var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52300;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52300","0","הערה","22/08/17 19:18","ל אב","תשע"ז","19:18","שמואל דוד","לו:
במתני' רבי יהודה אומר שלשה כו'
וברש"י שלשה הוו שמתוך טורח הטעמים שירבה עליהן יטעו בדבר אלא א' כותב דברי המזכין וא' כותב דברי המחייבין והג'. כותב דברי כולם ומתוך שאין טורח רב עליהם לא יקצרו בדבר ואם יטעה אחד מהם יוכיח כתב של שלישי

לכאורה אינו מובן. הרי מתחילה כתב רש"י שמתוך טורח הטעמים יטעו בדבר וא"כ עכשיו שאחד כותב רק דברי המזכין וא' רק דברי המחייבין אז הטירחא הוא על השלישי וא"כ מדוע סומכים עליו במקום שיש טעות לאחד מהם.","595","","2450","True","True","False","","753","174.200.25.208","0","0","סנהדרין|לו ע"ב",""),new Message("52306","52300","סברה לענ"ד בהבנת דברי רש"י","23/08/17 13:08","א אלול","תשע"ז","13:08","אבי גרינבלט","המזכה טוען טענות זכות וחייב להיות עקבי.
המחייב , כנ"ל.
אם עליהם היתה החובה לזכור את דעותיהם וסברותיהם , היו עושים לעצמם מעין קיצורים וסימנים וקיים חשש מהותי שלא יזכרו מתוך הקיצורים את כל טענותיהם וסברותיהם למחר בשעת סיכום הדין.

השלישי למעשה משמש כתבן ותו לא ואין חשיבות לדעתו בשונה משני הראשונים , משכך, אין חשש שלא ירשום טענה שהרי הוא לא צריך לזכור וממילא , לא יקצר.
למעשה , לענ"ד זה טמון בדברי רש"י :
"והג' כותב דברי כולם ומתוך שאין טורח רב עליהם , לא יקצרו (אלו המשמשים שלישיים) וכו'"","539","","2449","True","True","False","","192","31.168.68.82","0","52300","סנהדרין|לו ע"ב",""),new Message("52327","52300","כמו רש"י ותוספות","25/08/17 00:02","ג אלול","תשע"ז","00:02","דוד כוכב","כאשר דברי רש"י מוקשים בא תוספות ועומד על הקושיה ומברר את הפירוש המרווח.
אולם הדיבורים של רש"י מרובים הרבה יותר מדיבורי המתחיל בתוספות, משום כך חידושי וביאורי רש"י רבים הרבה יותר מחידושי תוספות. וכל בעלי התוספות רק עומדים על כתפי רש"י.

וכך כאן, מסתמכים לרוב על הסופרים שעליהם עבודה מועטה. ורק כאשר דבריהם מוקשים, מעיינים בדברי השלישי אם כתב כמותם או שאכן כתב אחרת ורגליים לדבר שטעו.","125","","2447","True","True","False","","195","213.151.36.217","0","52300","סנהדרין|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);