var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5195;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5195","0","עד מכחיש עד וישנו חיוב שבועה,הכיצד?","25/11/10 18:32","יח כסלו","תשע"א","18:32","גיא","בבא מציעא ד' א'

עד אחד יוכיח שישנו בהכחשה ומחייבו שבועה

אם עד אחד מכחיש עד אחר,בטלה העדות ואין מתייחסים לשתי העדויות(תקנו אותי אם אני טועה).מדוע נרשם "מחייבו שבועה"?כיצד יתכן מצב של הכחש עד ע"י עד ועדיין יצא מכל הסיפור שבועה?אם תנתן דוגמא זה יעזור הרבה....

תודה רבה,כל הישועות.","174","","4905","True","True","False","","951","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ד ע"א",""),new Message("5199","5195","פירוש הגמרא","25/11/10 22:11","יח כסלו","תשע"א","22:11","דוד כוכב","אין כוונת הגמרא שכאשר עד אחד מוכחש הוא מחייבו שבועה.

אלא, שעד אחד - זו ראיה שניתן להכחיש אותה - ע"י שני עדים למשל.
וכאשר לא הכחישו אותו - הרי שעד אחד בכוחו לחייב שבועה.

לגבי הדין כאשר עד אחד מכחיש עד אחד, האם הוא מחייב שבועה -
יש בזה מחלוקת.
ונפסק שאינו מחייב שבועה רק משום שזהו ספיקא דדינא. (שתי הדעות הובאו בשו"ע).
סברת המחייבים שבועה היא שכל מקום שהאמינה תורה לעד אחד הריהו כשנים, ועד אחד נגד שנים אינו כלום.","125","","4905","True","True","False","","115","213.151.39.102","0","5195","בבא מציעא|ד ע"א",""),new Message("5201","5199","הבנתי,תודה רבינו","25/11/10 23:16","יח כסלו","תשע"א","23:16","גיא","","174","","4905","False","True","False","","110","84.108.221.200","0","5195","בבא מציעא|ד ע"א",""),new Message("5209","5199","סליחה,רק עוד שאלה קטנה להבין","26/11/10 12:11","יט כסלו","תשע"א","12:11","גיא","אם עד אחד מוכחש על ידי שני עדים,אין יחס בכלל לעד היחיד אלא רק עדותם של השניים היא המכרעת?

ולגבי שניים מול שלושה או יותר,הרי הוא זה כדין כל הכחשה?","174","","4904","True","True","False","","90","84.108.221.200","0","5195","בבא מציעא|ד ע"א",""),new Message("5213","5209","דייקת","26/11/10 15:16","יט כסלו","תשע"א","15:16","דוד כוכב","","125","","4904","False","True","False","","94","213.151.39.102","0","5195","בבא מציעא|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);