var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=51827;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","55"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("51827","0","מה דעתכם?","31/07/17 14:39","ח אב","תשע"ז","14:39","אור חדש","מה ההגיון לדון בהמה בב"ד?
וכי יש לברר אם אכן קיבלה ע"ע התראה? כיצד בכלל יכולים להשוות דינה לדין אדם שצריך לקבל התראה?
כיצד ניתן להעיד נגדה, הרי לכאו' לא ניתן לקיים בזוממיה "כאשר זממם לעשות לאחיו" וא"כ לא ניתן להעיד?
מה העניין ללמוד מהר סיני ולמה היה עניין לעשות שם ב"ד לבהמות?","458","","2482","True","True","False","","819","84.229.106.82","0","0","סנהדרין|טו ע"א",""),new Message("51828","51827","השור יסקל וגם בעליו יומת","31/07/17 14:54","ח אב","תשע"ז","14:54","דוד כוכב","אם העדים מוזמים הם משלמים לבעל השור שזממו לסוקלו ולהגבותו כופר.
משפט הבהמה הוא משפט הבעלים. ובמיתת השור גם הבעלים מתחייבים במיתה, אלא שלרוצח בממונו סגי בממון לכופר לכפרה. שלא כרוצח בכוחו שכתוב בו: (במדבר לה, לא-לב) וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר לְנֶפֶשׁ רֹצֵחַ אֲשֶׁר הוּא רָשָׁע לָמוּת כִּי מוֹת יוּמָת. וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר לָנוּס אֶל עִיר מִקְלָטוֹ לָשׁוּב לָשֶׁבֶת בָּאָרֶץ עַד מוֹת הַכֹּהֵן.","125","","2482","True","True","False","","291","95.86.114.164","0","51827","סנהדרין|טו ע"א",""),new Message("51831","51827","תשובות בדבר","31/07/17 15:36","ח אב","תשע"ז","15:36","אבי גרינבלט","א. כשם שבגוי אין הדין כבישראל ולא נדרשת התראה , מן הסתם לא יהיה זו שונה בבהמה (בעבר שמעתי מפי מו"ר הרב שבתי סבתו שליט"א שיש בזה ענין של גילגול נשמות, סתם ולא פירש)
ב.בשור סיני ראיתי שיש נפק"מ שמביא הרב ראובן מרגליות זצ"ל בשם המאירי כאשר אדם נודר לפרנס מספר עניים כמספר הדיינים שסקלו את השור בסיני. ועוד נפק"מ שמביא ששור סיני נהג גם בשילה ולעת"ל במהרה בימינו אמן גם בבית עולמים.","539","","2482","True","True","False","","167","2.53.137.156","0","51827","סנהדרין|טו ע"א",""),new Message("51829","51828","כך הדין גם בזוממים להרוג אדם?","31/07/17 14:59","ח אב","תשע"ז","14:59","אור חדש","שישלמו ממון?? וכן אם נלמד דין בהמה מדין אדם כיצד לא מתקיים כאן הצורך בהתראה?

משפט הבעלים זה בהחלט נצרך ומובן אילו היה מתקיים אלא שכאן דנים הבהמה, וזה מה שלא מובן. ההבאה של הבהמה בפני הב"ד, הליך זה נראה כצחוק מהדיינים וזילות לכל ההליך המשפטי, כאילו דנים בהמה חסרת דעת ויכולת להגן על עצמה, אין זה נראה כמשפט כי אם משפח וכן לא ברור כלל כיצד ניתן לקיים דין אמיתי (כמו שעושים לבעלים) בבהמה מהטעמים שהובאו לעיל","458","","2482","True","True","False","","148","84.229.106.82","0","51827","סנהדרין|טו ע"א",""),new Message("51833","51829","לא - וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר לְנֶפֶשׁ רֹצֵחַ","31/07/17 15:42","ח אב","תשע"ז","15:42","דוד כוכב","אין צורך בהתראה, אדם מועד לעולם לשמור על ממונו.

כבר הסברתי, ראה את לשון הפסוקים: (שמות כא, כט-ל) וְאִם שׁוֹר נַגָּח הוּא מִתְּמֹל שִׁלְשֹׁם וְהוּעַד בִּבְעָלָיו וְלֹא יִשְׁמְרֶנּוּ וְהֵמִית אִישׁ אוֹ אִשָּׁה הַשּׁוֹר יִסָּקֵל וְגַם בְּעָלָיו יוּמָת. אִם כֹּפֶר יוּשַׁת עָלָיו וְנָתַן פִּדְיֹן נַפְשׁוֹ כְּכֹל אֲשֶׁר יוּשַׁת עָלָיו.
בעליו יומת. עונשו מות. אם......
עומק דרשת הגמרא: "השור יסקל וגם בעליו יומת - מיתת הבעלים כך מיתת השור" - שמיתת השור והבעלים כרוכים יחד. מהדין חייבים שניהם מיתה. דם השור אמנם נשפך, והבעלים מבינים שכך ראוי היה גם לדמיו שלו. אלא שבחסדי ה' מתכפר לו בדמים.

במקום לשים לב לתשובה שמנסים לענות לשאלתך, התלהבת מדאי מהקושיה והפנמת וקיבעת אותה, והתחלת להתנסח בהשתלחות, צחוק מהדיינים, זילות ומשפח. אחר כך אינך מבין למה מאשימים אותך בזילזול.
לדעת התורה יכולת הנידון להגן על עצמו אינה רלוונטית.
","125","","2482","True","True","False","","199","95.86.114.164","0","51827","סנהדרין|טו ע"א",""),new Message("51841","51831","ההבדל","31/07/17 17:01","ח אב","תשע"ז","17:01","אור חדש","דינו של הגוי לא נלמד מההקש למיתת האשה/בעלים כבבהמה לכן ניתן לחלק בדינו.
בבהמה כלל לא מובן כיצד ניתן ללמוד מדין אדם הישראלי ולקיים משפט זהה בדיניו, אם למדנו מהבעלים את המיתה החמורה לא נלמד את הצורך בהתראה.","458","","2482","True","True","False","","151","84.229.106.82","0","51827","סנהדרין|טו ע"א",""),new Message("51840","51833","תודה רבה","31/07/17 16:56","ח אב","תשע"ז","16:56","אור חדש","","458","","2482","False","True","False","","111","84.229.106.82","0","51827","סנהדרין|טו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);