var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5183;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5183","0","מה ההגדרה של אונן?","25/11/10 10:23","יח כסלו","תשע"א","10:23","שאינו יודע לשאול","רש"י כתב בתחילת פרק שני: "כל זמן שלא נקבר המת".

אך דומני שגם לאחר הקבורה כל אותו היום נחשב לאונן, לא?","48","","4909","True","True","False","","987","77.126.194.74","0","0","זבחים|טו ע"ב",""),new Message("5185","5183","לא לאונן אלא לאבלות יום ראשון דאורייתא","25/11/10 13:28","יח כסלו","תשע"א","13:28","דוד כוכב","","125","","4909","False","True","False","","102","213.151.39.102","0","5183","זבחים|טו ע"ב",""),new Message("5204","5185","אך מה תאמר על רש"י זה","26/11/10 08:56","יט כסלו","תשע"א","08:56","שאינו יודע לשאול","האחרון בדף טז עמוד א?

קסבר מפני טומאה. שנגע בה נשרפה ולא הוזכר שם אנינות לענין הקרבה והן הקריבו ה''ק הן היום הלא עדיין יום הוא והיינו אסורין בקדשים לאכול עד הערב ומתוך כך אירע בה טואמה באונס ואיכא תנאי דפליגי לקמן (דף קא.) בהא חד אמר מפני טומאה נשרפה וחד אמר מפני אנינות נשרפה שלא היו יכולין לאוכלה אפילו לערב דקסבר אנינות לילה נמי אסור ואפילו נקבר המת ולפי שלא היו לה אוכלין נשרפה וכדר' יוחנן בן ברוקה דאמר בפסחים (דף פב.) גבי נטמאו בעלים של פסח אף זה ישרף מיד שאין לו אוכלין ואין טעון עבור צורה:","48","","4908","True","True","False","","209","77.126.78.167","0","5183","זבחים|טו ע"ב",""),new Message("5206","5204","שאילה של מינוח","26/11/10 11:54","יט כסלו","תשע"א","11:54","דוד כוכב","למרות שזה נקרא אנינות-לילה, אין המדובר באנינות - כלומר הזמן שמוטל עליו לעסוק במתו והוא נחשב לעוסק במצוה הפטור מכל מצוות עשה, אלא מדובר באבילות.
במקומות רבים תמצא שמכנים זאת גם אנינות-לילה וגם אבלות.
לדוגמא, במסכת ברכות דף טז ע"ב:
"משנה. רחץ לילה הראשון שמתה אשתו... גמרא. מאי טעמא דרבן גמליאל? קסבר אנינות לילה דרבנן...". תוספות: אנינות לילה דרבנן - ...לענין רחיצה דאבילות דרבנן הוא".
רמב"ם הלכות ביאת המקדש ב, ט
"אי זהו אונן זה שמת לו מת מן הקרובים שהוא חייב להתאבל עליהן ביום המיתה בלבד הוא הנקרא אונן דין תורה, ולילה הוא אונן מדברי סופרים".

ובסוגיית 'אנינות לילה' (החל ממסכת זבחים דף צט ע"ב) במסכת זבחים דף ק ע"ב
"דתניא: עד מתי מתאונן עליו? כל היום, רבי אומר: כל זמן שלא נקבר; במאי עסקינן? אילימא ביום מיתה, מי איכא דלית ליה דיום מיתה דתפיס לילו מדרבנן? ותו, רבי אומר: כל זמן שלא נקבר, הא קברו אישתרי ליה, ומי איכא דלית ליה (עמוס ח,י) {וְשַׂמְתִּיהָ כְּאֵבֶל יָחִיד} וְאַחֲרִיתָהּ כְּיוֹם מָר?". רש"י: "אחריתה כיום מר - אחריתה של זונה כיום מר שמתאבל ומימר על מתו לפי שסופו למות עליה ויתאבלו עליהן אלמא מרירות יום שלם הוא".

ובפירוש המשנה לרמב"ם מסכת דמאי פרק א משנה ב
"ואונן, הוא האדם שמת לו מת שחייב עליו אבילות, ביום המיתה בלבד הוא אונן מן התורה, ובלילה שלאחר יום המיתה אונן מדבריהם".
ובראב"ד - תשובות ופסקים סימן ריג
"עוד כתב אם נקבר בליל שני שנוהג אבילות, דכי אמרינן אנינות לילה דרבנן (ברכות טז ב פסחים צב א זבחים צט - ק) על לילה דבתר יום מיתה או בתר יום קבורה אתאמר".

ומפורש בשו"ת מנחת שלמה תנינא (ב - ג) סימן פז
המאירי במו"ק י"ד ע"ב כתב: "ויש מכריעין שאם מת ביום ולא נקבר עד הלילה, אותו לילה נתפס לדין אבלות (היינו אנינות) מן התורה".","125","","4908","True","True","False","","409","213.151.39.102","0","5183","זבחים|טו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);