var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5165;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","54"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5165","0","הולכה שלא ברגל","24/11/10 09:00","יז כסלו","תשע"א","09:00","עציוני","איבעיא להו הולכה שלא ברגל שמה הולכה או לא שמה הולכה?... ת''ש קבל הכשר ונתן לפסול יחזיר לכשר
רש"י: ...ואשמעינן בה דהולכה זו שעשה הכשר שלא ברגל שהושיט לפסול שהיה עומד בצד המזבח לא נעשית בהכשר ולא שמה הולכה דקתני יחזירנה למי שנתנה לו ואי הולכה שלא ברגל שמה הולכה אמאי יחזירנה לאחור יבא כשר ויטלנה מידו לצד המזבח...

הגמרא מתלבטת האם הולכת הדם אל המזבח צריכה להיעשות דווקא על ידי הליכה, או שכל אופן של קירוב מספיק. אחת ההוכחות שמנסים להביא היא מן הדין הבא - אם כהן כשר מסר את הדם לפסול, ובמסירה זו קירב את הדם אל המזבח (כך מבינה הגמרא בשלב זה), זוהי לא הולכה כשרה, ויש צורך להחזיר את הדם למקומו הקודם ולבצע הולכה מחודשת. מכך שלא מספיק לקחת את הדם מידי הפסול אלא צריך לחזור, מסיקה הגמרא שהולכה שלא ברגל (כדוגמת מסירת הדם) אינה הולכה כשרה.

ואני תמה - לכאורה ניתן להסיק מכאן את ההיפך! ברור מהבריתא שהבעיה היא בכך שהדם נמסר לפסול. אילו היה נמסר לכשר, היה הכהן הכשר השני יכול להמשיך ולקחת את הדם אל המזבח והכל היה בסדר. והרי המסירה מכהן א לכהן ב היתה הולכה שלא ברגל! מכאן שהולכה שלא ברגל כשרה.

מהו הציור שבו מסירה לפסול מעוררת את בעית הולכה שלא ברגל ומסירה לכשר לא?!","159","","4905","True","True","False","","927","132.70.40.183","0","0","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5166","5165","לא הבנתי אותך","24/11/10 10:52","יז כסלו","תשע"א","10:52","בבא רגל","הרי רש"י כותב (לפני הקטע שציטטת מדבריו): ואשמעינן בה תרתי חדא דלא מיפסיל במאי דאפסקיה פסול ואשמעינן דהולכה זו שעשה הכשר שלא ברגל שהושיט לפסול שהיה עומד בצד המזבח לא נעשית בהכשר ולא שמה הולכה...
היינו: גם אם "קיבל הכשר ונתן לכשר" זה לא בסדר, אלא שהברייתא רצתה לחדש דין נוסף באותה ההזדמנות ("דלא מיפסיל במאי דאפסקיה פסול").","51","","4905","True","True","False","","145","77.126.194.74","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5235","5165","קשיא לי","28/11/10 16:33","כא כסלו","תשע"א","16:33","מתפעל","לפי מה שמסיקה הגמרא שהולכה שלא ברגל פוסלת
הרי הבאנו את המקרה בקרבן הפסח שאחד העביר לשני, והגמרא העמידה שכל כהן גם זז קצת,
אז נכון שהוא גם זז קצת אבל עדיין, כשאחד מוסר לשני את המזרק, יש כאן גם הולכה שלא ברגל. למה זה לא פוסל?","148","","4901","True","True","False","","138","80.74.119.82","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5167","5166","תודה","24/11/10 11:24","יז כסלו","תשע"א","11:24","עציוני","אני חשבתי שרש"י רוצה להגיד ששני הלימודים הם 1. שההולכה לא נפסלת לגמרי, כלומר: אפשר לתקן, ו 2. שהולכת הפסול אינה כשרה, כלומר: צריך לתקן.
כנראה שהבנתך היא הנכונה. יישר כח.","159","","4905","True","True","False","","199","132.70.40.183","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5238","5235","די בכך","28/11/10 20:08","כא כסלו","תשע"א","20:08","דוד כוכב","ע"פ מ"ש כאן, הפסול בהולכה שלא ברגל הוא משום שאינו דרך כבוד, שאינו מוכן להזיז את עצמו לשרת את המלך. על פי זה מובן שדי בתזוזה קטנה שמזיז את גופו כיון שמראה בכך שאינו מזלזל.
דומה לזה בדין הכריעות במסכת ברכות דף כח ע"ב:
"רבי חנינא אמר: כיון שנענע ראשו שוב אינו צריך. אמר רבא: והוא - דמצער נפשיה ומחזי כמאן דכרע".","125","","4901","True","True","False","","126","95.86.98.6","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5242","5235","הולכה שלא ברגל לא פוסלת","29/11/10 08:59","כב כסלו","תשע"א","08:59","עציוני","רש"י מסביר שהשאלה בהולכה שלא ברגל היא לענין לפסול את ההולכה אם נעשתה בזר או שלא לשמה. כלומר: אם זו נחשבת הולכה, אז אם היא נעשית שלא כדין יש בכך פסול, ואם זו לא הולכה אז זה שום דבר (מעבר לכך שלא התבצעה הולכה). כאשר כל ההולכה נעשית בכהנים כשרים, אז גם אם יש חלק שנעשה שלא ברגל זו לא בעיה, שהרי הולכה ברגל התבצעה (ע"י ניידי פורתא) ולא היתה שום הולכה פסולה שתעורר בעיה.","159","","4900","True","True","False","","224","132.70.40.183","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5247","5242","ע' בקרן אורה בדף יד ע"ב","29/11/10 10:27","כב כסלו","תשע"א","10:27","דוד כוכב",""וא"כ צ"ע מה שכ' רש"י ותוס' ז"ל הך בעיא לענין זר. ומד' התוס' ז"ל נראה דס"ל דלזר לא מהני תיקון, ולהולכה שלא ברגל ע"י כשר מהני תיקון. ולא ידענא מהיכא פשיטא להו הכי השתא, דהא לקמן מיבעי לן. וגם פליגי בזה אמוראי, וכמו שיתבאר..."
ושם בדף טו ע"א מסיק אחרת מרש"י.

