וכו'. בהחלט יתכן כי רעש חזק נשמע למרחק רב כל כך, למרות שכיום זה נשמע לנו מוגזם.","107","","4901","True","True","False","","161","212.25.82.194","0","5308","זבחים|כא ע"ב",""),new Message("5313","5308","תשובות נוספות","01/12/10 12:27","כד כסלו","תשע"א","12:27","הראל","הראב"ד פירש כך (מובא גם במלאכת שלמה):
דוקא מיריחו מפני שלא היה באותו הדרך הרים ולא שוםדבר המעכב את הקול או שמא יריחו היתה עומדת בגובה והיו שומעין.
ומורי הרב החסיד אמר דכל הנך דקתני שהיו נשמעין מיריחו מעשה נסים היו, ודוקא היה ביריחו נשמע ולא בשאר צדדים מפני שיריחו היתה כמו ירושלים מפני שהיא היתה תחלת כבוש א"י וכמו דתרומת דגן צריך לתרום כן נתרמה א"י עצמה ובשביל כך החרימה יהושע להיות קודש לפי' היא כמו ירושלים והיו נשמעין בה כל הנך דקתני כדי שירגישו בני אדם שביריחו יש כמו כן קצת קדושה כמו בירושלים ולפיכך באלה יותר משאר דברים מפני שכל אלו הדברים קול שער הגדול וצלצל וגביני כרוז הם תחלת עבודות המעמידים את הכהנים לעבודתם ולוים לדוכנם וגם קטורת הוא תחילת עבודת פנים.

ובהמשך מביא בשם הרא"ש ש:
מערת צדקיהו היתה מהלכת מירושלים ליריחו ודרך המערה היה הקול מגיע עד יריחו...","46","","4901","True","True","False","","249","84.229.7.164","0","5308","זבחים|כא ע"ב",""),new Message("5316","5313","המממ","01/12/10 14:10","כד כסלו","תשע"א","14:10","Almuaddib","לעתים, מפרשנותו של פרשן רואים היכן היה חי, ולעתים, נראה שנפל שיבוש אצל המעתיקים.

הואיל ו"ירושלים הרים סביב לה", וכפי שכינה אותה הנביא ירמיהו "יושבת העמק"; ומכיוון שידוע כי יריחו נמצאת גם כן בעמק ולא בהר "מעבר לירדן ירחו", וכן עוד, הרי שברור כי תשובותיו הראשונות אינן נכונות.

בין ירושלים לבין יריחו יש הרים - כפי שמעידים דוד המלך וירמיהו הנביא, וכפי שכל מי שחי בארץ יכול לראות במו עיניו. לא ניתן לעמוד בהר הבית ולראות את יריחו.

יריחו אינה עומדת בגובה, ההיפך מכך.

הפירוש המדבר על נס, אפשרי כמובן. גם פירושים המדברים כי זה משל. על מערת צדקיהו - עדיף לא לתת תשובה...","107","","4901","True","True","False","","118","212.25.82.194","0","5308","זבחים|כא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);