var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52386;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","55"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","37"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52386","0","כמה הערות פרק ה סנהדרין","29/08/17 08:05","ז אלול","תשע"ז","08:05","שמואל דוד","א) משנה דף מ. אחד אומר בשנים בחדש ואחד אומר בשלשה בחדש עדותן קיימת שזה יודע בעיבורו של חדש וזה אינו יודע בעיבורו של חדש זה אומר בשלשה ואחד אומר בחמשה עדותן בטילה 
ויש לעיין, חדא, מדוע קתני מתניתין אחד אומר בשנים, בשלשה כו' הול"ל אחד אומר באחד בחודש כו'
ועוד מדוע קתני מתניתין בשלשה, בחמשה, הול"ל בשנים בארבעה וצע"ק

ב) רש"י במתניתין ד"ה העובד ע"ז- אם מעידין בכך שואלין את מי עבד פעור או מרקוליס
ובמה עבד - "למרקוליס" בשחיטה או בהשתחואה

ועיין ברייתא לקמן דף מ: העובד ע"ז את מי עבד לפעור עבד למרקוליס עבד ובמה עבד בזיבוח בקיטור בניסוך בהשתחואה
ויש להעיר, חדא, מדוע כתב רש"י בד"ה ובמה עבד למרקוליס, ולא כתב כמו שכתב הברייתא.
ועוד מדוע השמיט קיטור וניסוך וצע"ק

ג) מא. רש"י ד"ה תאינים שחורות תאינים לבנות - דעל כרחך בתאינים עצמן אי אפשר להרוג.
וצ"ע מגמרא מכות דף ח שמבואר שם שאפשר להרוג בתמרים וקשה לחלק בין תמרים לתאנים.
ובאמת קשה על הגמרא במכות, דלכאורה תמרי אין בהן כדי להמית וצע"ק

ד) מא: כי הוה למד בן זכאי הוה קרי ליה כתלמיד היושב לפני רבו כי הוה לימד הוה קרי ליה רבן יוחנן בן זכאי כי קרי ליה בן זכאי על שם "דמעיקרא" וכי קרי ליה רבן יוחנן בן זכאי על שם "דהשתא"
וברש"י והאי דקרי ליה בחדא מתני' בן זכאי ובחדא רבן יוחנן בן זכאי לא תיקשי מאן דקרי ליה בן זכאי על שם "ההיא שעתא" דאמרה להא מילתא ומאן דקרי ליה רבן על שם "סופיה" קרי ליה
ויש לעיין מדוע שינה רש"י מפשטות הגמרא וכתב באו"א. וצ"ע

החותם בכבוד רב,","595","","2453","True","True","False","","866","174.200.29.115","0","0","סנהדרין|מ ע"א",""),new Message("52391","52386","ל ד'","29/08/17 11:04","ז אלול","תשע"ז","11:04","אור חדש","אם היה מעתיק לשון הגמרא לא היה מועיל לנו
לכן ביאר שמעיקרא= ההיא שעתה שאמר
ו השתא= סופו כאשר נאמרה הבריתא ואז כבר היה ר'","458","","2453","True","True","False","","112","213.151.55.19","0","52386","סנהדרין|מ ע"א",""),new Message("52399","52386","תשובות","29/08/17 13:18","ז אלול","תשע"ז","13:18","דוד כוכב","א) בר"ח לא טעי אינשי, כמו בשעת הזריחה.
אח"כ פתח בשלושה - שהפסיק בו. ועוד שבסיפא נצרך דוקא שלש וחמש, כדי להמשיך במקום שהפסיק חמש ושבע: "אחד אומר בשלש ואחד אומר בחמש - עדותן בטילה. רבי יהודה אומר: קיימת. אחד אומר בחמש ואחד אומר בשבע - עדותן בטילה, שבחמש חמה במזרח ובשבע חמה במערב".

ב) לשון הקדמונים: "לעבוד את", לשון רש"י: "לעבוד ל...".
נקט שתי עבודות המצויות.

ג) תאנה היא לבדה ובעץ נמוך. (תאנה זו כל זמן שאדם ממשמש בה מוצא בה תאנים. עירובין דף נד). תמרים הם באשכול כבד ובעץ גבוה מאוד. (מכבדות ובהן תמרים. מסכת סוכה דף יג ע"ב).

ד) "דהשתא" - זמן שנאמרה המשנה. "ההיא שעתא" - זמן שבדק בן זכאי. רש"י מוסיף ומבאר.","125","","2453","True","True","False","","195","95.86.105.227","0","52386","סנהדרין|מ ע"א",""),new Message("52415","52399","בר"ח לא טעים אינשי!?","30/08/17 04:28","ח אלול","תשע"ז","04:28","שמואל דוד","","595","","2452","False","True","False","","130","174.200.28.169","0","52386","סנהדרין|מ ע"א",""),new Message("52436","52415","אחד אומר בדיוק במולד, ואחד אומר כשזקנה","30/08/17 13:07","ח אלול","תשע"ז","13:07","דוד כוכב","זו סתירה, בדומה לאחד אומר לפני זריחת החמה ואחד אומר אחריה.","125","","2452","True","True","False","","222","95.86.105.227","0","52386","סנהדרין|מ ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);