ואפשר שרש"י פירש כדבריו מכח קושיית מתפעל, והקרן אורה מיושב כמו שכתבתי.","125","","4900","True","True","False","","111","95.86.98.6","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5251","5242","עיין ברש"י האחרון, י"ד ע"ב","29/11/10 11:08","כב כסלו","תשע"א","11:08","מתפעל",""ואינה כשרה להוליכה כן"
האם אין הפשט הפשוט שגם אם כהן יוליך כך זה פסול?","148","","4900","True","True","False","","155","80.74.114.58","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5252","5251","כל מה שרש"י אומר זה שזו לא הולכה כשרה","29/11/10 11:15","כב כסלו","תשע"א","11:15","עציוני","והנובע מכך הוא שאם כל ההולכה תהיה באופן זה, לא מתקיימת מצוות הולכה. אם הכהן יוליך כך זה לא מעלה ולא מוריד - אם היתה (בנוסף) הולכה כשרה אז הכל בסדר, ואם לא - אז לא היתה הולכה (לא כשרה ולא פסולה)","159","","4900","True","True","False","","181","132.70.40.183","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5284","5252","אני שומע אבל","30/11/10 09:25","כג כסלו","תשע"א","09:25","מתפעל","זאת מנין לך?
מי אומר שלא מעלה ולא מוריד?
בפשטות, אם זו הולכה לא כשרה, זה פוסל.
למשל, כהן יוליך בלי בגדי כהונה צעד אחד, ואחר כך ימשיך בהליכתו עם בגדי כהונה.
זה יעזור כי חלק מההולכה היתה בסדר?","148","","4899","True","True","False","","145","80.74.114.58","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5285","5284","לא","30/11/10 09:31","כג כסלו","תשע"א","09:31","עציוני","לא מספיק שחלק מן ההולכה צריכה להיות בסדר. כל ההולכה צריכה להיות בסדר! הולכה פסולה (אפילו צעד אחד) יכולה לפסול את כל ההולכה. אבל, למ"ד הולכה שאינה ברגל לא שמיה הולכה, הזזת היד אינה חלק מן ההולכה. זה בדיוק מה שאומרות המלים "לא שמיה הולכה". לכן, המשל הנכון הוא כהן שבאמצע ההולכה עוצר, מסיר חלק מבגדי הכהונה (בלי לזוז מהמקום), מתלבש חזרה וממשיך ללכת. במקרה כזה אכן ההולכה היתה כשרה. כל חלק וחלק מן ההולכה (=הליכה) נעשה בכשרות.
קשה לי לראות אפשרות אחרת, שכן אם אינך מקבל את דברי, פירוש הדבר הוא שאסור לכהן להזיז את ידיו (בכיוון ההליכה) במהלך כל ההולכה (שהרי הזזת היד=הולכה שאינה ברגל שהיא פסולה), וזה דבר שלא שמענו וגם קשה מציאותית.","159","","4899","True","True","False","","194","132.70.40.183","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5287","5285","לא מדובר להזיז את היד סתם","30/11/10 09:35","כג כסלו","תשע"א","09:35","מתפעל","ברור שיכול להזיז את ידיו.
מסתכלים אך ורק על הדם שצריך להגיע מנקודה א לנקודה ב
במסלול הכי קצר שאפשר.
אם במסלול הזה, התקרב הדם למזבח ע"י הידיים ולא ע"י הרגליים של כהן כשר, יש לנו בעיה.","148","","4899","True","True","False","","148","80.74.114.58","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5289","5287","ולדעתי אין בעיה","30/11/10 09:43","כג כסלו","תשע"א","09:43","עציוני","כפי שביארתי לעיל.
האם באמת אתה סבור שכהן ההולך בקו ישר אל המזבח צריך להקפיד שהיד האוחזת במזרק הדם לא תזוז קדימה?!","159","","4899","True","True","False","","192","132.70.40.183","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5291","5289","חוששני שאתה לא מבין אותי","30/11/10 09:46","כג כסלו","תשע"א","09:46","מתפעל","מה הבעיה שהיד תזוז קדימה?
ברגע שהכהן הולך עם הדם, ממילא תנועת הידיים לא מעלות ולא מורידות, שכן הדם זז לכיוון המזבח ע"י ההליכה שלו.
המקרה הבעייתי הוא אך ורק אם הדם זז ממקום אחד לשני תזוזה מועילה ונצרכת, רק ע"י הושטת היד בלי הרגליים. והדוגמא הקלאסית היא הושטה מכהן אחד לשני בלי לזוז עם הרגליים כלל.
על זה הגמרא מדברת. הולכה שלא ברגל.","148","","4899","True","True","False","","165","80.74.114.58","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5300","5291","עכשיו הבנתי","30/11/10 09:56","כג כסלו","תשע"א","09:56","עציוני","ועדיין אני סבור שמה שכתבתי לעיל, נכון.","159","","4899","True","True","False","","182","132.70.40.183","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5301","5300","אשאלך שאלה פשוטה","30/11/10 10:00","כג כסלו","תשע"א","10:00","מתפעל","נניח והכהן קיבל את הדם במזרק, והמזרק נפל מידו והתגלגל קדימה כמה מטר במסלול ההליכה שלו, ואיכשהוא לא נשפך הדם. עכשיו הוא הולך ומרים את המזרק. האם הוא יוכל להמשיך ללכת לכיוון המזבח או שהוא צריך ללכת אחורה?
שהרי היו לנו כמה מטרים בלי הולכה ברגל אלא שהמזרק עף קדימה.

