var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5210;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5210","0","הסבר לרש"י-"להחמיר כל כך"","26/11/10 12:48","יט כסלו","תשע"א","12:48","גיא","בבא מציעא ד' א' רש"י בדיבורו המתחיל "תאמר"

תאמר. בשבועה דעדים שאינו נשבע על מה שהעידו אלא על מה שלא העידו ועל כפירתו הוא נשבע ולא אהעדאתן ומנין לך להחמיר כל כך

כיצד באה לידי ביטוי החמרה,כלשון רש"י,שאם על ידי עדים המעידים על מקצת הטענה,נשבע הנתבע על מה שכפר,ואילו על ידי אחד הוא נשבע על מה שהעד מעיד?

מה בדיוק ההחמרה פה,אני לא מבין...להשבע על משהו שאתה כופר בו יותר חמור מלהשבע על משהו שמעידים אותך עליו?או שאולי ההפך,יותר חמור הוא הדבר להשבע על דבר שמעידים עליך לעומת דבר שאתה כופר בו?

תודה רבה לכל מי שעוזר,שפע ברכות","174","","4903","True","True","False","","934","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ד ע"א",""),new Message("5215","5210","תשובה","27/11/10 19:30","כ כסלו","תשע"א","19:30","משיב מאורות דף היומי","החומרה היא בזה שהעדים מחייבים את הנתבע להישבע על מה שאינם מעידים. יש כך חומרה בכח העדים וביכולתם לדרוש שבועה על ממון שאינן מעידים עליו ואינם שוללים באופן ישר את זכות של שהנתבע להחזיק ממון. משא"כ עד אחד.","142","","4902","True","True","False","","220","85.130.130.141","0","5210","בבא מציעא|ד ע"א",""),new Message("5217","5215","תודה רבינו,הבנתי","27/11/10 19:45","כ כסלו","תשע"א","19:45","גיא","שבוע טוב ומבורך","174","","4902","True","True","False","","107","84.108.221.200","0","5210","בבא מציעא|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);