מה דעתך?","148","","4899","True","True","False","","172","80.74.114.58","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5302","5301","לכאורה כשר","30/11/10 10:09","כג כסלו","תשע"א","10:09","עציוני","על פי הבנתי זה אמור להיות כשר ואין צורך לחזור. אני מסכים שאם כך, צריך להעמיד את המקרה שהגמ' מביאה "נשפך הדם מן הכלי" במצב שבו לא היתה כלל הולכה ברגל - הדם נשפך מיד לאחר הקבלה ונזל עד למזבח (בהו"א). אני מסכים שזה קצת קשה ולא כך משמע מפשט הגמרא.
(ואולי יש לחלק בין תזוזה באויר שלא נחשבת הולכה כלל לנזילה על הריצפה שהיא הולכה פסולה)","159","","4899","True","True","False","","195","132.70.40.183","0","5165","זבחים|יד ע"ב",""),new Message("5306","5301","הקרן אורה דן בזה החל מדף יד ע"ב","30/11/10 22:18","כג כסלו","תשע"א","22:18","דוד כוכב",""אם הוליך מעט שלא ברגל וגמר ההולכה כולה ברגל יש להסתפק אי מיפסל בכך, ויתבאר לקמן...".","125","","4899","True","True","False","","103","95.86.98.6","0","5165","זבחים|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);